3790
Sök

bolvo 740 tic med b230et varvar bara 3500 efter 10 sec vid start

812 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
hej..  tänkte höra om det när någon som vet vad de kan vara för fel

bilen är iaf en volvo 740 tic -85 med nyrenoverad b230et motor med nå mysko chipp..  (står bara b230et och nå mer)

men symtomen är iaf att när jag startar bilen (startar hur fint som hällst) så kan jag varva fullt i ca 10 sec sen vill den bara varva 3500varv. går lite halv oroligt upp dit. har provar allt. bytt filter och kollat givare med mera men utan några framsteg..  funderar på om det kan vara boxen som är paj?!  wgn är nerstäld för att motorn är nyrenoverad..  kan det ha med de att göra? luft mass mätaren är hel lika så givarna bak vid svänghjulet och båda är i mkt bra skick kam rämmen är bytt och står rätt på kamen.

tacksam för svar som leder till att skiten funkar som den ska..    mvh mårten

man lever bara en gång..

1 661 Inlägg
10 januari 2008
Skulle provat byta ut boxen, ett lätt ingrepp och vips, så kanske du har felet där wink

90 Inlägg
10 januari 2008
hej har du kollat så att täningen stär rätt o allt nånt !
mwh robin

Fetast i stan !!
991 Inlägg
11 januari 2008
Jag skulle prova boxen först !  sen om det inte hjälper så skulle jag byta generatorn och se om det kan vara det som är felet smile  MVH  Lillen

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

812 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
ja ja tongue  ska byta box nu emil å prova tongue men är de inte de så är den billig ska ni veta

man lever bara en gång..

2 Inlägg
29 februari 2008
hejsan ja har ungefär ett likadant problem på samma motor.. har testat byta båda styrenheterna, luftmängdmätare plus en massa annat men inget funkar har du kommit på vad felet med din var?

Sök