3241
Sök

saker som folk tror är snyggt men är så jävla fult!

352 Inlägg
11 april 2010
blå parkeringsljus
alu. vingar
M3 sidospeglar (falska)
kjolpaket på en bil som inte är sänkt!

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"

442 Inlägg
11 april 2010
hotrodder skrev:
MiWi skrev:
Volvo544special65 skrev:
Då gillar du säkert inte VW Polo Harlequin heller... neutral

...men Harlequin-temat blir SÅ rätt med rätt detaljer det med. wink

http://img20.imageshack.us/img20/9522/cruise1.jpg

Men alltså förklara för en hel ovetande... ÄR det en medveten grej att lacka varenda karosspanel i olika kulörer??? Hur f_n rent utsagt kan man komma på en sådan idiotgrej och hur j_vla fult är inte detta?
*fattar noll*

Nu är detta jävligt off till trådens huvudämne, men ska försöka förklara fenomenet! smile

På 90-talet (för er som minns 90-talsdesign) släpptes det en specialversion utav Polo samt Golf som hette Harlequin, Modellår 1996 för att vara riktigt exakt (realese sent -95).

Väldigt begränsad tillverkning, Golfen gjordes endast i 275 exemplar totalt avsedda för US-marknaden och är en raritet! Polon var begränsad till 1000 exemplar men blev såpass populär att gränsen höjdes till 3800 exemplar totalt. Såldes enbart i Europa.

Från början var dessa endast tänkta som mässbilar och totalt fyra bilar i olika kulörer tillverkades. Sedan mixades karossdelarna mellan dessa bilar och temat Harlequin hade uppstått.

På 90-talet kallades detta konst och var väldigt modernt och snyggt.

Finns en viss historia bakom detta som är rätt unik och rolig trots allt. smile

2 337 Inlägg
11 april 2010
MiWi skrev:
hotrodder skrev:
MiWi skrev:

...men Harlequin-temat blir SÅ rätt med rätt detaljer det med. wink

http://img20.imageshack.us/img20/9522/cruise1.jpg

Men alltså förklara för en hel ovetande... ÄR det en medveten grej att lacka varenda karosspanel i olika kulörer??? Hur f_n rent utsagt kan man komma på en sådan idiotgrej och hur j_vla fult är inte detta?
*fattar noll*

Nu är detta jävligt off till trådens huvudämne, men ska försöka förklara fenomenet! smile

På 90-talet (för er som minns 90-talsdesign) släpptes det en specialversion utav Polo samt Golf som hette Harlequin, Modellår 1996 för att vara riktigt exakt (realese sent -95).

Väldigt begränsad tillverkning, Golfen gjordes endast i 275 exemplar totalt avsedda för US-marknaden och är en raritet! Polon var begränsad till 1000 exemplar men blev såpass populär att gränsen höjdes till 3800 exemplar totalt. Såldes enbart i Europa.

Från början var dessa endast tänkta som mässbilar och totalt fyra bilar i olika kulörer tillverkades. Sedan mixades karossdelarna mellan dessa bilar och temat Harlequin hade uppstått.

På 90-talet kallades detta konst och var väldigt modernt och snyggt.

Finns en viss historia bakom detta som är rätt unik och rolig trots allt. smile

Hela bakgrunden till Harlequin-temat kommer från italienska "Commedia del'arte", en form av improvisationskomedi som uppstod någon gång på 1300-talet (minns inte exakt). Harlequin, eller, Arlecchino, var en av de mest populära karaktärerna och kännetecknades av bl.a. de starka färgkombinationerna i sin klädsel.

729 Inlägg
11 april 2010
master_lars skrev:
Backslick

hahahahahahah big_smile

+1

dessutom är är harlequin-bilarna skitsnygga!
Senast redigerat av ts85 (11 april 2010)

leg. dödsklant
128 Inlägg
11 april 2010
endorfinslaven skrev:
Nästan alla stylade bilar !
Om 2 år är de asfula o de tycker även stylingfreaken själva....
Jag tänker då mest på Japsbilar i alla möjliga töntstilar...

Original design är snyggt med rätt fälgar.
Racingmodifikationer med funktion blir automatiskt snyggt. !

äntligen ett par bra ord.. stylingen ska inte under några omständigheter ta över prestandan för bilen om man inte nu ska ställa ut den. det ska handla om detaljer på en redan fin bil. det ska då som tidigare sagts INTE vara fråga om rosthögar med en i sig snygg vinge..

"en polerad bajskorv är ändå en bajskorv"
Senast redigerat av frisedel (11 april 2010)

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

Kombi-Nation
289 Inlägg
11 april 2010
Biggi skrev:
blå parkeringsljus
alu. vingar
M3 sidospeglar (falska)

Eller stötfångare fram o bak utan sidokjolar big_smile

2 337 Inlägg
11 april 2010
Fetazde skrev:
Biggi skrev:
blå parkeringsljus
alu. vingar
M3 sidospeglar (falska)

Stötfångare fram och bak får man väl hoppas att alla bilar har, men kanske inte stylingditon utan sidokjolar wink

Kombi-Nation
289 Inlägg
11 april 2010
Sarge skrev:
Fetazde skrev:
Biggi skrev:
blå parkeringsljus
alu. vingar
M3 sidospeglar (falska)

Stötfångare fram och bak får man väl hoppas att alla bilar har, men kanske inte stylingditon utan sidokjolar wink

Där var du allt snabb... tur att du uppfattade vad jag menade smile

2 337 Inlägg
11 april 2010
Fetazde skrev:
Sarge skrev:
Fetazde skrev:

Där var du allt snabb... tur att du uppfattade vad jag menade smile

Sitter och har jävligt tråkigt just nu, då blir det så. Hoppas du inte tog illa upp smile Nog med offtopic från min sida nu!

5 111 Inlägg
11 april 2010
Sen så kanske jag inte menar att det måste vara fult det jag räknar upp med det här inlägget jag skriver nu, eller att det är nåt fel att ha det om man gillar det och vill ha det...

Men det finns ju vissa grejer som jag tror mer startade som skämt än som någonting som skulle vara snyggt. Som ferrariälgarna till exempel. Visst, första gången man såg det på en Volvo tyckte man ju det var lite fyndigt, att göra om Ferraris kända emblem till en svensk variant med älg... Ett par bilar till med det var ju OK, men helt plötsligt började ju var och varannan Volvo rulla med de märkena och då kändes det ju uttjatat...till slut började jag se mercor och BMW med den dekalen och då började jag undra "varför"...

Eller det här med att slipa ner bilen och låta den rosta, där skrattade man väl också vid första bilen man såg (det är ju så fel att det liksom blir roligt, att när alla jagar en snygg lack och hatar rost så gör nån tvärt om), men nu görs det ju på var och varannan gammal golf och börjar bli uttjatat som bara den...och de som dessutom kör fegisvarianten och bara rostar huven...näää, säger som Homer Simpson, "BORING".

Två exempel på sådant som bara skulle vara roligt men som helt tappat humorn med åren.

3 113 Inlägg
11 april 2010
måste lägga in nått jag inte gillar.. vet inte om nån redan har sagt det men..

att såga ut motiv på motorhuven... det är jag fan allergisk av..

Semper Fi

Girls go fast
893 Inlägg
11 april 2010
Moser skrev:
ImprezaGC8 skrev:
_Zuperior_ skrev:
Jdm....

Så japanska bilar avsedda för den japanska marknaden (japanese domestic market) är alltså fula rakt av..?

cool

men OEM måste ju va fult då med? wink

Jag tycker de ser helt mupp ut. Allt med de.. smaken är som baken, delad smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

671 Inlägg
11 april 2010
Men en original 740 med fin metallicfärg + snygga fälgar är mångt mkt finare än en plastig japsbil.   

Ta tex. en Skyline/Supra/Evo med jätteläpp o spoilers på tak o skuff.....
Fyfan vad fult det är med dessa överstylade bilar som syns på mässorna...
Idag skrattar dessa stylare och en del på detta forum åt Mellbergs SAABar från 80-talet....
Likt man om 20 år skrattar åt dagens stylare o deras spackelräjsers...
Det finns inte mkt som kan gå under utveckling hos stylarna.
Ytterst få skapar trender som sedan återkommer på originalbilarna.

Det som står sig i långa loppet hos entusiaster är ORIGINALBILARNA med snygga fälgar....

653 Inlägg
11 april 2010
Aluminiumvinge och ett gigantiskt kjolpacket är riktigt rälit!

Smoke tires not drugs

1 468 Inlägg
12 april 2010
aldeles för stora bögläppar på "rally"bilar

Random Hero
4 047 Inlägg
12 april 2010
Lambodörrar, neon, BÅRD!, chrome fälgar på en supra, drak/tribal dekaler, taskigt gjord motiv lack.

Dog food lid. Backwards

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
12 april 2010
_Zuperior_ skrev:
Moser skrev:
ImprezaGC8 skrev:

Så japanska bilar avsedda för den japanska marknaden (japanese domestic market) är alltså fula rakt av..?

cool

Och ändå så kommenterar du JDM bilar och skriver att dom är snygga..?

373 Inlägg
12 april 2010
_Zuperior_ skrev:
Moser skrev:
ImprezaGC8 skrev:

cool

Man ska inte försöka använda ord och uttryck som man inte vet innebörden av...

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
_Zuperior_ skrev:
Moser skrev:
ImprezaGC8 skrev:

cool

hahahahahahaha
hahaha

så orginaldelar och orginalstyling är fult alltså lol

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

671 Inlägg
12 april 2010
Leo86 skrev:
aldeles för stora bögläppar på "rally"bilar

Det är manligt !
Det bevisar att man har kulor och åker på uppställ där det sprutar annat än rondelldamm...
Då blir det automatiskt snyggt...
Småskador o repor som visar att bilen är piskad är oxå snyggt....
Styling utan funktion är vidrigt....
En Ascona med stänklappar får mig att syna bilen nära, men en stylad spackelräser går jag förbi.
Är inte intresserad utav taskiga styling-lösningar som inte skulle hålla i rallyskogen eller vid tuffare form utav gatåka.

Sök