3338
Sök

Adrian-styling - uppdaterad 7 juli Corvette C6

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 januari 2009
#1301
Fy fan vad grym (i vissa fall får man faktiskt svära tongue )

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

R1 driver!
5 128 Inlägg
18 januari 2009
#1302
Välkommen hem igen efter en välförtjänt semester! Hoppas du har haft det bra!
Bilen ser iaf riktigt fin ut med alla stötar på! Kan inte bli annat än succé! smile


Driver
2 111 Inlägg
18 januari 2009
#1303
Tamefan, ska erkänna att jag var lite tveksam när jag såg bilderna innan dessa. Grymt Adrian! Skönt att du håller stilen wink big_smile.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

fåret
127 Inlägg
18 januari 2009
#1304
oj vilken skillnad hed kjolar och front wink ska bli spännande o se hur lacken blir!


Inläggskritiker
990 Inlägg
18 januari 2009
#1305
ponjon skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:
IROC skrev:
Mycket jobb och slit. Ser ut att bli bra detta.
Kul när du bygger och tillverkar formar själv. Kunden får något som ingen annan har och du kan vara stolt när du ser bilen.

Har du hämtat formerna från Mercedes?

http://www1.garaget.org/gallery/archive/4792/537240_71yo4f.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/archive/94751/538034_0uaw22.jpg
kolla riktigt noga så ser ni att, det inte är likadant alls, han har utgått från någont  och gjort det mycket brutalare ich finare, och va e det med allt skitsnack på sista tiden, tycker att ni borde skärpa er, är ni avunsjuka oso säg inget o håll tyst om det istället, ha en jävvla skön semester i sälen adrian, dobra dan !! big_smile
dock inget jag har våta drömmar om.

mvh. Jon
Nog ingen som har våta drömmar om en S70/V70 Tdi heller smile

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

741 Inlägg
18 januari 2009
#1306
Adrian-Styling skrev:
Hmm intressant att vissa vet mer hur bilen kommer att se ut än mig.

ja det säger sig självt att stötfångare och sidokjolar ska på med, eller?

Angående färgen så är den långt ifrån färdig.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/4792/547833_8u6lju.jpg



http://www1.garaget.org/gallery/archive/4792/547836_b3v1kv.jpg


http://www1.garaget.org/gallery/archive/4792/547837_c51hjh.jpg
varför har jag slipat ner bilen för?


http://www1.garaget.org/gallery/archive/4792/547840_a3832c.jpg
ser ni skillnad nu? Gemini är svaret!
Jävligt grymt nu när man börjar se delarna på plats big_smile

140 Inlägg
18 januari 2009
#1307
Denna bil är ju helt sjukt cool! jobba på!
Och lycka till!


4 767 Inlägg
19 januari 2009
#1308
Blir häftigt! smile Gemini e riktigt trevligt!

Blir dock lite orolig för man anar en nyansskillnad på fronten mot framskärmarna, men det kanske e vinklar, skuggor och fotot som ställer till det?

Ser fram emot fler bilder iallafall! smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

514 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#1309
Erick skrev:
Blir häftigt! smile Gemini e riktigt trevligt!

Blir dock lite orolig för man anar en nyansskillnad på fronten mot framskärmarna, men det kanske e vinklar, skuggor och fotot som ställer till det?

Ser fram emot fler bilder iallafall! smile
helt riktigt, du ser rätt på näst sista bilden så ser man det klart och tydligt att det är nyansskillnad.

kolla på sista bilden vad ser du då?

alla delar lackades var för sig först, sedan slipades dom ner och monterades på bilen, därefter la jag på basen en gång till för att jämna ut skillnaderna och gemini på det.


rakäre
1 275 Inlägg
19 januari 2009
#1310
Well done adrian.................. nice to see your doing things right.

allways worth it ......... one coat extra , but i would paint the other colour before the gemini !

Twinsbilochplåt????????????????mix gemini in the paint ???????????????? WTF

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

74 Inlägg
19 januari 2009
#1311
Har suttit och kollat tråden från första sidan nu, tog en stund men de var det helt klart värt!
Keep up the good work
Mvh

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
19 januari 2009
#1312
PaintWorX skrev:
Well done adrian.................. nice to see your doing things right.

allways worth it ......... one coat extra , but i would paint the other colour before the gemini !

Twinsbilochplåt????????????????mix gemini in the paint ???????????????? WTF
no no no we have seen people mix the charmeleon effects in theclearcoat, that was what i meant,
Senast redigerat av TwinsBilOchPlat (19 januari 2009)


741 Inlägg
19 januari 2009
#1313
PaintWorX skrev:
Well done adrian.................. nice to see your doing things right.

allways worth it ......... one coat extra , but i would paint the other colour before the gemini !

Twinsbilochplåt????????????????mix gemini in the paint ???????????????? WTF
Why all these ?????????????? and ...............?

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 januari 2009
#1314
Joo skrev:
PaintWorX skrev:
Well done adrian.................. nice to see your doing things right.

allways worth it ......... one coat extra , but i would paint the other colour before the gemini !

Twinsbilochplåt????????????????mix gemini in the paint ???????????????? WTF
Why all these ?????????????? and ...............?
He is American, that explains it wink

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Driver
2 111 Inlägg
19 januari 2009
#1315
torpis skrev:
Joo skrev:
PaintWorX skrev:
Well done adrian.................. nice to see your doing things right.

allways worth it ......... one coat extra , but i would paint the other colour before the gemini !

Twinsbilochplåt????????????????mix gemini in the paint ???????????????? WTF
Why all these ?????????????? and ...............?
He is American, that explains it wink
Paul är väl från England...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Försöker iaf
12 817 Inlägg
19 januari 2009
#1316
Ähh nu ska vi inte börja bråka om vart Paul kommer ifrån (vilket är England wink ).

Tycker bilen (Saaben) ser skit tuff ut och tror den blir ännu 10 gånger tuffare när den är färdig.
Fortsätt såhär så blir de kanoners!.

Sen lite offtopic, jag hatar mig själv att jag inte kan komma ner till Elmia och titta till Adrians och PaintworX byggen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 januari 2009
#1317
Janken skrev:
torpis skrev:
Joo skrev:

Why all these ?????????????? and ...............?
He is American, that explains it wink
Paul är väl från England...
hehe jag vet det smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

EasyCarbon
173 Inlägg
19 januari 2009
#1318
Oj oj oj.... nu har jag spenderat hela arbetsdagen på att läsa igenom hela denna tråden... VILKET ARBETE... Du är verkligen en förebild för alla här på gorg.... Kommer följa denn tråd med stor spänning...

PS Om jag får sparken för att jag inte presterat ett jävla dugg idag, så är det DITT fel Adrian... Däremot kommer ja ha den fetaste s13, efter att du fått sätta tänderna i den big_smile

200sx S13 -92
The devil is not as frightful as he is painted

76 Inlägg
19 januari 2009
#1319
Ser riktigt bra ut. Är inte så glad för huven, men annars ser det väldigt bra ut. Ska bli kul och se hur färgen blir sen när det är klart.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
19 januari 2009
#1320
tycker att det var så många som passade på att pika bilen medan adrian var iväg där och sa att den rent ut sagt såg ut som skit men tycker att det har varit en helvändning sen de senaste bilderna kom upp, det var ju som många sa vänta på att se helheten innan man sågar nått..

jag tycker iaf att det ser riktigt bra ut, ja är fortfarande sugen på att komma förbi nån freda adrian så hör av dig när det går !

Inspiration comes standard


Sök