min saab 9000 cd 2.3 16 går på 3 cylindrar vid kall temperatur utomhus till och från. den har också börjat gå ryckigt nät det är blött. snälla någon som vet felet.
Du borde ha en DI kasett på tändstiften. Ta bort den och kolla om det läckt någon olja... Tändspolarna har en förmåga att läcka dvs. gå sönder och då tappar du aktuell cylinder till och från!
Japp, Det är det. Heter i folkmun så enkelt som tänkkasset. Har en tendens att "gå" på Saabarna. Om du har en kompis med samma kasset så testa om det blir någon skillnad med den.
Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket
Japp, Det är det. Heter i folkmun så enkelt som tänkkasset. Har en tendens att "gå" på Saabarna. Om du har en x kompis med samma kasset så testa om det blir någon skillnad med den.
Japp, Det är det. Heter i folkmun så enkelt som tänkkasset. Har en tendens att "gå" på Saabarna. Om du har en kompis med samma kasset så testa om det blir någon skillnad med den.
föresten så när jag bytte stift så såg jag att kasetten ser inte fin ut under. plasten som går ner till stiften är sprucken och jag fick en känsla av att de ska sita packningar mellan stifter och kasetten. men vad har igentligen kassetten med att den går konstigt vid kallt väder.. kan någon vara snäll at förklara..
Jadu, Kan vara att fukt tränger in som sedan fryser till is och när bilen startas å blir varmt så blir det fuktigt och dålig kontakt. Bara en hypotes.
sen så går ju fläckten när temraturen är hög och stängs av när den är lägre och jag tycker att bilen går sämre när den är som lägst.. sen läcker bilen glykol någonstans kan det vara nogon paknick som läcker i motorn.. (oljan är brun)