3743
Sök

Norge e inte lätt o leva i :( (Bil priser)

26 Inlägg
6 december 2007
Okim skrev:
Satt o spåna lite på www.finn.no och leta upp samma lika dan bil som min

120.000.- norska för en -94a o 23000 mil på mätarn  dom e juh fan inte kloka där borta
men jag antar att det har o göra med hästkrafteavgiften o annat???

synd att man inte kan sälja bilen lika dyrt över gränsen för då hade ja gjort det med en gång

skall man sälja övergräns så får man juh räkna med deras moms  och hästkrafteavgifter  mm
eller hur är det med detta nån som är mer insatt??

Lika dyrt i Finland oxo hmm,  en motsvarande S4 kostar runt 12.000 € här! så det blir väl typ som i norge då va... Va jag läst så borde vi ha ett av europas äldsta bilparker här i finland. Ni har det grymt braa i sverige, ni har ju nästan halva priset på alla bilar!!!

Körv
3 535 Inlägg
6 december 2007
Tacka vet jag jobba i norge och bo i sverige, hehe tongue

Truckdriving Man

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
decib3L skrev:
Tacka vet jag jobba i norge och bo i sverige, hehe tongue

hehe precis Jobba norge o spendera pengar i sverige det bästa av allt e att man betalar norsk skatt med.. hehe

Mvh// Okim // Jocke

2 751 Inlägg
6 december 2007
Finns nått som heter högre löner i Norge, därför e allt dyrare, Lön/pris så blir de nästan lika dyrt som i sverige, kanske lite dyrare men inte mycket

Who Djaa bless no man curse

12 086 Inlägg
6 december 2007
chrno skrev:
beemern skrev:
sen bor man i norge och köper en bil i sverige å tar över så känar man en del på de, morfar köpte en splitterny subaru impreza typ 05-06 då den kom ut och han känade en del tusenlappar på att köpa i sverige och regga över till norge.

nä fy faan ja e så less på (ursäkta om ja säger de men) detta skit land så såfort ja gått klart svetsutbildningen så kommer ja flytta tillbaka till norge och ta bilen me mej...

Pratar du om detta skitland som ger dig gratis utbildning, som du utnytjar? Eller är det något annat du tänker på?

Inte för att jag gillar sverige, men sådant gillar jag ännu mindre. Har jag fel så ber jag om ursäkt.

Sverige är inget skitland, men de är ju inget land o bo i om man vill lyckas något extra i livet. Här trycks alla som tjänar pengar ner och alla som inte gör de får konstgjord andning hur länge de behagar.

Smålänning
7 887 Inlägg
6 december 2007
Såg att en likadan som min gick lös på 6000 NOK yikes Och då behöver den en motorrenovering! Sen en 89 med en del rost såg det ut att vara...
http://www.finn.no/finn/car/object?finn … ikds895389

Kanske skulle sälja min i norge... Borde ju få ut i alla fall 8000 NOK för den i så fall...

Sen har det inte så mycket med inflation heller att göra...

Enl. Google:
1 Norwegian krone = 1.16057548 Swedish kronor

Skulle göra som decib3l säger, jobba i norge, bo i sverige smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

4 670 Inlägg
6 december 2007
Haha man kanske skulle köra över bilen te norge o sälja den tongue skulle nog tjäna ett par kr iaf:)

2 283 Inlägg
6 december 2007
Eller så skiter man i Norden överhuvudtaget och flyttar till Tyskland, vad jag har lärt mig de gånger jag varit där (Är ju självklart inte så överallt) är att de är mycket trevligare som personer än i detta jävla *** land.

Detta är inte för att jag kör Audi eller liknande men gillar tyskland bättre.
Eller Danmark.
Så baj baj Sverige om 1-3 år!

R.I.P. Michael Jackson!

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
study
772 Inlägg
6 december 2007
man får ju inte bara tänka så man får ju se till hur mycket det får i månaden också så man kan itne bara jämföra och säga vad dyrt.

1 268 Inlägg
6 december 2007
Okim skrev:
jag jobbar i Oslo ibland när ja får chansen så jag vet hur dyrt det är en pizza o stor stark 245.-NOK  men att bilar o dylikt skulle vara så förbannat dyrt visste ja inte...  fifan sad

visst dom tjänar bra med flis men dom lever juh därefter med..

peppes kostar ju fan 200Nok det är ju sanslöst... fan i sverige får vi pissa för 60kr som max iaf på dom ställen jag vart...

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
LazerHawke skrev:
Okim skrev:
jag jobbar i Oslo ibland när ja får chansen så jag vet hur dyrt det är en pizza o stor stark 245.-NOK  men att bilar o dylikt skulle vara så förbannat dyrt visste ja inte...  fifan sad

visst dom tjänar bra med flis men dom lever juh därefter med..

peppes kostar ju fan 200Nok det är ju sanslöst... fan i sverige får vi pissa för 60kr som max iaf på dom ställen jag vart...

JA fifan dyrt

Mvh// Okim // Jocke

Sök