Dax för den stora updaten då vad som hänt de senaste veckorna:
Har bytt turbo och byggt om katt mm för att besiktiga bilen. fick endast anmärkning på lambda värdet på förhöjd tomgång och det fixades dagen efter så nu är bilen ny besiktigad..
Så här "fint" var motor rummet när bilen besiktigades:
![http://img518.imageshack.us/img518/9688/1002720e.jpg]()
Sen har jag även fått hem min nya topp ifrån Patrick i Ludvika som gjorde ett riktigt fint portningsjobb på den.
Har även satt i alla nya ventiler fjädrar lyftare mm..
Fått lite strul med att inre kamdrevet inte passar på de nya kammarna så ska fixa det snart och sen ska ventilspelet justeras.
Tanken var att få dit toppen innan actionmeet men har varigt iväg på Gatebil och sen semester i Norrland så det har tyvärr varit lite tidsbrist..
och sen hjälper de ju direkt inte att handen fortfarande e skadad så jag hela tiden måste har hjälp av kompisar för att skruva.. tur att man har bra kompisar som ställer upp iaf.
![http://img518.imageshack.us/img518/4599/1002760.jpg]()
[size=18]
Mantorp:[/size]
ja detta är som en liten historia för sig..
Kom hem från sem på måndagen och började på att plocka bort bes utrustning och börja byta toppackning som börjat bli dålig.
fick ihop allt på torsdag förmiddag, jag och en kompis åker ut för att mappa lite och justera upp laddet lite.. jävlades som vanligt med lite skjutna remmar mm och lassande slangar.. och sen lite regn som man fick vänta ut.. de vanliga när det ska mappas..
7 tiden på kvällen ska vi ut sista rundan för att kolla så att bränsle och ladd ligger som det ska..
allt lirar som det ska.. då händer det som inte får hända.. en missväxling i en prov start och lådjävlen ger upp.. går inte att få i 1an och 2an hur vi än försöker.. blir riktigt arg och besviken och ger upp Actionmeet och åker hem..
Dagen efter åker jag med kompisarna till mantorp för att hjälpa de med deras bilar.. Där uppe kommer en kompis och säger att han tror han vet en som kan ha en låda.. letar tag på den killen och snackar med honom..
jo då han har 3 lådor liggande.. hmm.. de e ju bara Mantorp en gång om året. pengar fixas fram och några kompisar hemma fixar dragbil och släp för att dra upp bilen till Mantorp på kvällen och jag och "Norsken" som hade lådan sätter oss i en bil och hämtar lådan i Sthlm..
S2an kommer upp till Mantorp vid 11 tiden på kvällen och det sätts igång att skruvas.. givetvis ska det strula endel när man stressmekar men till slut med väldigt mycket hjälp av några kompisar som var med stod bilen raceready.. jag sov 1,5timme på natten några kompisar sov inte alls för att få klart bilen..
1a repan ut. Billen stussar och hoppar som fan i starten.. MEN! går i mål på
10,76 215km/h ÄNTLIGEN! där satt den efterlängtade 10an..
2a repan kom jag iväg bra i starten men när jag slog i 2an så drog jag av båda drivaxlarna bak..
lånade ett par drivaxlar av karlsson men när vi försöke få isär allt gav även en knut upp så då gav vi till slut upp..
Men är riktigt nöjd efter en lång helg.. Nu har jag tidkort på mitt 3e 10sec bygge!
Stort tack till alla kompisar som hjälpt till utan er hade jag aldrig klarat det här! Speciellt tack till Patrick "GBG" som varít min vänstra hand nu då den varit skadad och hjälpt mig skruva många timmar i garaget!![http://img10.imageshack.us/img10/8791/1003162m.jpg]()