3960
Sök

värsta billjudet på garaget?

mickenyman.se
687 Inlägg
8 februari 2008
evilaudio skrev:
Masterworks skrev:
evilaudio skrev:

visst vetty... iaf på bra länge.. har andra planer fram över wink

Du borde nog bygga nått häftigt i typ någon låg 2-sitsig sportbil kanske?  hehehe... lol

ja sa inte att de att va sista bilen ja skulle bygga ljud i.. wink utan att de va sista BILEN ja bygger..hehe

Jag håller me jag har sätt Ditt bygge och det kommer fasen vara tokigaste bygget i år tongue

16 197 Inlägg
8 februari 2008
Newman skrev:
evilaudio skrev:
Masterworks skrev:

Du borde nog bygga nått häftigt i typ någon låg 2-sitsig sportbil kanske?  hehehe... lol

ja sa inte att de att va sista bilen ja skulle bygga ljud i.. wink utan att de va sista BILEN ja bygger..hehe

Jag håller me jag har sätt Ditt bygge och det kommer fasen vara tokigaste bygget i år tongue

de kommer iaf va svårt å se va de e för bil när den e klar..big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 752 Inlägg
10 februari 2008
evilaudio skrev:
Newman skrev:
evilaudio skrev:

de kommer iaf va svårt å se va de e för bil när den e klar..big_smile

Ska bli snuskigt spännande o se vad du har kokat ihop för nått!big_smile
Men grymmaste ljudet (av dom jag har hört) så blir det nog en till röst på Herr nilsson!smile Men om vi ser det till bara bas så hamnar nog rösten hos DbAkutens Van! Helt galet!!big_smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

14 Inlägg
30 mars 2009
mycket intressant diskussion, så här i efter hand, nu när man byggt om bilen för att spela finljud i stället.
men jag lägger nog min röst på nilsons volvo. vem tror ni blir värst 2009?

399 Inlägg
30 mars 2009
Tokken's bubbla 2009 helt klart...

"There can only be one"
205 Inlägg
30 mars 2009
Maildaemon skrev:
Tokken's bubbla 2009 helt klart...

Kommer att kunna provlyssnas på Elmia smile

Tokken Metallica Bug----->http://www.garaget.org/?car=76633<-----DD sverige demobil 2009
Senast redigerat av Naughty Tee (30 mars 2009)

379 Inlägg
30 mars 2009
inte ens mds bussen äger evilaudio 's jetta haha snacka om "fet baslåda"

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
30 mars 2009
iceled skrev:
mycket intressant diskussion, så här i efter hand, nu när man byggt om bilen för att spela finljud i stället.

Vad menas med "värst"?

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

6 851 Inlägg
31 mars 2009
Sharky skrev:
OT: För er som vill bygga upp en hemmastereo som knäcker det mesta i att spela högt och rent (knäcker även ekonomin, ryggen och golvet....):

http://www.genelec.se/produkter/main-monitors/1036a/

/Göran

Tyvärr inte hört dem du länka till..men dessa gör väl nästan det samma...
knäcker rygg, eknomi och golv..
Låter i mina öron väldigt trevligt..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1386/608440_9pboq1.jpg
Peak Consult Dragon
Senast redigerat av TT-Avant (31 mars 2009)

560 Inlägg
31 mars 2009
He He den som vinner ett VM i dB drag eller ett EM i dom andra klasserna skulle jag säga:rolleyes:

iceled skrev:
Senast redigerat av jimmyostrom (31 mars 2009)

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

660 Inlägg
31 mars 2009
Deutsch-style skrev:
inte ens mds bussen äger evilaudio 's jetta

Och vad menar du med det exakt? tongue

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

1 675 Inlägg
31 mars 2009
http://www.garaget.org/video/re728ls7uvsp

Han blir bara värre för varje år =P

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

573 Inlägg
31 mars 2009
Deutsch-style skrev:
inte ens mds bussen äger evilaudio 's jetta haha snacka om "fet baslåda"

mds bussen spelar bajs till och med för att vara mds...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

80 Inlägg
31 mars 2009
Jag är lite imponerad av Iceage bilen , den vet jag kan spela j*vligt högt o låter bra vid den ljudvolymen.
*länk  http://www.icetop.fi/Files/Images/Galle … /index.htm

Team dBakuten
3 453 Inlägg
31 mars 2009
bmwpuff skrev:
Jag är lite imponerad av Iceage bilen , den vet jag kan spela j*vligt högt o låter bra vid den ljudvolymen.

Mja fast hans dörrsidor är nog det fulaste jag sett dock.. Men bilen e grym helt klart.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

1 534 Inlägg
31 mars 2009
bmwpuff skrev:

den där bilen är så jävla ful så det inte finns:P

Gladen Audio
2 388 Inlägg
31 mars 2009
jonash skrev:
iceled skrev:

Vad menas med "värst"?

/Jonas

När jag tänker värst billjud så ploppar det bara upp "DEMO!" i huvet, sen får ju bilen gärna va fräsch med, ja Tokkens DD-bubbla ska väl rocka röven av de flesta med den anläggningen.
Ser fram emot elmia nu......

min "Hellboy"-beetle ska med va klar då så får man väl se hur det går med mitt tävlande/demande.....

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
31 mars 2009
Frippe_L skrev:
jonash skrev:
iceled skrev:

Vad menas med "värst"?

/Jonas

När jag tänker värst billjud så ploppar det bara upp "DEMO!" i huvet, sen får ju bilen gärna va fräsch med, ja Tokkens DD-bubbla ska väl rocka röven av de flesta med den anläggningen.

I kategorin "demo" och spela högt som rackarn, för dem som går förbi utanför så är det i några separata saker som står ut genom åren

1. Jämtland Crankers Bubbla med PG / Cerwin hos Danderyds Bilstereo. När de körde igång TuPac California Love tror jag det var så stod helt plötsligt alla bara still på platsen förstummade smile

2. Våran Galant som vi hade på StreetCarsFest i Sollentuna 2005 (var det väl - time flies). Vi stod längst in i hallen, men när man klev in genom entrén var det bara våran bil som hördes big_smile Den spelade djupbas kan jag säga. Mellan oss och entrén stod Panasonic, Blaupunkt, JL med flera..det var rätt kul faktiskt.

3. Alma Gates Bronco på IASCA finalen 1998. Inte djupbas, men satan vilka hairtricks det blev big_smile
Senast redigerat av jonash (31 mars 2009)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
31 mars 2009
jonash skrev:
Frippe_L skrev:
jonash skrev:

Vad menas med "värst"?

/Jonas

I kategorin "demo" och spela högt som rackarn, för dem som går förbi utanför så är det i några separata saker som står ut genom åren

1. Jämtland Crankers Bubbla med PG / Cerwin hos Danderyds Bilstereo. När de körde igång TuPac California Love tror jag det var så stod helt plötsligt alla bara still på platsen förstummade smile

2. Våran Galant som vi hade på StreetCarsFest i Sollentuna 2005 (var det väl - time flies). Vi stod längst in i hallen, men när man klev in genom entrén var det bara våran bil som hördes big_smile Den spelade djupbas kan jag säga. Mellan oss och entrén stod Panasonic, Blaupunkt, JL med flera..det var rätt kul faktiskt.

3. Alma Gates Bronco på IASCA finalen 1998. Inte djupbas, men satan vilka hairtricks det blev big_smile

Då diggar jag JC bättre när de överbevisade Classe och publiken om att de faktiskt tävlade med Tommy Nilsson - Öppna din dörr på en av GBG-tävlingarna big_smile
Jag tillhörde en av de som asgarvade samtidigt som jag hade stora ögon av förvåning roll

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

174 Inlägg
31 mars 2009
jag skulle tro att Dbakuten's Cheva Astro IV  på Elmia snart kommer låda tillräckligt bra, då jag blev ganska överaskad på förra elmia med Cheva Delivery med 4x 18" solo x, lät bra i mina öron big_smile

Sök