Jag har tre! Elller mja, två och en halv. Sanningen är egentligen att jag har en. Om man räknar helt fungerande och besiktigade har jag ingen...
En står faktiskt i Skellefteå (ser att du kommer därifrån) på Kallholmen/Skelleftehamn. Eller jag ställde den där för två år sedan, vetefan om den är kvar. Den är mest kaross och inredning, men jag tror nog att källaren hos mor och far är full med diverse delar. Karossen var i det närmaste rostfri när jag ställde undan den.
Jag har en Kombi med en HL 1780 motor (91 hp otrimmat) i en lada i Furulund (Skåne). Den var fin när jag ställde undan den. Nyrenoverad motor! Men så var det ju översvämning där i höstas...
I diverse förråd har jag inredningsdetaljer, säten och växellådor. Det mesta i Malmö.
Det är absolut en bil att ta reda på. Flickor äääälskar bilar med fyrkantiga rattar och säten av plysch. Dessutom hajar de ju att du inte är i behov av en stinn penisförlängare.
Min kombi spöar Peugeot 205 gti till hundra. Och den toppar 185! Men är direkt livsfarlig över 120 knyck. Hydrogasfjädring och glapp styrning ger riktigt spännade vägegenskaper. Att tre av däcken är original från fabrik gör sitt till.
Hör av dig om du vill köpa delar.
Senast redigerat av Kallholmen (2 januari 2008)
Snyggare än "hundrafyrtio", snabbare än Golf gti och väghållning som en Hundkoja. Typ.