mercedes suger scania v8 är det enda som duger för mej iaf men vi tycker olika
Om du har kört MB och kommit fram till din slutsats så köper jag det, men har du verkligen kört en är ju frågan...
Har absolut inte kört mycket mercedes eller scania för den delen men det e grym kvalitetskännsla i Mb tycker jag som volvoian... Men vad man har hört är de bäst på rena dragbilar...
Vet att det är Scania ni pratar om men läste i början på trådan att Volvos I-Shift va bra.Kanske att köra mjölk till ICA,men inget annat.Funkar skit nere i gruvan.Orginal är dom specade för 40 ton lådorna.Våra ska klara av att dra igång 140 ton.Det går inte att köra på automat läget.Knappt på manuell.Men det är en extrem miljo vi kör i oxå.Lastar 35-40 ton på 3-axlad singelbil.Scanias V8 har ett helt annat vrid än volvo 6:an.Är ett ständigt dividerande på jobbet vad man ska köra.
Finns bara ett lastbilsmärke säger dom.. : MERCEDES. Vad vet jag?Har aldrig kört en..
Vet att det är Scania ni pratar om men läste i början på trådan att Volvos I-Shift va bra.Kanske att köra mjölk till ICA,men inget annat.Funkar skit nere i gruvan.Orginal är dom specade för 40 ton lådorna.Våra ska klara av att dra igång 140 ton.Det går inte att köra på automat läget.Knappt på manuell.Men det är en extrem miljo vi kör i oxå.Lastar 35-40 ton på 3-axlad singelbil.Scanias V8 har ett helt annat vrid än volvo 6:an.Är ett ständigt dividerande på jobbet vad man ska köra.
Finns bara ett lastbilsmärke säger dom.. : MERCEDES. Vad vet jag?Har aldrig kört en..
Är ganska insatt i åkeri.., men sen visst scanias 8or kanske har mer vrid än volvos 6a, men då är de 2 cyllar med också, men nackdelen med v8orna är att dom orkar ingenting under 1200rpm, då dör dom totalt, medans volvos 6a drar riktigt jävla hårt ner till 700 - 800rpm
visst merca har Några bra bilar men dom är inte många, dom flesta så rackalar motorerna på dom..
volvo I-shift är under ständig utveckling, finns specade för 60ton, jag drog i gång en fh16 med i-shift överlastad timmerbil med släp och kran, ca 70ton, fick den att rulla igång utan problem på economy läget på lådan..
tillbaka till topic, Älskar scanias nya torpedare
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Vet att det är Scania ni pratar om men läste i början på trådan att Volvos I-Shift va bra.Kanske att köra mjölk till ICA,men inget annat.Funkar skit nere i gruvan.Orginal är dom specade för 40 ton lådorna.Våra ska klara av att dra igång 140 ton.Det går inte att köra på automat läget.Knappt på manuell.Men det är en extrem miljo vi kör i oxå.Lastar 35-40 ton på 3-axlad singelbil.Scanias V8 har ett helt annat vrid än volvo 6:an.Är ett ständigt dividerande på jobbet vad man ska köra.
Finns bara ett lastbilsmärke säger dom.. : MERCEDES. Vad vet jag?Har aldrig kört en..
Är ganska insatt i åkeri.., men sen visst scanias 8or kanske har mer vrid än volvos 6a, men då är de 2 cyllar med också, men nackdelen med v8orna är att dom orkar ingenting under 1200rpm, då dör dom totalt, medans volvos 6a drar riktigt jävla hårt ner till 700 - 800rpm
visst merca har Några bra bilar men dom är inte många, dom flesta så rackalar motorerna på dom..
volvo I-shift är under ständig utveckling, finns specade för 60ton, jag drog i gång en fh16 med i-shift överlastad timmerbil med släp och kran, ca 70ton, fick den att rulla igång utan problem på economy läget på lådan..
Vet att det är Scania ni pratar om men läste i början på trådan att Volvos I-Shift va bra.Kanske att köra mjölk till ICA,men inget annat.Funkar skit nere i gruvan.Orginal är dom specade för 40 ton lådorna.Våra ska klara av att dra igång 140 ton.Det går inte att köra på automat läget.Knappt på manuell.Men det är en extrem miljo vi kör i oxå.Lastar 35-40 ton på 3-axlad singelbil.Scanias V8 har ett helt annat vrid än volvo 6:an.Är ett ständigt dividerande på jobbet vad man ska köra.
Finns bara ett lastbilsmärke säger dom.. : MERCEDES. Vad vet jag?Har aldrig kört en..
Är ganska insatt i åkeri.., men sen visst scanias 8or kanske har mer vrid än volvos 6a, men då är de 2 cyllar med också, men nackdelen med v8orna är att dom orkar ingenting under 1200rpm, då dör dom totalt, medans volvos 6a drar riktigt jävla hårt ner till 700 - 800rpm
visst merca har Några bra bilar men dom är inte många, dom flesta så rackalar motorerna på dom..
volvo I-shift är under ständig utveckling, finns specade för 60ton, jag drog i gång en fh16 med i-shift överlastad timmerbil med släp och kran, ca 70ton, fick den att rulla igång utan problem på economy läget på lådan..
tillbaka till topic, Älskar scanias nya torpedare
Kan inte riktigt hålla med när det gäller bottendrag på Volvo o Scania. Körde en FH12 460 o den fick jag varva för att det skulle hända nåt i jämförelse med dagen R560 jag kör. Men det beror oxå på vilken 6:a med vilken 8:a jämför man... Klart att 14 liters V8 är något tröttare än D16.
Vet att det är Scania ni pratar om men läste i början på trådan att Volvos I-Shift va bra.Kanske att köra mjölk till ICA,men inget annat.Funkar skit nere i gruvan.Orginal är dom specade för 40 ton lådorna.Våra ska klara av att dra igång 140 ton.Det går inte att köra på automat läget.Knappt på manuell.Men det är en extrem miljo vi kör i oxå.Lastar 35-40 ton på 3-axlad singelbil.Scanias V8 har ett helt annat vrid än volvo 6:an.Är ett ständigt dividerande på jobbet vad man ska köra.
Finns bara ett lastbilsmärke säger dom.. : MERCEDES. Vad vet jag?Har aldrig kört en..
Är ganska insatt i åkeri.., men sen visst scanias 8or kanske har mer vrid än volvos 6a, men då är de 2 cyllar med också, men nackdelen med v8orna är att dom orkar ingenting under 1200rpm, då dör dom totalt, medans volvos 6a drar riktigt jävla hårt ner till 700 - 800rpm
visst merca har Några bra bilar men dom är inte många, dom flesta så rackalar motorerna på dom..
volvo I-shift är under ständig utveckling, finns specade för 60ton, jag drog i gång en fh16 med i-shift överlastad timmerbil med släp och kran, ca 70ton, fick den att rulla igång utan problem på economy läget på lådan..
tillbaka till topic, Älskar scanias nya torpedare
Kan inte riktigt hålla med när det gäller bottendrag på Volvo o Scania. Körde en FH12 460 o den fick jag varva för att det skulle hända nåt i jämförelse med dagen R560 jag kör. Men det beror oxå på vilken 6:a med vilken 8:a jämför man... Klart att 14 liters V8 är något tröttare än D16.
Det är väl främst volvos nya motorer som har det riktigt fina vridmomentet vid låga varv, dagens motorer ligger på 13liter och drar riktigt fint på låga varv
Är ganska insatt i åkeri.., men sen visst scanias 8or kanske har mer vrid än volvos 6a, men då är de 2 cyllar med också, men nackdelen med v8orna är att dom orkar ingenting under 1200rpm, då dör dom totalt, medans volvos 6a drar riktigt jävla hårt ner till 700 - 800rpm
visst merca har Några bra bilar men dom är inte många, dom flesta så rackalar motorerna på dom..
volvo I-shift är under ständig utveckling, finns specade för 60ton, jag drog i gång en fh16 med i-shift överlastad timmerbil med släp och kran, ca 70ton, fick den att rulla igång utan problem på economy läget på lådan..
tillbaka till topic, Älskar scanias nya torpedare
Kan inte riktigt hålla med när det gäller bottendrag på Volvo o Scania. Körde en FH12 460 o den fick jag varva för att det skulle hända nåt i jämförelse med dagen R560 jag kör. Men det beror oxå på vilken 6:a med vilken 8:a jämför man... Klart att 14 liters V8 är något tröttare än D16.
Det är väl främst volvos nya motorer som har det riktigt fina vridmomentet vid låga varv, dagens motorer ligger på 13liter och drar riktigt fint på låga varv