vadå energi?! spelar det någon roll i miljöfrågan? Där snackar vi koldioxid osv. Tänk er själv, bränn 1 liter bensin och kolla röken, kontra en 1 liter spit och kolla röken. Men det är ju djupare än så, jag menar måste man hugga ner skog, för att odla tex Majs och framstäla ethanol, så är ju den nerhuggna skogen ett minus.. sen är jusåklart röken ingen grej man kan säga tt ju mer svart rök ju farligare.. det är ju så att koldioxiden är det "farliga", iaf som jag fattat det.Tänk er att kolla in i en tonad bil, man ser inte in, men man ser ut dessto bättre,ungeffär så "funkar" solstrålarna. klart att det blr ett varmare klimat, det krävs väll ingen einstein för attf fatta att varje gång du sätter på plattan på spisen så blir det varmare på jorden, inte heller att om du kör igång en bil som släpper ut en gas som gör att strålningen från solen inte studsar ut i rymden lika bra som dewn skulle om inte bilen hade funnits. Det är u självklart? fast egentligen spelare det fan ingen roll om man tar bilen till jobbat, ist för cyckeln´. MEN om alla gör det så spelar det roll. det är inte så svårta att förstå. Frångan är varför dom tar E85 som alternativ till bensin bara. Tnk tex på all t.e.x solenergi som skulle kunna utvinnas, det skulle kunna funka bra, men alla mänsikor är fruktansvärt konservativa.-.. ofta g¨r tankegången "Det är lungt, det kommer ändå inte drabba mig". Primitivt tänkande... klart man ska ha lite kul och åka skoter osv, men finns alternativet attinte bidra till att det ska bli 10grader varmeare jorden runt, varför inte ta det.. om man kan?