2114
Sök

Besiktat med D2?

Avstängd
57 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
Snart så är det då dax för besiktningen på bilen.
Jag undrar då om det är ngn från denna sida som har besiktat med D2´s coilovers.
Anledningen att jag frågar är ju att på 9-5an blir fjädrarna bak lösa när man hissar upp bilen.
Jag vet av gammal erfarenhet att besiktningen inte gillar detta.

Sport eller comfort!

Drop Shop
926 Inlägg
4 februari 2008
nej, de lär inte släppa bilen med lösa fjädrar.
sätt fast dom med en slangklämma eller svetsa dit dom.
Men,,, lösa fjädrar på coils?

1 827 Inlägg
4 februari 2008
mellowd skrev:
Men,,, lösa fjädrar på coils?

Undrar detsamma? Hur gick det där till och vad har du för inställningar?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Avstängd
57 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
Ja jag vet ej. det blir så när man hissar upp bilen bak iaf. då är fjädern lös. men jag vill inte hålla på att modifiera med dom. med slangklämma körde jag på den svarta 900 jag hade å det gick finemangs.
Men jag tror att det får vara denna gång. Kan ju släcka ev 2a på jobbet så det är nog ingen fara, men jag tänkte att om det var ngn som hade besiktat med D2.

Sport eller comfort!

1 827 Inlägg
4 februari 2008
Ja, jag har besiktigat med D2 och det var inga problem (dock var bilen högre inställd än vad den är nu), men jag hade ju inga hängande fjädrar, den saken är säker.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

654 Inlägg
4 februari 2008
kan som sagt bli problem med "lös" fjäder..Men som fler undrat,va är det för coilisar och hur är dom monterade iom att fjädern hänger löst på dom när du hissat upp bilen?!

62 Inlägg
5 februari 2008
Du måste ha gjort nåt fel vid monteringen.
Släng upp några bilder på hur det ser ut så kan du nog få lite tipps.

Supraman
2 300 Inlägg
6 februari 2008
du ska ha fjädern i lätt spänn när du har monterat.
När benen är lösa dra runt ringen som stöder fjädern så långt som det går med handkraft därefter drar du ett varv med verktyg.
Fjäderinspänningen klar.
Höjden justerar du med benet inte med fjädern.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök