3000
Sök

Vinterdäcken på eller av på Elmia?

derfla_
21 mars 2008
Xuri skrev:
satan också jag som bara har 4 st totalslut 135er på mina reservhjulsfälgar...

samma problem här du fast ja hitta lite mönster i morsans vinterdäck så nu har ja två vinter däck:P

124 Inlägg
21 mars 2008
Tänkte åka ner ifrån gbg ida med vinterdäck såklart.. men hur är vägarna ska man stanna hemma lr är de körbar väg ner och kommer man hem? tänkte om de börjar snöa på mer

maskinförare
125 Inlägg
21 mars 2008
tur att jag inte behöver tänka på de. ska åka med en annan :-)

vart jag mig i världen vänder ska jag rita streck i alla länder :-)

derfla_
21 mars 2008
kollade på smhi på www.smhi.se som jag ser d så verkar d som om d snöar idag bara å snön drar neråt imorgon:)

Colaberoende
1 219 Inlägg
21 mars 2008
Läget just nu mellan Borås och Varberg (2 mil från Borås) är väldigt vitt just nu för er som ska förbi här.
Sedan brukar vägarna runt Borås och speciellt mellan Borås och Ulricehamn vara luriga (hållde på att snyrra av för 2 år sedan pg.a blankis på vägen).

Jag hade kört med Vinterdäck om jag skulle upp. Just nu ser det ut som jag hoppar över Elmia i år pg.a annat.
/Ena

https://www1.garaget.org/gallery/archive/5238/286382_q4rm5t.jpg
Typiskt med snö innan Elmia.

301 Inlägg
21 mars 2008
Fyra mil från jönköping är det helt vitt ute å det snöar och 2 grader minus..

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
21 mars 2008
åker med dubbade ifram och "odubbade" ibak smile..  i pukan. Ses i morgon

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
21 mars 2008
ja ha min del sket sigelmia för för första gpngen på ex anntal år.. vart avtryckt av en ford i östertälje så slutade med bilen i skogen. Självklart lyckades jag plocka det hårdaste trädet jag kunde hitta och idiotensom tröckav mig smet.. sp nu sitter jag här med rep kostnader på 15 000 sad

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm

399 Inlägg
21 mars 2008
Just nu minus 2- och snö (BLÅST) Men fina vägar.

VOLVO for life

601 Inlägg
21 mars 2008
Ja har 4 st väldigt bra vinterdäck till 2/7/900-serien på svarta 15" plåtisar om nån vill köpa sista minuten vinterdäck i skåne wink haha tongue

442 Inlägg
21 mars 2008
Den som kör med sommardäck dit är väldigt blåst kan jag bara säga. PArkerar ni i diket innan ens kommit dit så ångrar ni er nog...

956 Inlägg
21 mars 2008
Min kärra kommer ha vinterdäck..Men och andra sidan står den på lackering just nu...Så ska iaf inte åka med den dit

eldus veldus

Darth Vader
1 644 Inlägg
21 mars 2008
Har nu krängt om lite däck, möblerat om i fälgträsket. 2 nya fram och 2 nästan nya bak, 2 däck fick åka till däckhimlen, så nu har jag vinterdäck te R5:an, Weii!

Braaaaap?

601 Inlägg
21 mars 2008
Ser inte ut som de blir nått elmia för min del när vädret ser ut såhär å man inte har vinterdäck:

http://img178.imageshack.us/img178/1599/dsc00001dh7.jpg

Muttley
21 mars 2008
Kungen-EssE skrev:
Jill skrev:
Team-Adolfsson skrev:
vägen är barmark och TORR nu
och dom har sakt att det inte ska bli mer snö
och inga -12 heller
ner till -5 grader kunde det blir här neråt Jkpg men dom hinner väl ändra sig igen

torsdag natt skulle det vara -12

Men på dagen -2 och snö.
fredag samma, -2 och snö.
lördag -5 och snö i jönköping enl SMHI.

Så barmark kan man drömma vidare om.... big_smile

Men Snälla lyssna/titta/följ INTE SMHI dom bara hittar på massa skit.
Enligt dom skulle det vara en jävla massa snö och regn idag i malmö.
Men NEJ, istället var det snus tort och massa sol ute.. SAMMA sak i fredes och lördes, då lova dom snö/regn, men det var blå himmel med sol !!!

jag kör iaf med chrom fälgar dit, en bil träff är en bil träff, då ska man utrusta sin bil med det finaste smile

kör du med krom fälgarna fortfarande? med sommardäck ? isåfall borde du undersökas är vinterväglag. dumt och riskera en bil bara för att de är en "bilträff" tror inte polisen går på den lätta  "snälla polis de fattar du väl att jag måste ha mina kromfälgar med sommardäck för de är ju elmia då borde jag ju kunna använda dessa ju" 
smile
lilla du smhi hade rätt wink

16 Inlägg
21 mars 2008
tkd_rille skrev:
Kungen-EssE skrev:
Jill skrev:
torsdag natt skulle det vara -12

Men på dagen -2 och snö.
fredag samma, -2 och snö.
lördag -5 och snö i jönköping enl SMHI.

Så barmark kan man drömma vidare om.... big_smile

Men Snälla lyssna/titta/följ INTE SMHI dom bara hittar på massa skit.
Enligt dom skulle det vara en jävla massa snö och regn idag i malmö.
Men NEJ, istället var det snus tort och massa sol ute.. SAMMA sak i fredes och lördes, då lova dom snö/regn, men det var blå himmel med sol !!!

jag kör iaf med chrom fälgar dit, en bil träff är en bil träff, då ska man utrusta sin bil med det finaste smile

kör du med krom fälgarna fortfarande? med sommardäck ? isåfall borde du undersökas är vinterväglag. dumt och riskera en bil bara för att de är en "bilträff" tror inte polisen går på den lätta  "snälla polis de fattar du väl att jag måste ha mina kromfälgar med sommardäck för de är ju elmia då borde jag ju kunna använda dessa ju" 
smile
lilla du smhi hade rätt wink

ja litar kanske inte heller på Smhi. men idag skulle det snöa här i Lkpg.. o det gör det nu mä.. -3 här o underkyllt sen allt salt o nu snö över det.. kom nyss hem.. rena blank isen.. gick i typ 40-50 hem mä vinterdäck. aja. hoppas alla tar det lugnt till elmia mä sina sommardäck!! hare gött

Gödseldräng
4 529 Inlägg
21 mars 2008
här är det bara - grader kanske 2 men inte mer
blåser en del därför är det snö på vägen men inte vidare halt
dock har jag varit och krängt över till vinterdäck nu smile

Diamond
540 Inlägg
22 mars 2008
skulle upp på lördan, men får åka på söndan istället... ska låna bil istället.. då jag redan lagt på sommardäcken..

I'm Rick James Bitch!

1 210 Inlägg
22 mars 2008
roxe skrev:
haft sommardäcken på i en bit över 1 månad. Orka ha fula små vinterfälgar.

kan ju även kanske kosta på feta vinter fälgar med däck i stället, så slipper du skämmas över dina fula vinterfälgar wink

Sök