3825
Sök

Autotech chippa Volvo S60 T5

Race For Fun!
379 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
Tjena och god jul alla;)

Tänkte höra om någon vet hur mycket jobb det är med att chippa en S60 är det något man klara göra själv? eller måste det löddas och hålla på? en del pluggar man ju bara in men visst det är ju en hyffsat ny bil nu så det gå kanske inte.. någon som vet vart ecu boxen är placerad på S60? under handskfacket fortfarande?

Tacksam för vettigt svar=)

Mvh Emil

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

Better than God \o/
1 883 Inlägg
23 december 2007
Hum, är det inte säkrast att låta AutoTech  fixa med det där? De vet ju ändå vad de gör....

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

945 Inlägg
23 december 2007
börja löda själv i boxen tycker jag inte att du ska göra, finns ju faktiskt folk som jobbar med det dagligen, och bevisligen så kan ju även dom misslyckas. Inte så jävla roligt att kanske behöva köpa en ny box.
Jag håller med Mr turbo.

blinka blått om du vill rejsa!

TP Performance
113 Inlägg
23 december 2007
bsr säljer ett "chip" som du kopplar in i diagnos uttaget, det är mer som en box du pluggar i och trycker på en knapp sen e det färdigt, färdigchipad, men om du kanske inte vill ha den trimmad mer så kan du plugga i boxen igen och trycka på en annan knapp så blir bilen helt orginal igen. mycket smart konstruktion, fast det kostar juh lite ca 8000 kr...

Han som ingen turbo har, han får åka utan bar!
TP Performance.

Race For Fun!
379 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
ja det får nog bli att någon "kunnig" får göra det;)

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

4 823 Inlägg
23 december 2007
race skrev:
Tjena och god jul alla;)

Tänkte höra om någon vet hur mycket jobb det är med att chippa en S60 är det något man klara göra själv? eller måste det löddas och hålla på? en del pluggar man ju bara in men visst det är ju en hyffsat ny bil nu så det gå kanske inte.. någon som vet vart ecu boxen är placerad på S60? under handskfacket fortfarande?

Tacksam för vettigt svar=)

Mvh Emil

Boxen sitter from 850 i en "låda" i motorrumet, den som är vid höger framskärm/strålkastare wink

Maniac__870 skrev:
bsr säljer ett "chip" som du kopplar in i diagnos uttaget, det är mer som en box du pluggar i och trycker på en knapp sen e det färdigt, färdigchipad, men om du kanske inte vill ha den trimmad mer så kan du plugga i boxen igen och trycka på en annan knapp så blir bilen helt orginal igen. mycket smart konstruktion, fast det kostar juh lite ca 8000 kr...

Autotech har det som alternativ också http://web.atechmotor.com/webshop/categories.asp?cID=72

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Race For Fun!
379 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
Jaha okey:D tack så mycket för hjälpen då:)

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

246 Inlägg
24 december 2007
Prova Just For Fun tror dom heter så Ingen spöar priset..
Same old Shit..
Boxen sitter i en plastlåda på h -sida i motorrummet..

945 Inlägg
24 december 2007
speedshop skrev:
Same old Shit..

Menar du Its fun?

blinka blått om du vill rejsa!

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 december 2007
speedshop skrev:
Same old Shit..

sök efter it's fun så ser du att det finns sina anledningar till det låga priset...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

279 Inlägg
24 december 2007
torpis skrev:
speedshop skrev:
Same old Shit..

sök efter it's fun så ser du att det finns sina anledningar till det låga priset...

jag chipade min bil där men vart inte nöjd så, sen lätt jag tm-racing chipa den och det vart en riktigt stor skillnad. it's fun är billiga men jag tycker personligen inte att det var bra. så fick bilen för lite bränsle med det chipet.

bränt gummi luktar kärlek

Sök