2987
Sök

svenska vapen

blacken
9 december 2007
robzter skrev:
tycker john87 är en liten moraltant. varför inte nöjesjaga. bättre några som nöjer sig med att jaga och håller viltstammen i balans. jag skulle till och med sätta lite avverkning på människor oxå. se bara vissa länder som sprider ut sig och förorenar denna jord.

Jakt är en form av avrättning, den nödvändiga avskjutningen kan man överlåta på proffs som har rätt attityd, kunskap och kompetens till det hela. Att döda ska aldrig få bli ett "nöje" för någon.
Senast redigerat av blacken (9 december 2007)

1 741 Inlägg
9 december 2007
blacken skrev:
robzter skrev:
tycker john87 är en liten moraltant. varför inte nöjesjaga. bättre några som nöjer sig med att jaga och håller viltstammen i balans. jag skulle till och med sätta lite avverkning på människor oxå. se bara vissa länder som sprider ut sig och förorenar denna jord.

Jakt är en form av avrättning, den nödvändiga avskjutningen kan man överlåta på proffs som har rätt attityd, kunskap och kompetens till det hela. Att döda ska aldrig få bli ett "nöje" för någon.

så du betalar alltså hellre folk som går i skogen och skjuter djur än att vi får betala för att skjuta dem? tro hur hög lön jag skulle få av att sitta i skogen? hur mycket är du villig att betala? jag har rätt utbildning. jag vet hur man skjuter och avlivar både människor och djur, både millitär och jaktutbildning.

Hur tror du det går till när folk får börja skjuta djur? är riktigt stränga regler på det.

Sorry ruggigt off topic men blir less på folk som tror att kött växer på träd.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Dieselgypsy
538 Inlägg
9 december 2007
Föredrar i alla fall Fabrique Nationale (för er som inte vet: FN Herstal) smile
Som fd belgienbo tycker jag dom är bättre än Bofors wink

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

blacken
9 december 2007
tecman skrev:
blacken skrev:
robzter skrev:

så du betalar alltså hellre folk som går i skogen och skjuter djur än att vi får betala för att skjuta dem? tro hur hög lön jag skulle få av att sitta i skogen? hur mycket är du villig att betala? jag har rätt utbildning. jag vet hur man skjuter och avlivar både människor och djur, både millitär och jaktutbildning.

Hur tror du det går till när folk får börja skjuta djur? är riktigt stränga regler på det.

Sorry ruggigt off topic men blir less på folk som tror att kött växer på träd.

Det finns för många klantskallar och idioter som springer omkring i skogarna. Och jag skulle hellre betala för vara säker på att djuren inte plågas när dom blir skjutna. Och jag har vare sig militär träning eller någon jaktutbildning, men vet ändå hur man avlivar både "folk och fä" på diverse sätt. Men vill inte göra det för det är hur djävla fel som helst att göra det, bara för att man kan.  Det kan inte vara ett nöje att döda en annan varelse, på sin höjd ett "nödvändigt" ont inget annat.

blacken
9 december 2007
TheDeadDorkster skrev:
Föredrar i alla fall Fabrique Nationale (för er som inte vet: FN Herstal) smile
Som fd belgienbo tycker jag dom är bättre än Bofors wink

Dom har inte "Carl Gustav". Dessutom så fick stor draghjälp utav Mr Browning.
Senast redigerat av blacken (9 december 2007)

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
9 december 2007
ja nu tycker jag att bofors borde vara lite snälla o skänka lite matriel till svenska försvaret (som e fjantigt litet) vi har typ 200stridsvagnar, typ 10 jas 39 gripen vilket inte e mycket att hänga i julgranen, tänkt ifall typ norge tycker att dom vill invadera oss, då hinner dom fan ta 95% av landet innan dom ens stöter på någe motstånd, så har en bra idé vi invaderar norge först, samtidigt får vi massa olja som vi kan göra bensin på oså vips kommer sverige vara en stormakt igen, sen därefter blire finland, polen, ryssland, danmark osv osv inte någon som håller med mig om dena genegaliska plan, borde fan bli ö.b.

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
Smiley skrev:
ja nu tycker jag att bofors borde vara lite snälla o skänka lite matriel till svenska försvaret (som e fjantigt litet) vi har typ 200stridsvagnar, typ 10 jas 39 gripen vilket inte e mycket att hänga i julgranen, tänkt ifall typ norge tycker att dom vill invadera oss, då hinner dom fan ta 95% av landet innan dom ens stöter på någe motstånd, så har en bra idé vi invaderar norge först, samtidigt får vi massa olja som vi kan göra bensin på oså vips kommer sverige vara en stormakt igen, sen därefter blire finland, polen, ryssland, danmark osv osv inte någon som håller med mig om dena genegaliska plan, borde fan bli ö.b.

haha, .. drömma kan man wink

ne men seriöst.. vi borde tillverka massa vapen och sälja.. och rusta UPP vårat försvar..
jag skäms ju snart för att bo i sverige roll

och som du sa..  en gång i tiden var vi en stormakt.. nu e lilla danmark rikare än oss yikes
vad hände??  .. ne folk ska börja jobba och landet ska börja tjäna pengar på allt vi kan.. även vapen i detta fallet. och så ska vårat försvar rustas upp som fan! så vi är NR1 i norden på den fronten igen iallafall...

"våra förfäder vänder sig i gravarna"

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
10 december 2007
richardoo290 skrev:
Smiley skrev:

haha, .. drömma kan man wink

ne men seriöst.. vi borde tillverka massa vapen och sälja.. och rusta UPP vårat försvar..
jag skäms ju snart för att bo i sverige roll

och som du sa..  en gång i tiden var vi en stormakt.. nu e lilla danmark rikare än oss yikes
vad hände??  .. ne folk ska börja jobba och landet ska börja tjäna pengar på allt vi kan.. även vapen i detta fallet. och så ska vårat försvar rustas upp som fan! så vi är NR1 i norden på den fronten igen iallafall...

"våra förfäder vänder sig i gravarna"

Word!

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
haha

3 722 Inlägg
11 december 2007
saknar min ak-5:a och min Ksp!

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
11 december 2007
Visst gör man det Ak-5 blev ju som en del av en själv i lumpen ...

Har alltid önskat att skjuta med ett minigun, eldkastare eller armborst

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

Statligt anställd
215 Inlägg
25 februari 2008
Smiley skrev:
vi har typ 200stridsvagnar, typ 10 jas 39 gripen vilket inte e mycket att hänga i julgranen, tänkt ifall typ norge tycker att dom vill invadera oss, då hinner dom fan ta 95% av landet innan dom ens stöter på någe motstånd,

Smiley, inget illa menat. Men för i helvete jag blir så förbanad på folk som kan med att gnälla utan att vet hur det igentligen ligger till. Har tillhört FM i snart 3,5år och är så satans trött på Gustav Fridolin och hans vänner. SNÄLLA innan ni gnäller gör en ordentlig undersökning på hur det ligger till...

"Subaru is to World Rally Cup what Ferrari is to Formula One."
-Rick Crosson, vice president of marketing for Subaru of America.

294 Inlägg
25 februari 2008
Som jag ser det tycker jag det är väldigt onödigt att rusta upp sverige för att värka vara tuffare!

Varför ska vi göra det? jag menar, det finns inget direkt hot mot sverige i nuläget (så vitt jag vet)
inget "normalt" land med stadig ekonomi skulle attackera oss..

Finns fan så mkt annat att lägga pengarna på. t.ex bättre vägar och utbildningar m.m

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

Statligt anställd
215 Inlägg
25 februari 2008
J_Storm skrev:
Som jag ser det tycker jag det är väldigt onödigt att rusta upp sverige för att värka vara tuffare!

Varför ska vi göra det? jag menar, det finns inget direkt hot mot sverige i nuläget (så vitt jag vet)
inget "normalt" land med stadig ekonomi skulle attackera oss..

Finns fan så mkt annat att lägga pengarna på. t.ex bättre vägar och utbildningar m.m

förstår hur du resonerar. Men vad man måste tänka på är att genom ha en stark F.Makt kan man genom att hjälp andra nationer med deras inhemska problem förbättra sitt egna samhälle. Låt oss ta Kosovo och Afghanistan som exempel. Kosovo är idag en av de största inkörsportarna till Europa då det gäller Droger och prostution genom att med svenska styrkor hjälpa polisen i kosovo att bekämpa problemet kommer man på sådant vis minska tillgången av dessa tjänster i sverige. afghanistan är precis samma sak. enda skillnaden är att i afghanistan odlas stora mängder av opium hash o.s.v som man kan få bort ifrån svenska gator.

"Subaru is to World Rally Cup what Ferrari is to Formula One."
-Rick Crosson, vice president of marketing for Subaru of America.

Os Difuntos
1 822 Inlägg
25 februari 2008
HAHA Ak5 vilket sketvapen, vassa kanter, tungt, dålig kvalitet.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

905 Inlägg
25 februari 2008
baca skrev:

vassa kanter? tja inte är det juh som att krama teddybjörnen
tungt? ja, om man jämför men en softairgun från teknikmagasinet.

dåliga kvaliten har jag dock svårt att hitta på denna bössa. utveckla gärna vad som är dåligt på dom?

Bildrulle
499 Inlägg
25 februari 2008
Haha, vilka minnen man får, Ak5an i näven, krutröken stickandes i näsan o klockan är bara 08.30 en tisdagmorgon på hösten 2001 hehe. Men KSP 58 var ju mega penisförlängare, speciellt när man petade iväg lite lösplugg, flamma på 1 meter, någon som ville ut o leka Rambo i skogen när dom sköt med den? hehe

Givetvis ska vi fortsätta tillverka vapen och därutöver sälja dom. Tror inte Bofors, Saab eller någon av de andra tänkt samla på sig vapen utifall Sverige någon gång blir angripet av t ex Island wink

Sverige har materiell så det räcker o rinner över, men det mesta står i förvaringsutrymmen undangömda lite här och var i landet. Väldigt lite av all utrustning som finns används regelbundet. Allt på grund av budgeten. Sveriges försvar idag är näst intill icke existerande, en galen norrman med rostig sked skulle nästan kunna ta över här... Ska bli kul att se hur många som gör lumpen om 10 år, eller om folk får söka sig till den Amerikanska armén då om dom vill göra militärtjänst.
Senast redigerat av Supra_Micke (25 februari 2008)

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

801 Inlägg
25 februari 2008
var bara kvar i lumpen tillräckligt länge för att hämta ut AK-5 :an.. men tyckte det verkade va ganska liten kaliber på den, mynningen såg juh ut som ett stort luftgevär. tongue trodde det skulle va 9mm.

blacken
25 februari 2008
baca skrev:

Och ändå så anses det av "initierade" personer som det bästa i sin "schanger". skumt nog.cool

RE-雨宮
481 Inlägg
25 februari 2008
Är väl ändå inte många Karbiner som är 9mm................

RE-Amemiya Kitted FD3S

Sök