Hårdare tag mot fildelare

FireTraXX DFFL
14 mars 2008 · 9 020 Inlägg

olirc skrev:

FireTraXX skrev:

Sushikocken skrev:
ja men även industriarbetarn ska ju betala skatt om han skulle arbeta dygnet runt! jobbar han som 5 industriarbetare så betalar han skatt för 5 industriarbetare thats it! Sen kan man vara jävligt glad att man slipper den jävla arbetstidslagen när man är företagare. Jag själv pluggar och ska starta eget inom en branch där framtiden ser väldigt ljus ut och jag kommer troligtvis slita arslet av mig jag också, men det är ju lika för alla! Är man inte nöjd så får man väl flytta till USA då dem som har så bra välfärd!

Jag ska flytta till USA, fast det har jag vetat länge.
Svensk politik är löjlig.

By by du är inte saknad!

Naaaw, sugen på att följa med?
Nej, du har väl inte råd.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
TRYIT Teddan
14 mars 2008 · 2 495 Inlägg

Sushikocken skrev:

r-ted skrev:

Sushikocken skrev:

ja livet är inte rättvist serru nån hade turen att uppfinna mjölkpaketet ta patent på den fyrkantiga formen och dra in kulor som satan.. vissa kom på en enkel möbel, och andra föddes med vacker sångröst. Sen finns det dem som föddes med en rik farsa. Jag vet att det är ett helvete att vara egenföretagare jobbar du verkligen 5 ggr så mycket som en lagerarbetare som tjänar 15000 i månaden och som även också betalar procentuell skatt som du? Du gnäller ju jämt om dina pengar i nästan alla trådar börjar lessna på det nu.

gnäller inte i alla trådar och jag gnäller inte om mina pengar, jag lever hur bra som hellst .

jag gnällde på skatten, du verkar störa dig på det iaf.
men när det kommer till politik så slutar det ju med att man pratar ekonomi.

ja jag jobbar garanterat mer än någon industriarbetare, han behöver inte sitta och skriva rapporter kl 22:00 på en fredagkväll

ja men även industriarbetarn ska ju betala skatt om han skulle arbeta dygnet runt! jobbar han som 5 industriarbetare så betalar han skatt för 5 industriarbetare thats it! Sen kan man vara jävligt glad att man slipper den jävla arbetstidslagen när man är företagare. Jag själv pluggar och ska starta eget inom en branch där framtiden ser väldigt ljus ut och jag kommer troligtvis slita arslet av mig jag också, men det är ju lika för alla! Är man inte nöjd så får man väl flytta till USA då dem som har så bra välfärd!

Ja men är det rättvist att en person skall ha ett så högt skattetryck ???
även om man tjänar som 5personer så är man ju bara en person och kostar staten ungefär lika mycket pengar som den med låg inkomst.
Och den med hög inkomst betalar ju oftast lite extra för att komma till privat läkare osv ..

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Sushikocken Sleeper
14 mars 2008 · 3 084 Inlägg

FireTraXX skrev:

Sushikocken skrev:
ja men även industriarbetarn ska ju betala skatt om han skulle arbeta dygnet runt! jobbar han som 5 industriarbetare så betalar han skatt för 5 industriarbetare thats it! Sen kan man vara jävligt glad att man slipper den jävla arbetstidslagen när man är företagare. Jag själv pluggar och ska starta eget inom en branch där framtiden ser väldigt ljus ut och jag kommer troligtvis slita arslet av mig jag också, men det är ju lika för alla! Är man inte nöjd så får man väl flytta till USA då dem som har så bra välfärd!

Jag ska flytta till USA, fast det har jag vetat länge.
Svensk politik är löjlig.

Ja jag håller med om det! men jag vet inte om USA är så jävla mycket bättre med Ghetton och knarkarnästen överallt betalar gärna mer skatt för att slippa få familjen mördad för att nån inte hade råd att köpa knark.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
TheXaZ
14 mars 2008 · 29 Inlägg

Syst3m skrev:

FireTraXX skrev:
Jag har för tillfället 9552 låtar (66Gb musik) på hårddisken.
Herr Pontén & Co är så välkomna så, jag bjuder på äpplepaj med vaniljsås.

:DHos mig också, 232 gb (en 250 hdd  helt full) /  40 000 låtar  wink

Samla på mp3s är fjolligt.. ^^    Vinyl is the shit  big_smile


Dom är inte heller piratkopierade.
cool

BMW 540 "Loket II" (1996)
TRYIT Teddan
14 mars 2008 · 2 495 Inlägg

FireTraXX skrev:

olirc skrev:

FireTraXX skrev:

Jag ska flytta till USA, fast det har jag vetat länge.
Svensk politik är löjlig.

By by du är inte saknad!

Naaaw, sugen på att följa med?
Nej, du har väl inte råd.

HAHAHAHAHAHA

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Phaetoon
14 mars 2008 · 8 156 Inlägg

FireTraXX, vilken politik hade du tänkt dig då?
För det finns en hel del knäppa politiker i USA också. Finns ju rätt många delstater att välja på.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
FireTraXX DFFL
14 mars 2008 · 9 020 Inlägg

Sushikocken skrev:

FireTraXX skrev:

Sushikocken skrev:
ja men även industriarbetarn ska ju betala skatt om han skulle arbeta dygnet runt! jobbar han som 5 industriarbetare så betalar han skatt för 5 industriarbetare thats it! Sen kan man vara jävligt glad att man slipper den jävla arbetstidslagen när man är företagare. Jag själv pluggar och ska starta eget inom en branch där framtiden ser väldigt ljus ut och jag kommer troligtvis slita arslet av mig jag också, men det är ju lika för alla! Är man inte nöjd så får man väl flytta till USA då dem som har så bra välfärd!

Jag ska flytta till USA, fast det har jag vetat länge.
Svensk politik är löjlig.

Ja jag håller med om det! men jag vet inte om USA är så jävla mycket bättre med Ghetton och knarkarnästen överallt betalar gärna mer skatt för att slippa få familjen mördad för att nån inte hade råd att köpa knark.

Det är ju ganska dumt att fly sverige för att flytta in i Whashington DC:s slumkvarter.
Lite smartare att flytta in till ett lugnt förortsområde...

Phaetoon skrev:
FireTraXX, vilken politik hade du tänkt dig då?
För det finns en hel del knäppa politiker i USA också. Finns ju rätt många delstater att välja på.

Jag flyttar till Miami, skjutglada sydstatare är väl trevliga?
Men där finns mycket mer än så och många fler möjligheter.

Senast redigerat av FireTraXX (14 mars 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Phaetoon
14 mars 2008 · 8 156 Inlägg

olirc skrev:
Hmm har inte läst inläggen men skulle alliansen lyckas med att sätta alla fildelare i fängelse så kan vi utesluta Sverige ovanför Dalarna för där får vi sätta alla brottslingarna i det nya superfängelse som har instiftats av EU där fildelare ska sättas som har dömts för detta brott inom EU.

Sen att Aliansen gick till val att man INTE SKULLE JAGA FILDELARE ÄR GANSKA SKRATTRETANDE SÅ HAHA PÅ ER SOM RÖSTADE PÅ DOM!

Nä Marx du är nästan förlåten!

Ni som hoppar på mig tänk på att vid nästa val röstar jag kommunalt på SD och inte Muslim Mona Sahlin!

Fp ville väl ha hårdare tag, moderaterna lite tveksamma, C var helt mot en fildelningslag. Kd antar jag var för fildelningslagen?
På den röda sidan var både Vänstern och Mp mot lagen. Folket är iaf mot lagen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Sushikocken Sleeper
14 mars 2008 · 3 084 Inlägg

Ja iofs kolla maktpositionerna världen över oftast sitter det psykfall längst upp spelar nog ingen roll vart man flyttar det är ju alltid någon som blir missnöjd hur man än gör politiskt sett. Sen kan ju vem som helst kan ju bli guvernör REKOMMENDERAR FILMEN "Herkules i New York" med arnold strong så förstår ni vad jag menar big_smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Sushikocken Sleeper
14 mars 2008 · 3 084 Inlägg

FireTraXX skrev:
Det är ju ganska dumt att fly sverige för att flytta in i Whashington DC:s slumkvarter.
Lite smartare att flytta in till ett lugnt förortsområde...

Men rätt som det är kommer det en liten Knarkardjävul från slummen och sätter kulorna i svanskotan på dig smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
TRYIT Teddan
14 mars 2008 · 2 495 Inlägg

Sushikocken skrev:
Ja iofs kolla maktpositionerna världen över oftast sitter det psykfall längst upp spelar nog ingen roll vart man flyttar det är ju alltid någon som blir missnöjd hur man än gör politiskt sett. Sen kan ju vem som helst kan ju bli guvernör REKOMMENDERAR FILMEN "Herkules i New York" med arnold strong så förstår ni vad jag menar big_smile

tur att vi har en mycket klokman vid namn fredrik då som stadsminister , men ang psykfall så behöver vi ju bara titta på våran gamla statsminister:P

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
FireTraXX DFFL
14 mars 2008 · 9 020 Inlägg

Sushikocken skrev:

FireTraXX skrev:
Det är ju ganska dumt att fly sverige för att flytta in i Whashington DC:s slumkvarter.
Lite smartare att flytta in till ett lugnt förortsområde...

Men rätt som det är kommer det en liten Knarkardjävul från slummen och sätter kulorna i svanskotan på dig smile

mmm, till skillnad från vad som händer lite då och då i Sverige?
Nej, har man pengar så är USA ett myyyyyycket vettigare alternativ än ollonröda Sverige.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
olirc
14 mars 2008 · 245 Inlägg

FireTraXX skrev:

olirc skrev:

FireTraXX skrev:

Jag ska flytta till USA, fast det har jag vetat länge.
Svensk politik är löjlig.

By by du är inte saknad!

Naaaw, sugen på att följa med?
Nej, du har väl inte råd.

Nej det har jag inte hur så?

olirc
14 mars 2008 · 245 Inlägg

Phaetoon skrev:

olirc skrev:
Hmm har inte läst inläggen men skulle alliansen lyckas med att sätta alla fildelare i fängelse så kan vi utesluta Sverige ovanför Dalarna för där får vi sätta alla brottslingarna i det nya superfängelse som har instiftats av EU där fildelare ska sättas som har dömts för detta brott inom EU.

Sen att Aliansen gick till val att man INTE SKULLE JAGA FILDELARE ÄR GANSKA SKRATTRETANDE SÅ HAHA PÅ ER SOM RÖSTADE PÅ DOM!

Nä Marx du är nästan förlåten!

Ni som hoppar på mig tänk på att vid nästa val röstar jag kommunalt på SD och inte Muslim Mona Sahlin!

Fp ville väl ha hårdare tag, moderaterna lite tveksamma, C var helt mot en fildelningslag. Kd antar jag var för fildelningslagen?
På den röda sidan var både Vänstern och Mp mot lagen. Folket är iaf mot lagen.

Var finns SD då?

FireTraXX DFFL
14 mars 2008 · 9 020 Inlägg

olirc skrev:

FireTraXX skrev:

olirc skrev:

By by du är inte saknad!

Naaaw, sugen på att följa med?
Nej, du har väl inte råd.

Nej det har jag inte hur så?

Inget, var bara en misstanke som visade sig vara sann.

"Undrar" hur jag kunde ha rätt?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
olirc
14 mars 2008 · 245 Inlägg

FireTraXX skrev:

olirc skrev:

FireTraXX skrev:

Naaaw, sugen på att följa med?
Nej, du har väl inte råd.

Nej det har jag inte hur så?

Inget, var bara en misstanke som visade sig vara sann.

"Undrar" hur jag kunde ha rätt?

Konstigt då att jag kan tänka mig rösta SD på kommunalvalet men vill eliminera dig och dina likar i statsvalet cool

FireTraXX DFFL
14 mars 2008 · 9 020 Inlägg

olirc skrev:

FireTraXX skrev:

olirc skrev:

Nej det har jag inte hur så?

Inget, var bara en misstanke som visade sig vara sann.

"Undrar" hur jag kunde ha rätt?

Konstigt då att jag kan tänka mig rösta SD på kommunalvalet men vill eliminera dig och dina likar i statsvalet cool

Nej, det är inte alls konstigt.
Jag har byggt mig en uppfattning om dig som person och det stämmer in ganska bra.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
olirc
14 mars 2008 · 245 Inlägg

FireTraXX skrev:

olirc skrev:

FireTraXX skrev:

Inget, var bara en misstanke som visade sig vara sann.

"Undrar" hur jag kunde ha rätt?

Konstigt då att jag kan tänka mig rösta SD på kommunalvalet men vill eliminera dig och dina likar i statsvalet cool

Nej, det är inte alls konstigt.
Jag har byggt mig en uppfattning om dig som person och det stämmer in ganska bra.

Och jag om dig! Dvs vi möts vid svärdsändarna!

TRYIT Teddan
14 mars 2008 · 2 495 Inlägg

ja SD är ju ett moget parti med bra partipolitik, grattis till ett moget val

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Muttley
14 mars 2008 ·

FireTraXX skrev:

olirc skrev:

FireTraXX skrev:

Naaaw, sugen på att följa med?
Nej, du har väl inte råd.

Nej det har jag inte hur så?

Inget, var bara en misstanke som visade sig vara sann.

"Undrar" hur jag kunde ha rätt?

jag har råd men jag vill inte då jag hatar usa och är nöjd med mitt boende. men en sak jag stör mig jävligt mycket på är idioter som totalt förstör en hel tråd genom att skryta om sina pengar och bara driva med folk och nervärdera folk som har mindre pengar än sig själv så kan du inte bara ta och hålla käften nu och gå ontopic istället så kan du själv starta en tråd som heter något i liknande med "kolla in min tråd jag har jättemycket pengar och jag skryter om de med"


on topic då
jag tycker att de är otroligt rätt att operatörerna skall få lämna ut ip nummer till skivbolagen filmbolagen med mera. Har man en ägande rätt på en sak och något delar eller laddar hem utan att betala för det så ska man ryka dit helt  klart.
Jag tackar youtube idag till att jag kan lyssna fram till musik jag gillar och kan köpa.

så de är inga problem för mig att de sätter dit fildelarna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang