3294
Sök

Någon som vet ifall det här är bra uppgradering ?

1 302 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
Hej!!
Skulle vilja uppdatera ifrån mitt orginal ljud till ett bättre så jag undrar ifall det är någon här på forumet som vet ifall det skulle vara ett bra eller dåligt köp att skaffa det här: http://www.mds.se/?artnr=pkt2000c

Mycket tacksam för svar wink

MVH: Fegge_89
Senast redigerat av fegge_89 (13 februari 2008)

202 Inlägg
13 februari 2008
Frågan är hur mycket bättre du är ute efter?
Steg och ett vettigt kit fram är väl att rekommendera.

Allt är ju en kostnadsfråga.
Senast redigerat av Nisse-h (13 februari 2008)

1 302 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
Har inga stora krav direkt bara det är lite mer tryck i ljudet än orginal på en a4. smile
Pengar är ju klart ett vist problem då jag studerar och får in enbart 2 k i månaden hmm
Senast redigerat av fegge_89 (14 februari 2008)

329 Inlägg
14 februari 2008
Nisse-h skrev:
Frågan är hur mycket bättre du är ute efter?
Steg och ett vettigt kit fram är väl att rekommendera.

Allt är ju en kostnadsfråga.

håller med här.. brukar inte göra så stor skillnad.. däremot kaske du kan ha kvar dina orginalhögtalare och köra ett steg på dom om du bara vill ha lite bättre brukar funka fint.. tills du får råd att köpa något som fungreara och låter bra.. för man får ju alltid vad man betalar för. och köpa billigt brukar oftast bli dyrare i längden.

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

162 Inlägg
14 februari 2008
fegge_89 skrev:
Har inga stora krav direkt bara det är lite mer tryck i ljudet än orginal på en a4. smile
Pengar är ju klart ett vist problem då jag studerar och får in enbart 2 k i månaden hmm

Du kan ju leva på kärlek & vatten i ett par månader och köpa det här  Prs-D400 , så har du en bra början.

http://www.bilsteriobutiken.se/REA.htm
Senast redigerat av scorpio-94 (14 februari 2008)

volvoraggare
4 776 Inlägg
14 februari 2008
tipsar då om  ett hatthyllepaket som dnbilradio har kicker med slutsteg och 6x9):or

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

369 Inlägg
14 februari 2008
Innan du köper det där paketet kolla först på mediamarkt, de har bra priser på sådana kit, ett slutsteg är oxå rekomenderat...

Avant för varje slant.

4 554 Inlägg
14 februari 2008
om du har hemmagjorda högtalare från stenåldern så är det en uppgradering.. ur egen erfarenhet av de högtalare jag provat av classicserien va ren skit.
du köper en okej spelare för 1900 och några högtalare med som mds vill bli av med på köpet typ

69 Inlägg
14 februari 2008
Att "bara" byta ut orginal HU gör en stor skillnad i ljudet, även om du har orginalhögtalare. De högtalare som du får med i kitet är nog inte så mycket bättre än orginal.

Om du bara skaffar en ny HU så kommer ditt ljud att bli mycket bättre pga att den nya stereon orkar driva orginalhögtalarna mycket bättre.

OM jag var dig så skulle jag börja med att skaffa en ny HU och nästa steg skulle bli att skaffa ett par schyssta 6*9 med ett bra steg till.

8 156 Inlägg
14 februari 2008
Jag skulle börja med att införskaffa en bättre HU, t.ex någon av Pioneers billiga, lite beroende på vilken typ av ljud du är ute efter. En del föredrar ljudbilden från t.ex Kenwood, Sony osv.
Andra saken är att installera ett slutsteg.
Efter det så kan man börja titta efter bättre högtalare. Om du vill ha partyljud så är ett par 6x9:or i hatthyllan en ganska så bra kompromiss. Ger inte direkt finljud, men ganska så bra tryck.

I vad för bil ska du montera ljudet i? Är det i A4:an så tycker jag att du ska vänta med att införskaffa nya högtalare förrän du testat med slutsteg och ny HU.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 302 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
Tack för de tips som komit upp, jo det är i a4an som jag ska bygga ljud i och den huvud enhet jag har nu i den är en blaupunkt stereo.smile

40X2 tror jag det står på stereon
Senast redigerat av fegge_89 (14 februari 2008)

Solfilmsmontör
947 Inlägg
14 februari 2008
Huvudenheter att rekommendera är Pioneer aller någon Alpine. Alpine är lite dyrare än pioneer men sjukt nice och fin kvalité.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

329 Inlägg
14 februari 2008
Kornz skrev:
Huvudenheter att rekommendera är Pioneer aller någon Alpine. Alpine är lite dyrare än pioneer men sjukt nice och fin kvalité.

Har även Eclipse bra spelare med mycket volt på lågnivån....

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

BMW fantast
1 172 Inlägg
14 februari 2008
jag har en Panasonic CQ_C8405N.. mycket fin stero Med 5 volts lågnivå... skit bra är den.. nackdel är att man inte får USB ingång för det priset... vill man även att det ska avra snyggt för ögonen så är den klockren.. checka in bild i mitt galleri... någon tipsa om Mediamarkt.. var själv där idag för första gången.. dom hade hur mycket som hälst stereo väg, och fina märke.. alpine, kenwood. pioneer blaupunkt m.m...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
14 februari 2008
Mobis skrev:
Att "bara" byta ut orginal HU gör en stor skillnad i ljudet, även om du har orginalhögtalare. De högtalare som du får med i kitet är nog inte så mycket bättre än orginal.

Om du bara skaffar en ny HU så kommer ditt ljud att bli mycket bättre pga att den nya stereon orkar driva orginalhögtalarna mycket bättre.

OM jag var dig så skulle jag börja med att skaffa en ny HU och nästa steg skulle bli att skaffa ett par schyssta 6*9 med ett bra steg till.

Vad är "HU" ? roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

177 Inlägg
14 februari 2008
Ingen som gillar Clarion här? Köpte en Clarion för runt 2-2500 som driver original 4" fram och 7x10 alternativt 8" i hatthyllan, vet inte riktigt vad det är. Men iaf, blev en rejäl skillnad från tidigare med original. Så ja rekommenderar starkt en Clarion.

Tror att det var en http://www.mds.se/?artnr=dxz578rusb   (Köpte den inte på Mds)
Så jag skulle iaf rekommendera den stereon, lär ju ändra lite på ljudet iaf.

BMW fantast
1 172 Inlägg
14 februari 2008
Robban_89 skrev:
Mobis skrev:

Vad är "HU" ? roll

HU är Huvudenhet... själva stereon...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Sök