Sen så kanske jag inte menar att det måste vara fult det jag räknar upp med det här inlägget jag skriver nu, eller att det är nåt fel att ha det om man gillar det och vill ha det...
Men det finns ju vissa grejer som jag tror mer startade som skämt än som någonting som skulle vara snyggt. Som ferrariälgarna till exempel. Visst, första gången man såg det på en Volvo tyckte man ju det var lite fyndigt, att göra om Ferraris kända emblem till en svensk variant med älg... Ett par bilar till med det var ju OK, men helt plötsligt började ju var och varannan Volvo rulla med de märkena och då kändes det ju uttjatat...till slut började jag se mercor och BMW med den dekalen och då började jag undra "varför"...
Eller det här med att slipa ner bilen och låta den rosta, där skrattade man väl också vid första bilen man såg (det är ju så fel att det liksom blir roligt, att när alla jagar en snygg lack och hatar rost så gör nån tvärt om), men nu görs det ju på var och varannan gammal golf och börjar bli uttjatat som bara den...och de som dessutom kör fegisvarianten och bara rostar huven...näää, säger som Homer Simpson, "BORING".
Två exempel på sådant som bara skulle vara roligt men som helt tappat humorn med åren.