Jag har testat Navigon TS7000T, var inte nöjd då den var seg på att få igång satelit mottagning och lite efter, bra display men även halvtaskig på att följa några som helst regler. Var missnöjd, bytte till en Garmin NUVI 660 FM, inte helt nöjd här heller, denna var sämre på att hitta ställen, lite sämre display på denna, dessa kostade 2-3 tusen kronor och jag tänkte, kanske man ska gå på en lite värre modell så jag blir nöjd någon gång. Jag bytte då in denna och lade till lite extra pengar så fick jag en Mio C520. Helnöjd, display perfekt, får snabbt kontakt med satelit, hittar alla småvägar, håller koll på hastighetskamerorna, håller rätt koll på hastigheten man just kör på, en bra hastighets mätare, massor och då menar jag massor med POI:s I Sverige(många andra är kass i just sverige), nästan hela europa kartan är med. men då kostade den lite mer, 4400 betalade jag för denna. Så jag personligen tror inte de billigare märkena/modellerna är fullt lika bra som de lite dyrare, jag anser att mjukvaran i mio är klockren. I detta fall får man det man betalar för. Men sen beror det ju på smak och vad som duger för just dig.
I ditt fall, försök hitta en begagnad på t.ex Tradera.com där någon kan auktionera ut en till rätt skapligt pris.
MVH Matte
Senast redigerat av Spawner (7 december 2007)
Calibra Turbo 4x4