3662
Sök

Hur ska man svetsa i bagageluckan och hjulbaljorna ?

Avstängd
1 266 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Hallå !! jag har rost under bilen...eller den ända rosten jag har sitter under bagageluckan, ett stort där reservdäcket sitter..och 2 st i baljorna !
Det hjälper inte att köra slut på all bensin va, det lär ju ändå finnas bensin + ångor kvar..hur gör ni ? eller är det bara att svetsa och se glad ut ? smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

xPuffra
196 Inlägg
17 februari 2008
bara att bränna på de smile
Senast redigerat av lindbergern (17 februari 2008)

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
17 februari 2008
svetsa och se glad ut..!! jag plocka inte bort tanken på min 940
när jag bredda den bak....!! å dete mycke svets om är lagd där bak...!!
kan ju va bra å ha vatten i närheten för underredsmassan vill gärna börja brinna...!!
Senast redigerat av offarn (17 februari 2008)

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

Avstängd
1 266 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
offarn skrev:
svetsa och se glad ut..!! jag plocka inte bort tanken på min 940
när jag bredda den bak....!! å dete mycke svets om är lagd där bak...!!
kan ju va bra å ha vatten i närheten för underredsmassan vill gärna börja brinna...!!

Jaså ?? det va som fan ok då är det bara att svetsa då smile) har massor med brandsläckare på jobbet :]]

turboabstinens
442 Inlägg
17 februari 2008
Trist och spruta ner med brandsläckare, ha vatten för de börjar mest småbrinna lite.

ocertifierad klåpmekare

Forummoderator
9 299 Inlägg
17 februari 2008
En del inlägg får det att låta som om det bara är att svetsa på även om du ska svetsa i närheten av tanken. Om tanken är tom och du blåser hål i den så kommer hela garaget att smälla och du kommer att hamna på bårhuset.
Jag antar att du använder migsvets. Då är det ganska säkert så länge du inte svetsar direkt i närheten av tanken. Om du svetsar med gas så är det livsfarligt. Om du vill vara säker på att överleva så tömmer du tanken på bensin och fyller den med vatten.
Senast redigerat av caromania (17 februari 2008)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

OutRage DriftTeam
181 Inlägg
17 februari 2008
gör man rätt behöver man inte ta bort tanken.. med göra rätt menar jag att man tänker till, avgränsar området, har en polare som kan kolla under bilen när man svetsar osv..

Zlizco

Avstängd
1 266 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
caromania skrev:
En del inlägg får det att låta som om det bara är att svetsa på även om du ska svetsa i närheten av tanken. Om tanken är tom och du blåser hål i den så kommer hela garaget att smälla och du kommer att hamna på bårhuset.
Jag antar att du använder migsvets. Då är det ganska säkert så länge du inte svetsar direkt i närheten av tanken. Om du svetsar med gas så är det livsfarligt. Om du vill vara säker på att överleva så tömmer du tanken på bensin och fyller den med vatten.

Nej ingen migsvets, okej, känns som att jag tar bort tanken !! är det svårt att ta bort tanken eller ?

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
17 februari 2008
slipa bort underredsmassa där du ska svesta.. å så punktsvetsar du de nya plåtbitarna.. då slutar det nog väl smile

Filkörning?
852 Inlägg
17 februari 2008
caromania skrev:

Tycker Caromania låter ganska smart wink

jag hade inte vågat svetsa utan diverse säkerhetstjosan. kanske för att jag e sämst på att svetsa iofs big_smile

Avstängd
1 266 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Superdtm skrev:
slipa bort underredsmassa där du ska svesta.. å så punktsvetsar du de nya plåtbitarna.. då slutar det nog väl smile

Nja jag tar bort tanken !! fast inte för jag förstår hur tanken kan explodera om man svetsar inneifrån bagageluckan. smile

Men men, man kanske inte ska chansa lika bra att ta bort tanken ju...så slipper man vara orolig smile
eller så kan jag ju betala någon anan att göra det..sen står jag 1km länge bort och tittar på big_smile

Sök