3416
Sök

Mercedes, Saab, Honda, Vad tycker ni? köpråd

Japan Quality
670 Inlägg
20 februari 2008
Eisenhut skrev:
Powerman skrev:
Eisenhut skrev:
Ska jag välja så säger jag S2000, mest för att servicekostnaderna är normala, till skillnad från NSXen.

Du kommer få grymt kul i en S2000.

Tjena. Har du ägt en NSX? Servicekostnaderna är inte värre än på någon annan Hondamodell.

Nej, det har jag förvisso inte. Det var Scotte som påpekat detta när jag sagt att mitt NSX sug var stort.

Jag vet dock hur mycket mer omständigt det är att byta kamrem på en NSX än en S2000. Antar att du vet att verkstaden måste hyra specialsydda skynken att täcka bilen med när dom byter rem.

Detta måste vara dyrare än ett kamremsbyte till en S2000, rätta mig gärna om jag har fel. Annars vet jag att NSXen är förhållandevis billig i service.

Jo i det fallet har du helt rätt. Kamremsbytet är ju rätt så dyrt. Men det är ju inte en vanlig service. Enligt vad jag hört så behöver dem inte plocka ner  motorn vid kamremsbytena längre. Dem kan byta remmen med motorn på plats numera. Det gör ju det hela billigare också skulle jag tro. Så köp Er gärna en NSX det är trevliga bilar. Mvh/Patrik

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

1 827 Inlägg
20 februari 2008
Powerman skrev:
Eisenhut skrev:
Powerman skrev:

Tjena. Har du ägt en NSX? Servicekostnaderna är inte värre än på någon annan Hondamodell.

Nej, det har jag förvisso inte. Det var Scotte som påpekat detta när jag sagt att mitt NSX sug var stort.

Jag vet dock hur mycket mer omständigt det är att byta kamrem på en NSX än en S2000. Antar att du vet att verkstaden måste hyra specialsydda skynken att täcka bilen med när dom byter rem.

Detta måste vara dyrare än ett kamremsbyte till en S2000, rätta mig gärna om jag har fel. Annars vet jag att NSXen är förhållandevis billig i service.

Jo i det fallet har du helt rätt. Kamremsbytet är ju rätt så dyrt. Men det är ju inte en vanlig service. Enligt vad jag hört så behöver dem inte plocka ner  motorn vid kamremsbytena längre. Dem kan byta remmen med motorn på plats numera. Det gör ju det hela billigare också skulle jag tro. Så köp Er gärna en NSX det är trevliga bilar. Mvh/Patrik

Det kan jag inte säga emot. smile

NSX är drömbilen!

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

V-Power
1 186 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
jerky skrev:
saab 9-3 v6 är väl inte tråkig?
dock skulle jag nog ta en honda civic type-R do verkar grymma! 9-3 är ju mycket vanligare

Nä klart ingen tråkig bil. Men den kommer lite i klämm för hondorna e riktiga racers o mercorna e riktiga glidare som ändå e snabba. Saaben e lite mitt i mellan men de kan mycke väl bli de rätta.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
Powerman skrev:
Du vet vilken bil jag anser du ska ha Rikard. Men som vanligt är det ju plånbokens storlek som styr ditt val av bil.

/Patrik

Behöver jag säga att de e NSX big_smile Hehe nä men dem håller ju sej bra i värde så ekonomin när de gäller en NSX e väl inget större problem.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
Eisenhut skrev:
Ska jag välja så säger jag S2000, mest för att servicekostnaderna är normala, till skillnad från NSXen.

Du kommer få grymt kul i en S2000.

Varvvillig motor de där big_smile Jag tror oxå S2000 e riktigt rolig, jag ska provköra den.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Var fan är jänkarna!? mad De är svåra val för ingen av dom är ju dirket någon superbra bil att vässa förutom möjligtvis mercorna big_smile

Hahah du behöver ju inte ens vässa dem Mercorna big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

6 Inlägg
20 februari 2008
Honda NSX  skulle jag valt av dom. Fast den tillverkas inte längre , varför det för att den va för dålig ?

7 100 Inlägg
20 februari 2008
nån av mercorna eller saab 9-5 aero smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

V-Power
1 186 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
bmx skrev:
nån av mercorna eller saab 9-5 aero smile

C32 AMG ligger högst upp på mercedes listan.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Japan Quality
670 Inlägg
21 februari 2008
Kaya skrev:
Honda NSX  skulle jag valt av dom. Fast den tillverkas inte längre , varför det för att den va för dålig ?

Kan tänka mig att deras kundkrets inte var så stor sad Dålig bil vill jag inte påstå.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

Gödseldräng
4 529 Inlägg
21 februari 2008
jag hade valt Mercedes S600 smile
skönare bil att köra  är svårt att hitta smile

V-Power
1 186 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
jag hade valt Mercedes S600 smile
skönare bil att köra  är svårt att hitta smile

S-klassen tycker jag inte om tongue Den e ju aldeles för stor, då får de vara en SL600 smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

"Mo"
58 Inlägg
21 februari 2008
Lätt en mercedes iallafall av dom 3. Dom vet hur man bygger bilar

V-Power
1 186 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
-MR2- skrev:
Lätt en mercedes iallafall av dom 3. Dom vet hur man bygger bilar

Jo de e en sak som e säker. Farsan har en C320 o de e fantamej rejäla bilar. C-klassen väger inte så mycke som många tror heller, 1500-1600 kg.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Better than God \o/
1 883 Inlägg
21 februari 2008
9-3 Aero V6 är en MYCKET trevlig bil!  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

V-Power
1 186 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
MrTurbo skrev:

Jag gillar den som fan, men de finns för många kombi o för lite sedan. Finns ju nästan INGA sedan så man har inte så mycke o välja bland när de gäller färg o inredning.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

7 120 Inlägg
21 februari 2008
Jag skulle utan att tveka en enda sekund säga någon av de där Hondorna. Har du råd så ta NSX, ruskigt grymma!

Got VTEC?
1 593 Inlägg
21 februari 2008
Jag hade helt klart valt någon av Hondorna, och om ekonomin tillåter en S2000 eller NSX. Riktigt bra bilar. smile

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 februari 2008
Konbanan skrev:
MrTurbo skrev:

Jag gillar den som fan, men de finns för många kombi o för lite sedan. Finns ju nästan INGA sedan så man har inte så mycke o välja bland när de gäller färg o inredning.

Att dom är lite mer ovanliga betyder ju bara att dom är mer unika att äga wink

Inredningen kan man ju ändå byta senare om man nu verkligen inte hittar något man gillar första gången tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 827 Inlägg
21 februari 2008
Kaya skrev:

Kanske för att om den fortfarande tillverkats så skulle modellen vara nästan 18 år gammal?

Det kommer en ersättare till NSX, och med den slopade gentlemannaregeln från Japan så kommer den troligvis bli den Ferrari/Lambo dräpare NSXen borde vara (det är den iofs ändå, men 280 hk är i minsta laget).

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Sök