Funderar på att antingen låta www.tmchiptuning.com montera ett chip i min E55 AMG, eller är det bättre att åka till nån som mappar? Och vem i såfall gör det bra på AMG motorer helst runt Stockolmstrakten?
TM Chiptuning utlovar 30 hk & 100 NM i ökning, jag tycker det låter lite väl högt utan att byta till sportkattar och annat avgassystem. Eller vad tror ni?
bilen i original har väl ca 350hk så en ökning med 20-30hk är inte alls omöjligt. däremot 30hk med chip på nån liten 2.0 sugmotor är så klart bullshit.
mkt beror på priset men jag skulle också hålla mig till mappning
bilen i original har väl ca 350hk så en ökning med 20-30hk är inte alls omöjligt. däremot 30hk med chip på nån liten 2.0 sugmotor är så klart bullshit.
mkt beror på priset men jag skulle också hålla mig till mappning
Ok tack, men det jag främst reagerade över är att ökningen i vrid var med hela 100 NM utan att byta avgassystem/Sportkattar? Men men, det kanske går
du kan ju ställa in luftmängden själv på din me på insuget sitter det en liten ratt där du kan ändra hur mycket luft du vill ha in eller har du det ? din är bensin kom jag ju på ^^ på våran diesel så har vi den på max och det gorde betydlig skillnad
10-20hk och 20-30nm på en motor som är fräsch, allt annat är drömmeri.
Hänger du på sportkatar kanske du ökar 2-3hk till, kanske 5hk med hela systemet.
Ja i min bok låter detta mera rimligt som du skriver. Men är ökningen inte större än 5 hk med high flow sportkattar?
Mvh
Knappast, om ens 5hk
Vanligen brukar det snackas om 15hk för avgassystem och 15hk på öppet filter, men det är bara att glömma, max 5hk respektive max 0,5hk vardera.
Blir det för dåligt mottryck tappar du effekt istället.
Ok, men det är väl inget som säger att originalsystemet har bäst mottryck? Ett fullflödes med sportkattar kanske har precis rätt mottryck. Minns när jag tog bort katalysatorn på min gamla Iroc Z, det blev faktiskt en väldig skillnad. Vi får se helt enkelt
Funderar på att antingen låta www.tmchiptuning.com montera ett chip i min E55 AMG, eller är det bättre att åka till nån som mappar? Och vem i såfall gör det bra på AMG motorer helst runt Stockolmstrakten?
TM Chiptuning utlovar 30 hk & 100 NM i ökning, jag tycker det låter lite väl högt utan att byta till sportkattar och annat avgassystem. Eller vad tror ni?
Mvh
Jag har trimmat min hos "TM Chiptuning" och är mkt nöjd kan jag säga en otrolig skillnad , drevade om kompressorn samt updaterad mjukvara:-D
Funderar på att antingen låta www.tmchiptuning.com montera ett chip i min E55 AMG, eller är det bättre att åka till nån som mappar? Och vem i såfall gör det bra på AMG motorer helst runt Stockolmstrakten?
TM Chiptuning utlovar 30 hk & 100 NM i ökning, jag tycker det låter lite väl högt utan att byta till sportkattar och annat avgassystem. Eller vad tror ni?
Mvh
Jag har trimmat min hos "TM Chiptuning" och är mkt nöjd kan jag säga en otrolig skillnad , drevade om kompressorn samt updaterad mjukvara:-D
Han har väll varken turbo eller kompressor i sin vad jag vet. Att då lämna den till "TM Chiptuning" är väll rätt verklingslöst. Finns en MB firma i Åkersberga, kolla med dom http://www.mbsca.com/
Funderar på att antingen låta www.tmchiptuning.com montera ett chip i min E55 AMG, eller är det bättre att åka till nån som mappar? Och vem i såfall gör det bra på AMG motorer helst runt Stockolmstrakten?
TM Chiptuning utlovar 30 hk & 100 NM i ökning, jag tycker det låter lite väl högt utan att byta till sportkattar och annat avgassystem. Eller vad tror ni?
Mvh
Jag har trimmat min hos "TM Chiptuning" och är mkt nöjd kan jag säga en otrolig skillnad , drevade om kompressorn samt updaterad mjukvara:-D
Han har väll varken turbo eller kompressor i sin vad jag vet. Att då lämna den till "TM Chiptuning" är väll rätt verklingslöst. Finns en MB firma i Åkersberga, kolla med dom http://www.mbsca.com/
Ja i min bok låter detta mera rimligt som du skriver. Men är ökningen inte större än 5 hk med high flow sportkattar?
Mvh
Knappast, om ens 5hk
Vanligen brukar det snackas om 15hk för avgassystem och 15hk på öppet filter, men det är bara att glömma, max 5hk respektive max 0,5hk vardera.
Blir det för dåligt mottryck tappar du effekt istället.
Ok, men det är väl inget som säger att originalsystemet har bäst mottryck? Ett fullflödes med sportkattar kanske har precis rätt mottryck. Minns när jag tog bort katalysatorn på min gamla Iroc Z, det blev faktiskt en väldig skillnad. Vi får se helt enkelt
Japp, man får skillnader på olika register. Hade samma i min V12;a när jag bytte från 2x2" till 2x2.5 och sen 3" på slutet, blev rapp som fasiken upp till 3500 varv, 3600 varv och uppåt blev den som en volvo 240 med banan i avgassystemet.
Köp simons delar, och prova dig fram. Skulle nåt bli fel så har du lite rörbitar över bara, dom är rätt billiga.
En liten uppdatering. Har ändrat programvara i min bil nu och det blev faktiskt betydligt större skillnad än jag vågat hoppats på och hade förväntat mig jämfört med original Och tillsammans med nya systemet jag beställt så lär det ju inte bli sämre iaf! Ska boka tid för bromsning för att se hur mycket den ger efter dessa två "mods",får återkomma i denna fråga
En liten uppdatering. Har ändrat programvara i min bil nu och det blev faktiskt betydligt större skillnad än jag vågat hoppats på och hade förväntat mig jämfört med original Och tillsammans med nya systemet jag beställt så lär det ju inte bli sämre iaf! Ska boka tid för bromsning för att se hur mycket den ger efter dessa två "mods",får återkomma i denna fråga
Mvh
Ett tips på vart du kan bromsa den!
vette.se har den senaste RotoTest dynon och kommer köra öppet hus i helgen om man vill se dom effekt mäta och mappa en Ferrari! hehehe... http://www.vette.se
En liten uppdatering. Har ändrat programvara i min bil nu och det blev faktiskt betydligt större skillnad än jag vågat hoppats på och hade förväntat mig jämfört med original Och tillsammans med nya systemet jag beställt så lär det ju inte bli sämre iaf! Ska boka tid för bromsning för att se hur mycket den ger efter dessa två "mods",får återkomma i denna fråga
Mvh
Ett tips på vart du kan bromsa den!
vette.se har den senaste RotoTest dynon och kommer köra öppet hus i helgen om man vill se dom effekt mäta och mappa en Ferrari! hehehe... http://www.vette.se
Aha tack, men det ser inte ut som man kan testa sin egen bil där eller?
Vart vänder man sig annars till för firma när det gäller RotoTest dyno?? Nordic Uhr, är dom bra??