4192
Sök

Smakråds tips ang dioder i instrumentpanel!

LillNaisarn
7 januari 2008
Trådstartare
Som topic lyder så vill jag ha tips på vad för färg som tros bli finast i min instrumentpanel
färgerna jag funderar på är: Blå, Uv , Vit (istället för gul/vit som är org)

Kom gärna med era åsikter!

http://www.garaget.org/gallery/archive/52948/225322_sfnu6j.jpg
Så hära ser det ut m blått (Lånade bilden av en bekant här på garaget)

8 156 Inlägg
7 januari 2008
Jag gillar blått. Jag har en ljusslinga hemma som lyser blått, men med ett stick av ultraviolett.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 199 Inlägg
7 januari 2008
En sak som är säker är ju att du ska ha samma på allt om du skall byta. Alltså mätarhus, knappar, värmereglage eller vad det nu kan vara... Blandar man ser det ju heltokigt ut.. Ett bra tips är att använda samma färger som sitter i Stereon, skall du byta snart stereo snart så skulle jag avvakta med att handla dioder..

Blått  är snyggt, rött kan nog också vara snyggt.. Dock är rött och grönt att föredra vid körning i mörker, då både grön och röd är färger som ögat kan se lättare i mörker..

1 587 Inlägg
7 januari 2008
Jag vill ha blåa dioder i min volvo.. Men har inte en aning hur man drar loss panelen sad haha

4 554 Inlägg
7 januari 2008
ja hade nog kört på vitt

Svartrök
673 Inlägg
7 januari 2008
mercedes original blekgula is the shit! behaglig vid långfärd i mörker och precis lagom tydlig... lägg ditt krut på att hitta en stereo med matchande ljus och knappar istället.

Jag letade i flera år innan jag hittade en stereo som smälte in perfekt i min interiör på Audin, men det var lätt värt det.

tips på enheter som jag tror passar - Harmann Becker (Becker levererar en del av nav-enheterna som sitter original i MB) och Nakamichi (fineljud deluxe)

Jag har fel ibland... men inte ofta

3 Inlägg
7 januari 2008
Jeg ville nok valgt rødt eller blått, ser kulest ut:P

LillNaisarn
7 januari 2008
Trådstartare
Thorsholm skrev:
mercedes original blekgula is the shit! behaglig vid långfärd i mörker och precis lagom tydlig... lägg ditt krut på att hitta en stereo med matchande ljus och knappar istället.

Jag letade i flera år innan jag hittade en stereo som smälte in perfekt i min interiör på Audin, men det var lätt värt det.

tips på enheter som jag tror passar - Harmann Becker (Becker levererar en del av nav-enheterna som sitter original i MB) och Nakamichi (fineljud deluxe)

Nu förstår jag inte riktigt varför du börjar skriva om ngn stereo mitt i allt? Dessutom så skulle inte Nakamichi eller Harmann becker passa in alls med sitt utseende enligt min mening.

Om jag hade varit nöjd med org belysningen skulle jag inte starta denna tråd, men tack iaf.

Tack för alla andra som tyckt till, men rött blir det inte så snälla håll er till dom färgerna jag skrivit och inget annat, och försök undvika OT prat så som detta ang stereo (inge illa menat)

1 997 Inlägg
7 januari 2008
Tycker ju att blått är snyggast.

Vissa säger att blått är jobbigt när det är mörkt. Men det får man väl leva med, jag ska då ha blått i min bil iallafall sen! smile

Kör på blått. De tycker jag! smile

LillNaisarn
7 januari 2008
Trådstartare
Kan medela att körde på loudness råd och köpte vita smile kanske inte lika fint som blått eller uv men lär vara behagligare.

Tackar & bockar för alla som gett sina åsikter smile

Svartrök
673 Inlägg
8 januari 2008
LillNaisarn skrev:
Thorsholm skrev:

Nu förstår jag inte riktigt varför du börjar skriva om ngn stereo mitt i allt? Dessutom så skulle inte Nakamichi eller Harmann becker passa in alls med sitt utseende enligt min mening.

Om jag hade varit nöjd med org belysningen skulle jag inte starta denna tråd, men tack iaf.

Tack för alla andra som tyckt till, men rött blir det inte så snälla håll er till dom färgerna jag skrivit och inget annat, och försök undvika OT prat så som detta ang stereo (inge illa menat)

Ber om ursäkt för att jag gick i från ämnet.
Det här med estetik och enhetlighet i inredningen är lite av en hjärtefråga för mej, stör mej något alldeles fruktansvärt på att folk inte ens stannar upp och funderar en liten stund över hur deras stereo rent estetiskt kommer att fungera med den övriga inredningen. Jag tycker att om man har en bil med ganska stram och återhållen design i interiören så funkar det inte om man köper en stereo med en massa blip blop och olika färger hit och dit men som du sa, det hör inte hemma i den här tråden...

BTW tror nog det kommer att bli helt ok med vita dioder i din bil

Jag har fel ibland... men inte ofta

Sök