okej figge, det ända jag kan rekommendera när det gäller brushing är att använda en färg referens för att få rätt på färgen, färgen verkar va rätt nyans mässigt på bmw:n, dock har du en highlight ref på stötfångarten t.ex som går åt helt fel håll, även reflektioner har perspektiv punkter som man helst ska ha i huvet, eller linjer dragna. Men som sagt så använd referenser som inte är allt för lika bilen du jobbar på, och använd color picker tills du känner dig nöjs med nyansen sen börja på refs, eller helt enkelt fortsätta genom att göra hela bilen med hjälp av color pickern

och till det som jag skulle kunna se som "uppenbara" misstag är:
- du har "jaggies" längs varje kant som du har klippt, det beror ofta på för låg feather eller att du trycker på delete på det lagret flera gånger

lösning: ställ in den på 0.3 i feather och håll koll efter jaggies medans du jobbar så du kan rädda det om det kommer några
- bakgrunden är off, jag visar dig ett litet exempel, återigen så gäller det perspektiv punkterna, och du lär se vad jag menar direkt om du ser bilden bara, googla "vanishing point" om du vill lära dig mer om dem

![http://img841.imageshack.us/img841/7042/figge.jpg]()
( OBS! ) ändra aldrig bilens perspektiv, utan anpassa bakgrunden efter den.
- inga lampor igång men bilen i rörelse skulle jag ju kalla för ett misstag om du nu inte har menat att ha det så

måste säga att den ser bra mycket bättre ut än min första helbrush haha xD Och detta är inget du lär du över en kväll eller med tutorials, en tutorial kan ge dig en inblick i hur en person gör, men det förklarar oftast inte det man behöver veta, utan bara hur den personen jobbar, inte var/varför/hur saker reflekterar och ändrar nyanser osv, dem ända jag skulle kunna säga som ger dig en bra inblick i hur man gör ett bra legit jobb är ju jackdartons tutorial, och Atc-design´s video tutorial, men som sagt lär du inte lära dig mer än hur han gör, och det är långt ifrån vad man behöver veta förrän på mycket senare steg

bästa tipset jag kan ge dig är att kolla på andra bilar hur dem ser ut, och varför

jag har själv brushat mycket som du vet, och har hållt på sedan 2008 med detta, och jag vet inte ens i närheten av allt som behövs för att göra en super brushing, jag kör ju som sagt mina tekniker, och har fått fart på det, men det krävs tålamod

sist men inte minst, försök lära dig brusha stötfångare osv först, t.ex om du lånar en donor från en bil och brushar in den på en annan så lär du dig använda en referens
