2744
Sök

Skiljer det ngt mellan en 945 ltt 96:a och en 945 ltt 98:a?

38 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
#1
Hejsan.

Som rubriken lyder så undrar jag om det skiljer ngt mellan dessa modeller-altså motor/prestanda møssigt?

Eller ør dom identiska færutom lackade kofångare osv.


Mvh Michael.

-The lapdance is so much better when the stripper is crying-

38 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
#2
Asså!? ingen som vet det.. - det trodde jag.

Jag har hært ngt om att det ør kraftigare kolvar eller liknande i 98:ans motorer?

Passar øven på att fråga vart man kæper usa-blinkers till 945 till ett bra pris.

mvh Micke.

-The lapdance is so much better when the stripper is crying-

8 156 Inlägg
28 februari 2008
#4
Det finns två generationer B230-motorer. Effektmässigt skiljer de sig inte åt.
Den senare generationen har oljekylda kolvar. Har glömt bort när den kom, men kring 96/97?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Smålänning
7 887 Inlägg
28 februari 2008
#5
Nej. Det är samma motorer i dom.
Volvo B230 FK som sitter i LTT:n är bara en FT med annan vastegateklocka.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

10 287 Inlägg
28 februari 2008
#6
Styrboxar skiljer då 98 har startspärr och 96 är utan startspärr.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
28 februari 2008
#8
Njäää

Dom kom tidigare än så. Så vitt jag vet har alla LTT oljekylda kolvar så dom finns i alla fall från 95.

/Göran

Karlie skrev:
Jepp, samt oljekylda kolvar som sagt, som kom 1997.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

-utan 940
1 728 Inlägg
28 februari 2008
#9
Sharky skrev:
Styrboxar skiljer då 98 har startspärr och 96 är utan startspärr.

/Göran

Startspärren "i nyckeln" kom väl iom årsmodell -96, samtidigt som inredningen gjordes om?

Karlie skrev:
Jepp, samt oljekylda kolvar som sagt, som kom 1997.

De kom i slutet av -93 så alla -94 och nyare med turbo har det garanterat.

245 Inlägg
28 februari 2008
#10
om jag inte är helt ute och cyklar så ska väl M90-lådorna från 97 och framåt vara lite mer tåliga än dom första?


huh?
10 427 Inlägg
28 februari 2008
#11
eferm skrev:
om jag inte är helt ute och cyklar så ska väl M90-lådorna från 97 och framåt vara lite mer tåliga än dom första?

Finns ju ett gäng olika varianter där ja.. lika till sexan i 960.


Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
28 februari 2008
#12
Ska man vara riktigt petig så kom de oljekylda kolvarna vecka 40, 1992 tongue


40 Inlägg
28 februari 2008
#13
eferm skrev:
om jag inte är helt ute och cyklar så ska väl M90-lådorna från 97 och framåt vara lite mer tåliga än dom första?

Kom 1995. Sitter i vissta sena modeller av 1994 med.

_________________________________________
Varför köra rakt fram när man kan köra på tvären.
__________________________________________

38 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
#14
Öhhhhh:D

Okej?

Jag köper nog en 98:a så slipper jag punda loss helt i detta ytterst viktiga "problem"lol

Ngn som har eller vet om en mkt fräsh 98:a ltt så hojta till-pristak 50000kr.

-The lapdance is so much better when the stripper is crying-

406 Inlägg
28 februari 2008
#15
Se där ja, man lär sig nåt nytt varje dag smile Har hört att de oljekylda kolvarna endast var på de sista årsmodellerna.


38 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
#16
Jag har oxå hært att det enbart ør från år 97 å fram till 98 som dessa oljekylda kolvar finns.

Vem har en skitfin 98:a tillsalu nu då? - jag kæper den idag om det ør så.


Mvh Micke.

-The lapdance is so much better when the stripper is crying-

Svetsare
24 Inlägg
29 februari 2008
#17
B230 FK 94 och framåt har oljekylda kolvar


10 287 Inlägg
29 februari 2008
#18
Såg du inlägg #12?
/Göran

Andreasson skrev:
B230 FK 94 och framåt har oljekylda kolvar

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

8 156 Inlägg
29 februari 2008
#19
Karlie skrev:
Se där ja, man lär sig nåt nytt varje dag smile Har hört att de oljekylda kolvarna endast var på de sista årsmodellerna.

Det kan väl stämma om någon 740 blev utrustad med den nya generationen?

Iaf. Kom verkligen dom oljekylda kolvarna så tidigt som 92?
Fast det är klart. Dom kanske inte nådde ut på den svenska marknaden så tidigt?
Aja. Min tidsuppfattning är väl lite sisådär. Kommer ihåg när Volvo 740 var relativt ny.
Det var bättre för. Håller du inte med Sharky?
Redblock wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Svetsare
24 Inlägg
29 februari 2008
#20
Sharky skrev:
Såg du inlägg #12?
/Göran

Andreasson skrev:
B230 FK 94 och framåt har oljekylda kolvar


Nej, det missade jag.. Mitt fel.. // Andreasson



Sök