2872
Sök

Hur får man bort Saabs original stereo AS2?

1 531 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
Hur får man bort Saabs original stereo AS2? Är det något man kan göra själv? Har hört att man inte bör göra det själv då elektroniken ska typ sammankopplas eller nått och på Saab skulle dom ta runt 8000(?)kr för detta. Men inte fasen kan det stämma?yikes
Sen undrar jag om det är någon som vet storleken på högtalarna i en Saab 95 aero från 2004.

Tacksam på svar:)

Mvh Markus

Administratör
11 960 Inlägg
24 februari 2008
Var det så svårt att avsluta meningen i rubriken? "Hur får man bort.."

Rubrik redigerad till att faktiskt säga någonting om det du vill få ut av tråden... (suck! :)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

47 Inlägg
24 februari 2008
Derbi skrev:
Hur får man bort Saabs original stereo AS2? Är det något man kan göra själv? Har hört att man inte bör göra det själv då elektroniken ska typ sammankopplas eller nått och på Saab skulle dom ta runt 8000(?)kr för detta. Men inte fasen kan det stämma?yikes
Sen undrar jag om det är någon som vet storleken på högtalarna i en Saab 95 aero från 2004.

Tacksam på svar:)

Mvh Markus

Tryck in fyra små skruvmejslar i hålen på framsidan av sterion och lirka ut den.....

1 863 Inlägg
24 februari 2008
Finns ett verktyg att köpa på Biltema, tror det kostar runt 15 spänn. Det funkade alldeles utmärkt för mig när jag hade Saab.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
24 februari 2008

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 531 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
Sorry men orkade inte skriva mer på rubriken=P Blir ju lite mer nyfiket om man skriver sådär hehe.
Så det går alltså alldeles utmärkt att plocka bort org. stereon själv? Finns det nått "fack" att köpa och sätta dit under eller över stereon sen? Blir ju ett stort hål annars. Ingen som vet storleken på högtalarna i en saab 95 -04?

6 170 Inlägg
24 februari 2008
Saab har en monteringsram för installation av enkel-din stereos i bilen ja smile

Tänk bara på att om du ska ta bort originalstereon och tex sälja den eller så, så *måste* du till en saab-verkstad så att dom kan skilja stereon från bilen *innan* du plockar ur den ur bilen.

Men rent praktiskt så kan du plocka bort stereon själv, om man behöver göra något i datorn i bilen vet jag inte men det är ju en Tech2:a som gäller då och det har saab.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

1 531 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
Tackar så mycket för svaret smile
Men fortfarande ingen som vet storleken på högtalarna och hur många?

4 299 Inlägg
24 februari 2008
Är inte helt 100 men högtalarna i dörrarna (tror de sitter i alla 4) är 6.5" har jag för mig.

6 170 Inlägg
24 februari 2008
Derbi skrev:
Tackar så mycket för svaret smile
Men fortfarande ingen som vet storleken på högtalarna och hur många?

Har du minsta ljudsystemet så har du nog två högtalare i instrumentpanelen och två i dörrarna fram, har du mellanstereon så är det tre i i-panelen och en i varje dörr och har du största stereon så har du tre i i-panelen, en i varje dörr och sen två i hatthyllan om det är en sedan eller en subwoofer i lastutrymmet om det är en kombi.

Är lite osäker på AS1:s placering av högtalarna men dom andra två är jag rätt säker på (har AS3 i min så det vet jag iaf stämmer).

Kan kolla i WIS när jag har tid smile

1 531 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
Den stereo som sitter i är AS2. Har inte fått bilen ännu får den troligen till veckan. Måste ju kolla upp lite så man vet vad man kan sätta i för ljud wink

Darth Vader
1 644 Inlägg
24 februari 2008
Du frågar alltså om hjälp med att plocka bort en stereo innan du ens försökt själv, ursäkta mig, men det kändes lite lustigt smile

Ang högtalarna är det ju bara att öppna när du har bilen och se efter, du ska ju ändå dit om du ska byta smile

Braaaaap?

1 531 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
hehe lite lustigt kan jag hålla med om att det är =P

Sök