tackar, ska försöka hålla er lite mer aktivt uppdaterade nu men projektet om jag hinner, har ganska mycket pluggande just nu tyvärr , men jag ska försöka hinna med så gott jag kan, ska eventuellt beställa sänkningssats när löningen kommer
*Liten Update* Fick ett litet paket på posten idag med lite dioder ja tänkt använda i bilen , har bland annat tänkt använda dom i hatthyllan om spridningen är tillräckligt bra på dom, ska provmontera dom på lördag hade jag tänkt, ska ta en tripp till biltema imorn och inhandla lite mer prylar så jag har lite att pyssla med i helgen
Bilder:
Lödde lite dioder jag fick på posten idag
Inte så snyggt lött kanske men dom funkar iaf , hade ingen krympslang hemma heller tyvärr så de får bli eltejp senare
Köpte även till hållare till dom så dom ska bli lättare att montera där ja vill ha dom
*Update* Blev några timmar i garaget idag, var tänkt att jag skulle spenderat några timmar där igår också egentligen men bakfyllan slog alldeles för hårt för att ja skulle orka göra något igår tyvärr, men idag va ja tillräckligt pigg för att fixa lite, här kommer bilderna som inte blev nå vidare tyvärr då ja fick ta dom i all hast innan ja skulle klippa mig
1 styck ljuddämpare bortkapad
biltema rör passade perfekt
monterade in en ny brytare i handskfacket till mina mätare
en dålig bild på en av dioderna ja satte in i ventilationen, han tyvärr inte koppla in dom, de får bli nästa gång de
hade tänkt montera dioder i hatthyllan också men de får nog bli ljussnöre där istället, kommer aldrig få plats med dioder eller neonrör
de var allt för denna gång, får se om jag hinner med nått i veckan, annars blir de evenutellt uppdatering nästa söndag om jag inte jobbar
*Uppdatering* Blev en tur till garaget idag Bilder:
Försökte få en bild på mina dioder i ventilationen men de va inte lätt tyvärr, blev inte riktigt så starkt ljus som jag hade hoppats på, men de får duga
Fick en snilleblixt angående hatthyllan, tänkte ha lite ljus vid bältena , runt högtalarna tänkte ja köpa ljussnöre sen
eftersom plasten va så klen där ja skulle ha dioderna sprack den såklart när ja försökte borra i den så ja "limmade" fast dom med glasfiberspackel för att stärka upp de hela
Gjorde klart kabeldragningen i bagaget också, ska snyggas till sen när ja kan göra klart i bagaget när sänkningssatsen sitter på plats
Update Idag har de blivit en del skruvande och målande , har varit lite dålig på att ta bilder idag tyvärr Bilder:
fixade stötdämparna ibak ida, va på engmans bilservice imorse och lånade deras specialverktyg
fixade iordning skuffen igen
målade bromsoken, ska målas en gång till senare ikväll
fixade stereon och mitt nya cd fack på plats
detta var allt jag hade för idag, om ni vill att jag ska forstätta uppdatera får ni ge mig lite kommentarer, annars kommer jag tillbaks när bilen är klar, inget roligt att uppdatera om ingen läser
Update Var tänkt att jag skulle jobba hela helgen, men eftersom de fattades delar som vanligt så fick jag va ledig ikväll och imorgon , passade på att börja montera mina bromsar efter jobbet, fick även en snilleblixt till , grillen ska göras om Bilder:
eftersom att bromsarna inte hade torkat ordentligt fick dom stå en stund framför värmefläkten medans ja fixade med grillen
undra va de ska bli av detta tro?
kapade loss dom gamla näten med ett bågfilsblad, funkade kanon
kapade och behöll sjävla "fästena" så ja har något att limma de andra gallret i sen
funderade på att köra utan galler först men kom fram till att de inte blir så snyggt när man ser tutan innanför då
funderade på att köra utan galler först men kom fram till att de inte blir så snyggt när man ser tutan innanför då
fick kapa lite i mitten för att huvmekanismen skulle få plats
till sist hade bromsoken torkat hyffsat så de gick att ta i dom iaf
första oket på plats..
hann bara med dom bakre oken ikväll men imorn åker dom andra på, sen ska bilen ner på backen så ska jag visa hur låg den blev
Nice med grillen, så ska jag göra i vår med min med. Vore trevligt med en bild från "rätt" håll med nätet monterat. Kul projekt, kommer följa utveckligen.