2751
Sök

Krockad BMW 328 2006, nån som har råd vart man kan hitta delar?

5 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
Olyckligt krockade jag min splitter nya 328 inann jag ens tog bilder på den sadmad

Nån som vet vart jag kan hitta delar till den eller en bra verkstad som fixa det?

Hela sidan lyckades jag total förstöra plus lycktorna och bagageluckan!!!

hjällllpppp!!!
Senast redigerat av GoLf_LoVer (10 december 2007)

DFFL
9 020 Inlägg
10 december 2007
Oförsäkrad?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

403 Inlägg
10 december 2007
Delar?? Det är ju bara att ta kontakt med ditt försäkringsbolag, lämna in den på en lämplig verkstad och betala självrisken!! Du kan väl inte va så dum att du kör utan försäkring???

5 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
Som sagt olyckligt

Bilen hann inte bli försäkrad !!!

1 297 Inlägg
10 december 2007
är den sprillans ny så har du vagnskadegaranti från återförsäljaren!

1 268 Inlägg
10 december 2007
Så vitt ja vet så träder försäkringen i kraft när den lämnar ÅF..... då bilen MÅSTE va försäkrad för att framföras på allmän väg!

5 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
Hörni!

Stämmer jävligt bra men bilen är importerad och köpt utomlands, och köpt av privat

så den jag köpte av har jag ringt o han sa inget försäkring gäller från hans sida och att den borde inte har ens körts hit till sverige utan skickats med bil transport istället, som sagt olyckligt

Har kontaktat BMW får svar inom några dagar på kostanden av att fixa bilen, men tänkte kolla om nån som kan fixa det billigare är beredd o lägga runt 70 - 80 eftersom några sa att delarna kan kostar så och pris skillnaden ifrån sverige är runt så mycket borde har åkt in till BMW ÅF istället för det jävla besväret!!!

MEN men det som är gjort är gjort!!

tack för era svar

study
772 Inlägg
10 december 2007
har inte bmw vagnskadegaranti europe jag har för mig att de har någe sådant så det borde ju gå att ta den på det. för du har väl skyltar till den i flal så är den försäkrad.
bara trafik men då borde ju vagnskadegaranti gå in.

43 Inlägg
10 december 2007
www.laga.se
www.bildelsbasen.se
Bara att söka efter det du behöver! dom flesta bildemonteringar i landet är anslutna till dom baserna!
Sen har du ju alltid www.autopower.se massa BMW folk som har delar ligger eller kan tipsa om ställen!

3 120 Inlägg
10 december 2007
Lämna den inte på BMW, ta någon mindre bilplåtis/lackerare som kan jobba med den när han har luckor i ordinarie verksamhet.

Vilken färg har du på exportskyltarna?
Du har väl inte kört hem bilen med inrikes ägarbytesskyltar? (olagligt)
Det är nämligen så att det i regel medföljer försäkring med de rätta exportskyltarna...
Senast redigerat av viccoA (10 december 2007)

Thorssa
10 december 2007
328 -06, det finns väl inte ens?

157 Inlägg
10 december 2007
nix

DFFL
9 020 Inlägg
10 december 2007
Thorssa skrev:
328 -06, det finns väl inte ens?

Korrekt, 2000 var sista modellen. (E46)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Bilnörd
94 Inlägg
10 december 2007
328 slutades göra 2000 på E46 modelen.... Och 2006 kom nya e90 / e92 men finns ingen 328 där heller så vad är det för bil du har?

www.bildelskompaniet.se Köp alla plåtdelar själv och släng av det gamla du kan så har du sparat över halva kostnaden... Berätta mer! Behöverbilen riktas? är trösklarna spruckna? // Mvh Viktor

Bmw - ett glädjepiller på hjul.

5 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
jooo jag vet bilen finns inte o köpa i sverige, fick även detta svar av BMW, 328 säljs inte i sverige marknaden enligt säljaren jag pratade med och att  330 med mera hk säljes i sverige men bilen FINNS kommer o bifoga bilder på den så fort det går....

NU till det chockerande att BMW är billigast o reparerar hos efter en låååång dag tvättom va man bruka höra, BMW vill ha 25 - 30 tusen för att laga bilen plus delarna!!!! sjukt billigt tyckte jag iallfal jämfört med att det är BMW som fixa den o inte farbror kalle ner i garaget!!!

Men det är sant 328 finns inte o köpa i sverige!! men DEN fInns

och så funckar inte bildelskompaniet.se sad

DFFL
9 020 Inlägg
11 december 2007

Russel Crowe, Gladiator.

Sök