3670
Sök

Aaaaaaalm´s NG900 är såld, tråden kan låsas..

584 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Nemen, nu blir man ju nyfiken smile

isak90 skrev:
Det ska göras smile

Ja det tycker jag ni ska göra smile En riktigt trevlig sådan om det blir som jag tänkt mig smile

Saab 4 Life!

584 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Ju jäklar ska ni få en update!

Var till stan idag och köpte en ny bil!
En Saab 9-3 ss 2,0t Vector -03
Fullservad och gått ca 14k mil!
17" Vectorfälgar, halvskinn, Midnight Blue Metallic.

Riktigt fin bil big_smile Låter bilderna tala för sig själva smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/815855_fxxtey.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/815856_3aqcoa.jpg

Har varit min drömbil sen den kom! Och nu äntligen idag är jag ägare till en big_smile så jävla gött big_smile
Skojjar inte att jag är nöjd big_smile

Mer och BÄTTRE bilder kommer i morgon under dagtid smile

//Magnus

Saab 4 Life!

1 997 Inlägg
8 december 2009
Grattis till köpet! big_smile Härligt när man kan köpa nåt man lägtat efter big_smile
Ser fram emot ett litet projekt med den också wink

Blir de o sälja 900an eller blir den kvar?
// Fredrik

584 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
isak90 skrev:
Grattis till köpet! big_smile Härligt när man kan köpa nåt man lägtat efter big_smile
Ser fram emot ett litet projekt med den också wink

Blir de o sälja 900an eller blir den kvar?
// Fredrik

Tackar big_smile
Projekt blir de smile men bara mindre saker smile Ska hålla den så clean som möjligt smile
900 kommer jag sälja till våren, ska fixa lite på den i vinter smile

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

4 663 Inlägg
9 december 2009
GRYMT big_smile sjukt fin

4 299 Inlägg
9 december 2009
Grattis till ett bra bilköp! smile

Dom är ju grymt härliga dom där bilarna, ligger riktigt fint på vägen också så dom e ju ruggigt roliga o köra big_smile Ser fram emot kommande projekt på den wink

//Jacob

4 299 Inlägg
9 december 2009
Elda skrev:
Rallyhalle skrev:

Dom är ju grymt härliga dom där bilarna, ligger riktigt fint på vägen också så dom e ju ruggigt roliga o köra big_smile Ser fram emot kommande projekt på den wink

//Jacob

vad jämför du med, en ng900 elr? lol visst är dom helt OK men og900 är snäppet värre wink

Me alla dom Saabarna vi haft wink 2st 9-5, 2st 9000, 1 og900 -84 samt en -87a till o från och så klart en 9-3 SS.

Och 9-3an va utan tvekan skönaste och roligaste bilen vi haft cool

//Jacob

584 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Elda skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

vad jämför du med, en ng900 elr? lol visst är dom helt OK men og900 är snäppet värre wink

Me alla dom Saabarna vi haft wink 2st 9-5, 2st 9000, 1 og900 -84 samt en -87a till o från och så klart en 9-3 SS.

//Jacob

Tackar big_smile Projekt kommer smile Har en del att fixa på den i vinter tongue

Haha min og900 den va svajjig på vägen den tongue Denna är helt okej, men ng900:an ligger som ett strykjärn den.. men då är de ju sänkfjädrar, powerflex och billsteindämpare på den å tongue

Saab 4 Life!

584 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
Elda skrev:
Aaaaaaalm skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

Tackar big_smile Projekt kommer smile Har en del att fixa på den i vinter tongue

Haha min og900 den va svajjig på vägen den tongue Denna är helt okej, men ng900:an ligger som ett strykjärn den.. men då är de ju sänkfjädrar, powerflex och billsteindämpare på den å tongue

jadu klart en og är svajjig efter 20+ år i tjänst med samma bussningar, dämpare osv roll

Jo det är ju klart tongue Skit samma!

Besiktade iaf 9-3an i torsdas och den gick igenom utan anmärkning smile Jäkligt gött big_smile
Så nu i veckan som kommer ska den in på verkstad, balansaxlarna har kuggat så det
finns lite missljud och vibrationer, så nu får dem plocka av dom helt smile Hoppas på
att få tillbaka den innan nästa helg smile

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

2 638 Inlägg
12 december 2009
Man får gratulera till nya bilen smile Hoppas på en projekttråd om den med wink

584 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
-Akerfeldt- skrev:
Man får gratulera till nya bilen smile Hoppas på en projekttråd om den med wink

Tackar big_smile Klart det blir det smile Under veckan tror jag tongue

Saab 4 Life!

1 464 Inlägg
13 december 2009
Ja, man får gratulera. men tanke på vad som åstakommits med den gamle blir man intresserad över vad som händer med den nye.

F.ö. kan jag hålla med om att SS'en är mer än ordentligt mycket styvare redan som orginal i chassit. Ett par rejäla dämpare och en sänksats och det blir mycket bättre än modell strykjärn, om det är något man är efter, vilket undertecknad är. wink

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

584 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
MrJAM skrev:
Ja, man får gratulera. men tanke på vad som åstakommits med den gamle blir man intresserad över vad som händer med den nye.

F.ö. kan jag hålla med om att SS'en är mer än ordentligt mycket styvare redan som orginal i chassit. Ett par rejäla dämpare och en sänksats och det blir mycket bättre än modell strykjärn, om det är något man är efter, vilket undertecknad är. wink

Tackar big_smile Jo det lär nog bli en hel del med denna också! Dock hoppas jag på att slippa allt vad plåtarbete och spackling efter vurpa heter tongue Det kan man klara sig utan smile

Ska beställa en väghållningssats nu efter jul, alt senare i vår smile Med 30mm sänkning. Det borde väll bli
ganska lagom? Den är redan ganska låg tycker jag men tongue

Saab 4 Life!

1 464 Inlägg
13 december 2009
30mm tycker jag personligen själv är precis lagom. 30mm känns dessutom mer praktiskt än 45mm, men det är bara som jag fått för mig.

Lättast är ju givetvis att jämföra med två olika. Kan inte vara så svårt att hitta två bilar i din omnejd att kolla på. wink

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

584 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
Update

Eftersom balansaxlarna har kuggat och det tydligen kostar mellan 12-15000kr att laga det på
verkstad har de stått rätt still, antingen så blir de verkstaden som skulle höra av sig med pris
imorgon eller så river jag ner skiten och byter dreven, kjedjan och sträckaren själv..

PS:ade iaf ihop en bild lite fort med vad som troligtvis kommer hända med bilen när motorn
går som den ska.

Xenon i dimljus+halvljus? (fortfarande skrajj för polisen tongue)
Sommarfälgarna
Sänkning
Någon form av lysande sidoljus
Sen blir det LED-list framåt med smile

Ska även i med kickerbasen och sinussteget smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/821279_z2jnp4.jpg

//Magnus

Saab 4 Life!

584 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
Tjenna gött fölk!
Eftersom min 9-3:a förmodligen kommer få stå till den 13:e januari så tänkte jag att jag fixar lite med
min käre 900:a. Växellådan var ju helkass, fick inte i backen alls nu på slutet tongue de bara rassla!
Så jag hade ju en sensoniclåda liggandes smile

Gick ut i morse och började skruva, gick hyffsat bra idag ändå smile Hade lite problem när lådan skulle ner
ock med spindellederna som vägrade släppa tongue Annars helt okej.

Så nu står den gamla lådan på golvet bredvid bilen, ska montera ur anordningen för virekopplingen då jag
inte orkar bråka med att sätta i den hydrauliska.. Och sedan smälla i den nya lådan smile

Var första gången jag demonterar en låda så det var lite klurigt. Men man lär ju sig smile

Här är lite bilder från idag smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/822127_z79bs6.jpg

Schnyggt byggt tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/822128_q77kdg.jpg

Alla sätt är bra utom de dåliga wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/822129_ghs4zi.jpg

Hur får jag loss den "koppen" som sitter kvar?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/822131_0yc0lu.jpg

Nya sensoniclådan, ska plocka av hydrauliken.. 13k mil bara smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58770/822133_n2z9c9.jpg

Ser tomt ut tongue

Allt för idag!

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
20 december 2009
Tervligt update! big_smile lycka till med att få ihop skiten sen big_smile

4 299 Inlägg
20 december 2009
De där verkar ha gått fort smile
Hur e de på me 900an, har den också Subframe o grejer som ska väck??

Isf finns de en 9-5 du kan få byta låda på också wink Du verkar va en hejare på de ju big_smile
//Jacob

584 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
De där verkar ha gått fort smile
Hur e de på me 900an, har den också Subframe o grejer som ska väck??

Isf finns de en 9-5 du kan få byta låda på också wink Du verkar va en hejare på de ju big_smile
//Jacob

Hehe tongue Jo men det gick undan ändå tongue Nu fattas de ett 20mm borr som ska vara minst 20cm långt yikes
Ska modifiera lådan så den ska passa smile

Satt en subframe som man fick plocka ner tongue Var en del pyssel med det!

Hehe du tycker det ja wink Är inte så jättesvårt om man bare bestämmer sig för att klara det smile

Funkiee skrev:
Tervligt update! big_smile lycka till med att få ihop skiten sen big_smile

Hehe ja det är ju de tongue Men ska nog gå bra hoppas jag smile Ver ju hur skiten ska sitta nu iaf smile

Saab 4 Life!

Sök