2559
Sök

Är SAAB en populär bil i USA?

Inläggskritiker
990 Inlägg
12 mars 2008
Dom använde Saab 9000 som polisbilar uppe i Aspen i usa.

Kolla Dum & dummare så ser ni smile

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

7 100 Inlägg
12 mars 2008
Hammarslag skrev:

fan va fränt smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

424 Inlägg
13 mars 2008
Hammarslag skrev:
"Hehe volvo mer exklusivt" <--- Var det före eller efter jag körde om dig med hjulspin påtänd på kokain? smile

Att Volvo är mer exklusivt i utlandet är fakta!

Andra fakta är att Saab går helt katastrofalt dåligt...

Före eller efter jag gled om dig nercabbat i min C70N T5? cool
Senast redigerat av C70 (13 mars 2008)

3 113 Inlägg
13 mars 2008
Volvosarna är det nog mera utav än SAAB.. dock är det väl inte så ofta man ser dom på gatorna..

Volvosar är ju ofta i Amerikanska filmer, javisst är det konstigt. Dock tycker jag att det är tokförmånga svenska bilar i krasch-scener.. spec. Volvo

Semper Fi

517 Inlägg
13 mars 2008
MrTurbo skrev:
Alltså...

Volvo är ca 4 gånger större än Saab, totalt sett alltså, så att de säljer mer bilar är ju inget konstigt. USA är dock en skapligt stor marknad för båda märkena.

Volvo klassas som en säker familjebil i usa, "villa, vovve, volvo" gäller även där alltså. Saab liknas dock mer mot BMW, MB och DKW också. Så de tävlar inte riktigt i samma liga men någon större skillnad är det inte då det är den höga säkerheten som värdesätts mest hos båda märkena.

Jag har själv vart över i staterna ett tag och kan säga att man ser inte mycket av de svenska märkena. Det finns så otroligt mycket bilar i det landet att några tusen  saabar och volvos är en piss i havet...  smile

I tv-serien Vänner nämner man villa, volvo, vovve, men Phebe säger att hon inte vill ha sån för att de är så ""boxy". Syftar antagligen då på 700 eller 900 serien wink

Konstaterat i tråden är att Volvo framförallt är populär i filmer o tv-serier. Saab och Volvo klassas som bilar för övre medelklassen, dvs inga lyxbilar. Punkt slut!

/Martin - Wolfsburg GTI

Meister
6 763 Inlägg
13 mars 2008
MawE skrev:
MrTurbo skrev:
Alltså...

Volvo är ca 4 gånger större än Saab, totalt sett alltså, så att de säljer mer bilar är ju inget konstigt. USA är dock en skapligt stor marknad för båda märkena.

Volvo klassas som en säker familjebil i usa, "villa, vovve, volvo" gäller även där alltså. Saab liknas dock mer mot BMW, MB och DKW också. Så de tävlar inte riktigt i samma liga men någon större skillnad är det inte då det är den höga säkerheten som värdesätts mest hos båda märkena.

Jag har själv vart över i staterna ett tag och kan säga att man ser inte mycket av de svenska märkena. Det finns så otroligt mycket bilar i det landet att några tusen  saabar och volvos är en piss i havet...  smile

I tv-serien Vänner nämner man villa, volvo, vovve, men Phebe säger att hon inte vill ha sån för att de är så ""boxy". Syftar antagligen då på 700 eller 900 serien wink

Konstaterat i tråden är att Volvo framförallt är populär i filmer o tv-serier. Saab och Volvo klassas som bilar för övre medelklassen, dvs inga lyxbilar. Punkt slut!

Konstigt att hon inte vill ha en Volvo när hon har en Checker big_smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
13 mars 2008
Såg både saab och volvobilar när jag var i usa i våras. Men det var helt klart mer volvo än saab.
Enligt mig är saab hyfsade bilar, men aj så torra och tråkiga inuti... Lika med nyare volvo.. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

517 Inlägg
13 mars 2008
camaro67 skrev:
MawE skrev:
MrTurbo skrev:
Alltså...

Konstigt att hon inte vill ha en Volvo när hon har en Checker big_smile

Antar att du syftar på hennes taxi?! wink

/Martin - Wolfsburg GTI

8 197 Inlägg
13 mars 2008
bmx skrev:
Hammarslag skrev:

fan va fränt smile

Inte bara i Aspen. Lite överallt i Colorado hade dom saabar.. Nu är det nästan bara jänkare igen. Tack o lov.. tongue

-Sir Jackie Stewart

424 Inlägg
14 mars 2008
Vågar ni på er en vild gissning vilken bil som blev utsedd till Nr 1 mid-size car i lyxklassen i USA?

Volvo S40!!

Vet ni vad dom (bland annat) har för Polisbilar i Aspen nu?...helt rätt! Volvo XC90!

8 197 Inlägg
14 mars 2008
C70 skrev:
Vågar ni på er en vild gissning vilken bil som blev utsedd till Nr 1 mid-size car i lyxklassen i USA?

Volvo S40!!

Vet ni vad dom (bland annat) har för Polisbilar i Aspen nu?...helt rätt! Volvo XC90!

Mid size?? Måste vara compact, för inte är S40 stor... Inte om man jämför dom med en mid size där.

-Sir Jackie Stewart

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
14 mars 2008
Jay Leno har jag för mej äger en SAAB, en gammal tvåtaktare tongue Samt femtioelvahundra andra mer å mindre vanliga bilar/fordon...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

8 197 Inlägg
14 mars 2008
TobbeE_87 skrev:
Jay Leno har jag för mej äger en SAAB, en gammal tvåtaktare tongue Samt femtioelvahundra andra mer å mindre vanliga bilar/fordon...

Jepp. Han har en gammal saab 93.
Träffade på en kille som hade en saab 96 tvåtaktare i Arizona i våras. Lite otippat när man kliver in på ett litet bilmuseum i utkanten av stan mellan kaktusar och stenar... Står och pratar lite med killen som tog oss på en privatvisning, och han kläcker ur sig när han får veta att vi är svenskar. Oh, I have A saab! It's from 1964... bl.a bl.a. LITE paff man ble. Skillnad om han sagt att han hade en nyare saab eller volvo..
Håller kontakten med den killen än. Han är trevlig. smile

-Sir Jackie Stewart

bitter besserwisser
644 Inlägg
18 mars 2008
Sett mest SAAB här i Harrisburg. Våra grannar har en 9-3 och en 9-5.
bland 9-3orna så är sedanen vanligast på gatorna och 9-5 kombi bland 9-5orna. Båda är mer frekvent synliga än volvo.

vill ni hitta något ovanligt här i USA så kan ni ju börja kika efter en Opel, där säger jag lycka till.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Biltokig
870 Inlägg
8 april 2008
C70 skrev:
Hammarslag skrev:
"Hehe volvo mer exklusivt" <--- Var det före eller efter jag körde om dig med hjulspin påtänd på kokain? smile

Att Volvo är mer exklusivt i utlandet är fakta!

Andra fakta är att Saab går helt katastrofalt dåligt...

Före eller efter jag gled om dig nercabbat i min C70N T5? cool

Det roliga i ditt resonemang är trots allt att om du tar och läser på lite siffror så går Saab fortfarande + trots den svaga dollarn, vilket volvo INTE Gör lol
Och att Saab går katastrofalt dåligt är inte heller riktigt sant... Saab är ett av de få märken inom GM som går +

Nu när fler har fått upp ögonen i staterna för Saab iom all publicitet de fått på senare år för miljösatsningar mm. får vi väl hoppas det går bättre för dem! Saabs cabbar har ju alltid varit grymt uppskattade i staterna(gissa varför volvo hoppade på det tåget med tråkiga c70? wink)
Saab har vunnit säkerhetsutmärkelser i usa för både 9-3cab som säkraste cab och vanliga 9-3 som säkraste mellanklassbil...(volvo var också med i båda testen)

Läsvärt om ett annat säkerhetstest: http://www.aftonbladet.se/bil/article335247.ab
Senast redigerat av Mr_Gear (8 april 2008)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

9 108 Inlägg
8 april 2008
Vi tillverkar mindre och mindre Saabar i alla fall.

Biltokig
870 Inlägg
8 april 2008
MilleN skrev:
Vi tillverkar mindre och mindre Saabar i alla fall.

År 2006 sålde Saab fler bilar totalt än någonsin tidigare, ett dropp på 5-7000 bilar under 2007 - kan bero på brist på nyheter för modellåret? dock har ju försälningen tagit fart igen med faceliftade 9-3an... men ny 9-5a behövs!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

USAFORUM.SE
60 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
Skulle ni kunna rekommendera, några fler filmer med Saabar i, håller med, vaknar också till när man ser svenska bilar i utländska filmer. Men är en fan av just saabar i filmerna!!!

4 554 Inlägg
12 april 2008
trodde bara de fanns saabar runt trollhättan:P

1 453 Inlägg
12 april 2008
loudness skrev:
trodde bara de fanns saabar runt trollhättan:P

ähum? och folka finns bara i Wolfsburg då eller? wink

Sök