Tänkte åka ner ifrån gbg ida med vinterdäck såklart.. men hur är vägarna ska man stanna hemma lr är de körbar väg ner och kommer man hem? tänkte om de börjar snöa på mer
Läget just nu mellan Borås och Varberg (2 mil från Borås) är väldigt vitt just nu för er som ska förbi här. Sedan brukar vägarna runt Borås och speciellt mellan Borås och Ulricehamn vara luriga (hållde på att snyrra av för 2 år sedan pg.a blankis på vägen).
Jag hade kört med Vinterdäck om jag skulle upp. Just nu ser det ut som jag hoppar över Elmia i år pg.a annat. /Ena
ja ha min del sket sigelmia för för första gpngen på ex anntal år.. vart avtryckt av en ford i östertälje så slutade med bilen i skogen. Självklart lyckades jag plocka det hårdaste trädet jag kunde hitta och idiotensom tröckav mig smet.. sp nu sitter jag här med rep kostnader på 15 000
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Har nu krängt om lite däck, möblerat om i fälgträsket. 2 nya fram och 2 nästan nya bak, 2 däck fick åka till däckhimlen, så nu har jag vinterdäck te R5:an, Weii!
vägen är barmark och TORR nu och dom har sakt att det inte ska bli mer snö och inga -12 heller ner till -5 grader kunde det blir här neråt Jkpg men dom hinner väl ändra sig igen
På torsdag natt skulle det vara -12
Men på dagen -2 och snö. På fredag samma, -2 och snö. På lördag -5 och snö i jönköping enl SMHI.
Så barmark kan man drömma vidare om....
Men Snälla lyssna/titta/följ INTE SMHI dom bara hittar på massa skit. Enligt dom skulle det vara en jävla massa snö och regn idag i malmö. Men NEJ, istället var det snus tort och massa sol ute.. SAMMA sak i fredes och lördes, då lova dom snö/regn, men det var blå himmel med sol !!!
jag kör iaf med chrom fälgar dit, en bil träff är en bil träff, då ska man utrusta sin bil med det finaste
kör du med krom fälgarna fortfarande? med sommardäck ? isåfall borde du undersökas är vinterväglag. dumt och riskera en bil bara för att de är en "bilträff" tror inte polisen går på den lätta "snälla polis de fattar du väl att jag måste ha mina kromfälgar med sommardäck för de är ju elmia då borde jag ju kunna använda dessa ju"
Men på dagen -2 och snö. På fredag samma, -2 och snö. På lördag -5 och snö i jönköping enl SMHI.
Så barmark kan man drömma vidare om....
Men Snälla lyssna/titta/följ INTE SMHI dom bara hittar på massa skit. Enligt dom skulle det vara en jävla massa snö och regn idag i malmö. Men NEJ, istället var det snus tort och massa sol ute.. SAMMA sak i fredes och lördes, då lova dom snö/regn, men det var blå himmel med sol !!!
jag kör iaf med chrom fälgar dit, en bil träff är en bil träff, då ska man utrusta sin bil med det finaste
kör du med krom fälgarna fortfarande? med sommardäck ? isåfall borde du undersökas är vinterväglag. dumt och riskera en bil bara för att de är en "bilträff" tror inte polisen går på den lätta "snälla polis de fattar du väl att jag måste ha mina kromfälgar med sommardäck för de är ju elmia då borde jag ju kunna använda dessa ju"
lilla du smhi hade rätt
ja litar kanske inte heller på Smhi. men idag skulle det snöa här i Lkpg.. o det gör det nu mä.. -3 här o underkyllt sen allt salt o nu snö över det.. kom nyss hem.. rena blank isen.. gick i typ 40-50 hem mä vinterdäck. aja. hoppas alla tar det lugnt till elmia mä sina sommardäck!! hare gött
här är det bara - grader kanske 2 men inte mer blåser en del därför är det snö på vägen men inte vidare halt dock har jag varit och krängt över till vinterdäck nu