Kul att du tänker köra på sug hästar!
![smile](img/smilies/smile.png)
Kör med en 115 hästare, Började med att byta till en planad och inslipad 531 topp med en vx3 kam.
bara detta gjorde stor effektskillnad.
nästa demosteg var att byta till en Volvo 850r bränslepump, kan varit inbildning men kändes som den blev lite piggare efter detta, därefter skruva jag i Bosch platina tändstift och byggde 2½" avgassystem.
där kände man att nu går bilen riktigt gött.
men har inte nöjt mig med detta utan monterade på extraktor grenrör och har nu börjat att lätta bilen.
Har även Hårdplast och aluminiun bussningar/motorfästen under tillverkning för ett styvare chassi.
nästa steg blir att Lätta så mycket det bara går, all onödig vikt gör mer än man tror.
efter lättningen blir det att svetsa kryss stag i bagagen, montera fjäderbenstag, svetsa en extra hämnare bak, montera Hårdplastbussningarna och sätta i en fuelcell.
Till vintern ska det monteras i en marinvev , H profils stakar, smidda kolvar, effektivare spridare, ställbar btr, Sinterlamell 6puckad, Aussi Diffspärr Och slutligen Eventuellt en kompressor till detta lilla kalas och köra på mickey thompson slicks
![smile](img/smilies/smile.png)
Första gången jag trimmar upp en b23 själv och får säga att det är dem finaste blocken att arbeta med.
Att just lätta bilen gör en mycket märkvärd skillnad och kostar inget.
Tänkte jag delar med mig av detta.