2545
Sök

rc helikopter någon mer än jag som äger och (försöker) flyga

-=Pajas=-
15 Inlägg
13 oktober 2008
mannen666666 skrev:
jag har haft en hurricane 550 med kolfiber ram och z30 motor.
underbar heli men mycket större och bökigare att ha med, sen så ska den förses med ström oxå.
accarna blir lite dyrare

Jo "lite" dyrare blir det. Men kan jämföras med min Charger. Vill den ha bränsle så skall den få det big_smile
(Bra att du bekräftar att Hurricanen är underbar. Har velat färdigt nu Tack.)
Senast redigerat av Mopar_TzT (13 oktober 2008)

Gammal kärlek rostar.

preem pump
836 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
ja den är underbar big_smile

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

Forummoderator
10 576 Inlägg
13 oktober 2008
Logo 500 är vassare wink

Hur går det annars med flygningen?? smile  jag har väl en 30flygningar på min logo 600 nu, helt suverän sak smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

preem pump
836 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
för min del är det ganska lugnt nu... det är ju så kallt.
dessutom så har jag byggt om t-rexen så snyggt nu så jag vet inte om jag vågar flyga med den big_smile
annars så håller jag på och bygger ihop en firefox 200, en lite mindre heli.
sen så har jag flugit lite walkera 4#3B men den har jag sålt idag.
heheh du kör stort jag kör mindre

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
14 oktober 2008
Efter ca 14 år med radiostyrda bilar och tävlande med dessa i 8 år så bytte jag förre våren bort en 2-kanalig Iwaver rattradio mot en E-Sky Lama V3. Flyger förvånansvärt bra tycker jag! Enkel att kontrollera men ändå så kan man leka runt lite med den. Dum som jag var dock så gjordes första testen med den i garaget som är på ca 5x4m2, vilket självklart var för lite utrymme för en ivrig nybörjare. Resultatet blev kraschat landningsställ, rotorblad och stjärt.

Men ivrig som var då var så lagades helikoptern och nya tester gjordes, denna gång i SMK Dala Faluns lokal, visserligen kör vi bilar där men takhöjden är rätt okej och man kan vingla rätt friskt innan man sätter den i en vägg eller annat farligt. Efter att ha lekt runt en stund så började man retas med dom andra som var där genom att landa mitt på mekplatsen och sånt. tongue Helt klart kul att flyga helikopter! Dock så är Laman lite väl enkel, kommer troligtvis köpa mig nåt roligare i vinter, tyvärr så kommer det väl att spåra ur som med allt annat och bli nånting med en massa kolfiber/alu/titan, borstlös motor och Li-Po accar... men är det kul så får det kosta. smile

Åh förrästen, innan jag började med Laman så hade jag naturligtvis hunnit krascha ett antal Picco-Zor och X-twins också. wink Min första X-Twin fixk inte vara original särskilt länge, flyttade fram accen, modifierade vingarna och en massa annat på den, gick att flyga otroligt sakta med den inomhus, ända tills accen gav upp och planet hamnade på hyllan... Ny X-twin inhandlades och kördes med ett tag, dock en annan modell som behövde mer fart för att fungera tillfredsställande. Nu i somras kom jag på att man skulle ha testat nåt med fler kanaler så en W-Twin Pro införskaffades och kördes med ett tag. Grymt mycket roligare och svårare att köra! smile

MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

preem pump
836 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
laman är fantastisk att lära sig grunderna på/spakvanan.
men faktum är att piccozen bygger mer på en riktig heli än laman.
hursomhelst båda är skitkul att flyga.
lägg gärna en slant extra vid valet av mer avancerad heli och ta hjälp av någon som kan lite mer, det tjänar man massor av pengar på.

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 oktober 2008
PiccoZ är kul om man sätter dit tungan i nosen, nästan så man tror den har flerk analer när man åker runt med den smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
14 oktober 2008
mannen666666 skrev:
laman är fantastisk att lära sig grunderna på/spakvanan.
men faktum är att piccozen bygger mer på en riktig heli än laman.
hursomhelst båda är skitkul att flyga.
lägg gärna en slant extra vid valet av mer avancerad heli och ta hjälp av någon som kan lite mer, det tjänar man massor av pengar på.

Jo det är ju sant, den har ju stjärtrotor iaf. Men så är den väldans enkel, och hållbar också. Laman är ju lite klurigare att flyga med iaf, ger ju lite mer utmaning. Får se vad nästa blir för nåt, har för mig att den lokala handlaren (Kb's RC Hobby) har en T-Rex hemma till ett bra pris, man kanske skulle ge sig på en sån... Hur som så lär väl en hel del pengar gå till Mini-Zan och stora bilen även i år så vi får se hur det går med helikopterköp. Tror jag ska bygga vidare lite mer på Laman först, iaf få den flygduglig igen. smile

Att dyrare är bättre håller jag helt klart med om när det gäller RC, har lärt mig det efter ett antal års tävlande inom olika bilklasser. Så ska jag ha en ny helikopter så blir den nog inte alltför billig, ska då ha en rejäl radio iaf som jag kommer bra överens med då jag anser det vara väldigt viktigt. Har man en radio som man inte trivs med så kommer det inte gå bra att köra/flyga, samt att en dyrare radio kommer att kunna hänga med längre. Troligtvis så blir det ett lite längre projekt med helikopterköp, så man tar en liten bit i taget, då slipper man se hur sjukt mycket det kostar. tongue

MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

KHRacing
14 oktober 2008
ingen film på han galnigen som hanterar helikoptern som en jojo

preem pump
836 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
KHRacing skrev:
ingen film på han galnigen som hanterar helikoptern som en jojo

nu har jag ingen film på mig själv , men den här killen är NÄSTAN lika bra som mig big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=p3nNiUStTE0

3 059 Inlägg
14 oktober 2008
Det som Alan Szabo och hans bror (Danny) gör med helikoptrar är inte mänskligt. Så jävla sjukt..
Förr flög dom för Thunder Tiger och deras Raptor helikoptrar men nu har dom gått över helt till Align och deras helikoptrar.

preem pump
836 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
ah dom e grymma

3 059 Inlägg
15 oktober 2008
Fasiken va sugen jag vatt på att flyga ett tag nu..
Det blir inte mycket av det när man är hemma pappaledig med en dotter på lite mer än 1 år.
Nu e de skitväder också..

Raptor E620SE'n har inte vatt uppe än iheller.. inte ens varvat upp den..  JAG VILL.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
16 oktober 2008
Detta var väl den hemskaste tråden jag sett hittills iår...

Ni skapade ett HA-begär.

Har velat haft en radiostyrd helikopter sen jag var 3, men då tyckte inte de som sålde sådana att gammelfarmor skulle ge mig en.

Så var hittar jag ett billigt startpaket för radiostyrd helikopter?
Känner inte att jag bara ska gå in och köpa första bästa i en butik, men nu går begäret över förståndet. big_smilebig_smilebig_smile

3 059 Inlägg
16 oktober 2008
Hehehe..

Nä det du ska göra är att köpa dig en riktigt bra simulator och träna i den hela vintern.. Sen köper du helikopter till sommaren börjar igen och flyger..

Billiga startpaket beror ju helt på vad du ska ha för nått.. Om det gäller metanol heli inklusive allt (radio, motor, pipa, heli, gyro, servo, batteri, starter, med mera med mera så finns det inget billigt alternativ.
El versioner av heli finns ju i små billiga varianter men dessa är oftast sämre för en nybörjare att köpa då dessa är svårare att flyga med än större helisar.
Även el komer kosta en hel del.
Min raptor 50 metanol är förvisso "blingad" med kolfiberchassi, ccpm, och allt i alu för över 10000:- utöver helins inköpspris i orginalskick.. men i inköp orginal med allt så är min elversion Raptor e620se lika dyr som en Raptor 50 metanol.
Nackdelen med el i dessa storlekar är att lipoaccarna blir svindyra.. särskilt om man ska ha 3-4 stycken och det är ett måste..
Jag brukar bara rekomendera alla till att köpa en bra simulator och öva mycket med och under tiden kolla runt på rc-forum vad man vill ha för heli.. och jag rekomenderar alla till att börja med en raptor 50 när dom övat tillräckligt..

-=Pajas=-
15 Inlägg
21 oktober 2008
Köpte mig en Hurricane 550 förra veckan. Den är helt galen! Jag har inte provat själv ännu. Valde att köpa en begagnad med options delar på från början, stark motor och Futaba 401 bla. 2x3 cells flightpower och ett 123 acc följde med. Han som sålde den demo flög. Hovrade på en meters höjd. en halv sekund senare var den ca 15 meter upp i luften. Skall köpa radio så fort jag känner mig mogen. Råkade just köpe en Belt cp åxå. Skall nog sälja av något nu tex Walkera 68b´n. Kyla och höst stormar gör att det blir mycket Phoenix nu.
Ett foto på stolle samlingen utan CP´t
http://picasaweb.google.se/Tommyzt67/RC … 0445875714
Senast redigerat av Mopar_TzT (21 oktober 2008)

Gammal kärlek rostar.

3 059 Inlägg
21 oktober 2008
Javisst är det bra tryck i grejorna..
Låter som ett bra köp du gjort.. Ja förvisso vet man ju inte vad du gav för sakerna..

preem pump
836 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
hurryn är fin, belten gör du bäst i att slänga direkt

340 Inlägg
29 oktober 2008
Här kommer en bild på min "nybörjarhelikopter" fan vad oförlåtande den ska vara då. Blir att flyga dubbelkommando när vädret tillåter. Full 3D är fasen inget för nybörjare...
http://i38.tinypic.com/sb2g01.jpg
Senast redigerat av tjompa (29 oktober 2008)

preem pump
836 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
snygg

Sök