Ser fram emot sommar 2008
Här nedan kommer specs över det som finns underhuven.
¤ Holset HX-40 turbo
¤ Intercooler Cellpaket:bxhxd 600x300x7,6 (bör räcka)
¤ 38mm Tial WasteGate, (1bar fjäder)
¤ 91mm Smidda JE kolvar
¤ Verdi stakar
¤ 2kg lättat svänghjul
¤ B206 block borrat till 2,4Liter, moddat för överladdning.
¤ Allt Balanserat och viktat.
¤ Siemens Deka 630cc,
¤ Portad top av
Mike Billet.¤ Förstärkta ventilfjädrar (Trollspeed)
¤ Greedy Dump
¤ ExtraktorGrenrör
¤ 4 Pucks Sachs Sinterlamell med sachs 600nm tryckplatta
¤ 3.8bar BTR från audi RS2.
¤ 3 Bars Mapsensor
¤ STORT Green cutton filter
¤ 3" Downpipe + hela vägen bakåt.
= mer än 100% mot vad orginal Aero motorn lämnar
Finns mer bilder på de andra sidorna.Trollspeed fjädrar, servopump + avgasbandage
Mike Billet Portad top, en sån portning kostar 15-20,000kr givetvis med äkthetsmärkning.
UNIK remdrivning, ända i världen med denna typ av drivning. Saab 93 servopump osv.
Skriker racing ? lär ju inte vara några problem i besikningen menar ja
Lilla Holset HX40 turbon, god för 604hk, (Turbin sidan klarar 700hk+, avgashuset som begränsar nu)
Äkta GReedy dumpventil
Mitsubishi Evo speglar me blinkers + adapterplatta.
Lagom stor standard IC
Quaife diffspärr, 11500kr
lite pedaler och en vatten adapter för tempmätare
2x nya drivknutar, silikonslang, Powerflex bustningar till motor o låda + Powerflex tll rollbar
Powerflex till 3" Avgasröret
Fräshat upp den tråkiga helsvarta panelen lite.
Shiftlight, kan vara en fördel
"Saab Test Pilot" - Borde passa in bra nu iaf
4 pucklad sinterkoppling hemkommen
Svänghjulet lättat 2kg
Calle kapar lite i fronten för att få plats med ICn