Tjenare grabbar (och tjejer) , för 2 månader köpte jag en gammal golf, en 89 cabroule ( felstav, vet ej xD)
Det första man gjorde var ju att slå på stereon och det lät ganska bra, men när motorn var igång blir det någon slags störning, det låter som om det ligger en bomb och tickar i bagaget, jag har försökt hitta nått om det men så hittade jag ju er, tänkte nån av er kanske skulle veta vad det var för fel, så jag har några frågor, och hoppas att jag kan beskriva dom tillräckligt bra och ni kan ge svar.
om man varvar hänger tickandet med, dvs det tickar snabbare.
(Obs - det tickar inte om man kör nercabbat)
fråga 1 : vad stör ljudet ? det tickar, jag har en D8358RMP Clarion stereo, och ett slutsteg : Proton D275 Power Amplifer ( ingen aning om vad det är ( tar gärna imot fakta om den) )
sen har jag 2 gammla 6x9 3-way speakers, Altec - ALS693, ena funkar inte ( vet ej orsaken ej undersök eftersom det e vinter och bilen står ute
)
sen 2 styck 12or till bas. vet ej märket.
Fråga 2 : både basarna och dom andra 2 högtalarna är gammla, bör jag byta?
Fråga 3 : dom har lagt en playwood skiva från baksätet till backluckan och i den sitter dom 4 högtalarna, playwooden är skin täckt dvs över bassarna, e det skadligt? vad bör jag göra?
+ om man trycker på basen både vibrerar det och låter konstigt.
Är det något som måste bytas så har jag runt 2,500- 3000 cash att bränna.