3104
Sök

Just förlorat jobbet

9 108 Inlägg
27 november 2007
alain skrev:
min fru är inte med facket och betalade för A kassa och fick det efter 6 månader

Man ska ha betalat till A-kassan i 12 månader och ha jobbat i 6, det är kraven för att man ska få del av A-kassan. Sedan har jag hört rykten om folk som betalat in de resterande 6 månaderna om de fått sparken efter 6 månader t.ex. men jag vet inte om det stämmer.

Hoppas du får nytt jobb snabbt i alla fall decib3l.

Körv
3 535 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
MilleN skrev:
alain skrev:
min fru är inte med facket och betalade för A kassa och fick det efter 6 månader

Man ska ha betalat till A-kassan i 12 månader och ha jobbat i 6, det är kraven för att man ska få del av A-kassan. Sedan har jag hört rykten om folk som betalat in de resterande 6 månaderna om de fått sparken efter 6 månader t.ex. men jag vet inte om det stämmer.

Tack MilleN, du redde ut det för mig nu iaf..

Jodå, det är lågsäsong på mobiler nu.. Så förmodligen ringer dom mig om någon månad och vill ha tillbaka mig. Men jävligt pissigt är det ju.
Känner mig typ utnyttjad..

Truckdriving Man

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
27 november 2007
decib3L skrev:
MilleN skrev:
alain skrev:

Tack MilleN, du redde ut det för mig nu iaf..

Jodå, det är lågsäsong på mobiler nu.. Så förmodligen ringer dom mig om någon månad och vill ha tillbaka mig. Men jävligt pissigt är det ju.
Känner mig typ utnyttjad..

Var du anställd av företaget eller ett bemanningsföretag?
Har det varit stor omsättning på personal där?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Körv
3 535 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
Anställd av företaget. Månadsvis..

Just nu jobbar det 3-400 pers där. Och idag blev 7 av oss varslade..

Vi är beroende av ett konstant flöde med telefoner...

Truckdriving Man

4 554 Inlägg
27 november 2007
du måste väl ha nån slags elutbildning, och inom den brachen finns de säket jobb i nått hörne.. du ska inte satsa på att koppla larm eller nått?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 november 2007
haaaa - haaaaa !

(nelson-simpson)

nä, seröst.. skit i dom o skaffa ett annat jobb!  jävla utnyttjande ska du inte behöva vara me om!   PISSA PÅ DOM! tongue

Körv
3 535 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
loudness skrev:
du måste väl ha nån slags elutbildning, och inom den brachen finns de säket jobb i nått hörne.. du ska inte satsa på att koppla larm eller nått?

El data-utbildning..

Och det finns säkert jobb, gäller bara att hitta det.

Truckdriving Man

4 554 Inlägg
27 november 2007
okaj men tror inte det är omöjligt för dej att hoppa på nån brandlarm,eller inbrottslarms jobb om då gått el  och lite data så borde du ha lite koll på kablar och programering

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 november 2007
decib3L skrev:
loudness skrev:

El data-utbildning..

då har vi gått samma...  tongue
du ska inte behöva stå me fjantiga mobiler grabben.. leta jobb för fulla rullar istället för snacka me oss.. finns massa som söker data-teknikers .. och enklare jobb som.. köra ut datorer/serva/installera pogram..

bara leta.. de finns!

Körv
3 535 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
loudness skrev:
okaj men tror inte det är omöjligt för dej att hoppa på nån brandlarm,eller inbrottslarms jobb om då gått el  och lite data så borde du ha lite koll på kablar och programering

Mjo, det är nog inte omöjligt.. Problemet är väl intresset tongue

Truckdriving Man

4 554 Inlägg
27 november 2007
starta upp nya brandlar är ju de roligaste sm finns om man nu fick chansen, eftersom jag inte jobbar som do får jag nöja mig med att slänga fram kabeln och sätta upp socklar sen kommer (om du ska ha jobbet) du och sätter upp de programerade däckarna och programerar larmenheten så allt funkar, kan även va att man får leta fel ibland som kabelavbrott och sånt men det är ett helt klart glassigt jobb

neckwomen_88
27 november 2007
Hm, välkommen till klubben för oss som blivit av med jobbet hmm

hoppas vi slipper dig som medlem snart wink

Körv
3 535 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
richardoo290 skrev:
decib3L skrev:
loudness skrev:

El data-utbildning..

då har vi gått samma...  tongue
du ska inte behöva stå me fjantiga mobiler grabben.. leta jobb för fulla rullar istället för snacka me oss.. finns massa som söker data-teknikers .. och enklare jobb som.. köra ut datorer/serva/installera pogram..

bara leta.. de finns!

Jadå, det finns allt massa jobb där ute.. Men det är svårt att slita sig från ett ställe man trivs helt utan förvarning..

Det stör jag mig på.. Dom har inte ens klagat på mig tidigare.

Truckdriving Man

Körv
3 535 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
loudness skrev:
starta upp nya brandlar är ju de roligaste sm finns om man nu fick chansen, eftersom jag inte jobbar som do får jag nöja mig med att slänga fram kabeln och sätta upp socklar sen kommer (om du ska ha jobbet) du och sätter upp de programerade däckarna och programerar larmenheten så allt funkar, kan även va att man får leta fel ibland som kabelavbrott och sånt men det är ett helt klart glassigt jobb

När du säger sådär så låter det riktigt glassigt smile

Truckdriving Man

4 554 Inlägg
27 november 2007
nä de e klart att de svider då men provar du inte något nytt vet du ju inte hur det är de kan ju t om vara bättre

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
27 november 2007
SatansWrath skrev:
Fixa ett lagerjobb, sjukt cp trist men det genererar mkt pengar ca 20 ut i månaden, då tar det inte så lång tid att få ihop till drömbilen smile

det är rätt ont med lagerjobb nu också

Vilket jävla drag :)

Körv
3 535 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
P-G skrev:
SatansWrath skrev:
Fixa ett lagerjobb, sjukt cp trist men det genererar mkt pengar ca 20 ut i månaden, då tar det inte så lång tid att få ihop till drömbilen smile

Vilken vecka jag haft...

Krockat bilen
Min "tjej" vill bara vara min vän
Förlorat jobbet

Vad är det härnäst då? Jag kanske har cancer? Vad vet jag..

Truckdriving Man

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
27 november 2007
jag förlorade också tjeje och jobbet samtidigt samt att jag hade bil på avbetalning så då var livet inte lätt men nu har jag jobb igen (dock singel men jag klarar mig) och livet känns bra igen så jag tror det löser sig för dig me smile

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
27 november 2007
decib3L skrev:
P-G skrev:
SatansWrath skrev:

Vilken vecka jag haft...

Krockat bilen
Förlorat jobbet

Du, det lät rätt pissigt om jag ska vara ärlig, köp min vinterbil då, jag kan ta forden i byte istället tongue

Vilket jävla drag :)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 november 2007
decib3L skrev:
P-G skrev:
SatansWrath skrev:

Vilken vecka jag haft...

Krockat bilen
Förlorat jobbet

se de positivt!
tur att du inte blev skadad
din tjej har klamydia och vill för tillfället inte smitta dig
du får snart ett nytt som är mkt bättre och med högre lön
Senast redigerat av richardoo290 (27 november 2007)

Sök