4383
Sök

Öppet Luftfilter Volvo 850 SE -96

120 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
Hejsan..
Har lite frågor om öppet luftfilter till 850..
måste jag ha LMM i filtret.. eller kan den sitta brevid men då kanske det blir fel avgasvärden?
Sen finns det en slang som går till någon givare av något slag.. va gör den? måste den oxå va inkopplad?

tacksam för svar..

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.

246 Inlägg
24 december 2007
Öppet filter är coolt men tar dö på llm förr eller senare..
Sportfilter i orginalbox är säkrare funkar lika bra effektmässigt..

645 Inlägg
24 december 2007
Vad menar du "i filtret" ? lmm ska sitta emellan filtret och insuget.

//Marcus Saari

1 585 Inlägg
24 december 2007
Ja men tror att han är mer ute efter ljudet:P Vilket man inte får om man har sportfilter i orginal boxen. Du köper ett sportluftfilter sen monterar du det efter LMM sen ser du bara till att hålla filtret i bra skick. Tvätta det regelbundet och olja in det inte för mycket. Gör du det så ska det inte vara nån fara.

246 Inlägg
24 december 2007
Jo jag fattar vad ni menar coolt ljud ..
Men se till o låta det vara vibbrationsfritt = redigt fast monterad så pallar  LLM..

945 Inlägg
24 december 2007
om du nu ska montera på ett öppet filter. Så tänk på vid rengörning och efter inoljning att du låter flitret ligga över natten å sen blåser ut eventuellt överflödig olja. Vag är ju ökända för sina kassa lmm:er, men jag vet en snubbe som har åkt med öppet på sin golf i flera år utan att behöva byta lmm. <sen så vet jag andra som har fått byta efter bara några hundra mil.
fast om jag skulle byta filter typ så skulle jag lägga d i originalboxen.

blinka blått om du vill rejsa!

Whitetrash
589 Inlägg
24 december 2007
Nu vet jag att det är olika luftburkar och konstruktioner beroende på årsmodell, men så här gjorde jag i min '94 SE

http://www.garaget.org/archive/38603/33299/large_33299-452191.jpg

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Sök