2920
Sök

Turbo i Eu moped?

3 235 Inlägg
22 mars 2008
Är inte bättre att montera en liten kompressor istället?
Då slipper man tänka på vatten och oljeledningar, IC mm.

Cooper mini har små kompressorer, det borde väl vara mer än nog det där.

442 Inlägg
22 mars 2008
Äsch trimma moppen som vanligt, du åker ändå fast så det skriker om det om du blir tagen tongue Och sen är det bara att fixa ngn leksak som låter som en turbo som du kan hålla in när du gasar på lite wink

105 Inlägg
22 mars 2008
_fillan_ skrev:
blacken skrev:
Mäki skrev:
Det borde väl gå att göra en turbo i avgaset istället för insuget? Borde hålla tycker jag.

???..

hmm,, vad jag kan om turbo så är väl den BÅDE till avgaset o insuget ? smile

de du kan om turbo verkar inte vara så mkt. men det står allt på internet   läs på   de kan bli spännande!!!

Aldrig har vi varit så kära, Länge leve det militära.

850turbo
22 mars 2008
Trådstartare
Om man Skiter: i turbon kan man fixa nån lite boost knapp eller nåt?

442 Inlägg
22 mars 2008
850turbo skrev:

jaa jag sa ju det, gå in på en leksaksaffär typ BRIO elr vad dom heter och fråga om hjälp där wink

V4
218 Inlägg
22 mars 2008
Sen när fick man börja diskutera plastmopeder på garaget.org?

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage

850turbo
22 mars 2008
Trådstartare
Har du kul eller?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
22 mars 2008
Beetle skrev:
Sen när fick man börja diskutera plastmopeder på garaget.org?

Står väl ingenstans att man inte får diskutera moppar på gorg.

Däremot får man inte lägga upp dom som fordon (typen man röstar på inte dom andra wink )

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

V4
218 Inlägg
22 mars 2008
Nej, det står ju bara i paragraf 1 och dit borde man ha orkat läst i reglerna wink

§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.
Senast redigerat av Beetle (22 mars 2008)

//Adam Savage

GM B-Body Nörd
370 Inlägg
22 mars 2008
Beetle skrev:
Nej, det står ju bara i paragraf 1 och dit borde man ha orkat läst i reglerna wink

§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

Orka bry sig

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08

V4
218 Inlägg
22 mars 2008
Då kan vi sluta bry oss om resten av reglerna också så blir det säkert bra ordning här på garaget.

//Adam Savage

Meister
6 763 Inlägg
22 mars 2008
De finns så mycke offtopic här redan så mopedprat tycker jag har mer här att göra än snack om emos med mera.

Farsans polare satte någon liten kompressor på en moped för länge sen med den startade inte så jag  vet inte om de blev någe fart på den big_smile

V4
218 Inlägg
22 mars 2008
Inge fel på mopeder så länge dom är gjorda av plåt och definitivt inte heter Baotian.

//Adam Savage

12 086 Inlägg
22 mars 2008
Om du går upp till kanske 100cc så är de lättare, finns små turbos. jag har sätt turbos i USA som är gjorde för 125cc gocarts. Stor som en hand ungeär, skitcoola smile

Är man händig och har tillgång till massa saker för egen konstruktion kan de nog bli riktigt kul!

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
22 mars 2008
Baotian 2007  -->  "....ABS (Anti Brake System) med skivbroms....."
Hahaaa.. Anti BRAKE System?! lol

850turbo
23 mars 2008
Trådstartare
Kan vi kanske gå tillbaka till frågan nu?

turboabstinens
442 Inlägg
23 mars 2008
Kompressor får jag fram i huvudet att det skulle fungera bättre.. Minns inte hur portarna i en moped ser ut men är inte avgas och spolportarna överlappade? Dvs båda är öppna samtidigt en viss tid..

Men en kompressor bromsar nog veven hyffsat innan man får upp varv på snurran, och då bordet det fungera. Kompressorer (vet inte om det gäller alla) behöver ingen olja från motorn utan kan ha motorolja direkt i kompressorn.

edit: Såg att det var fyrtakt nu, då borde det gå lättare.
Senast redigerat av bluelight (23 mars 2008)

ocertifierad klåpmekare

6 Inlägg
23 mars 2008
850turbo skrev:

Man ska inte skita i en turbo då går det aldrig
Senast redigerat av SimonTs740 (23 mars 2008)

5 089 Inlägg
23 mars 2008
aprillia har väll kompressor i några 50cc och 100cc vet jag.. har allt läst några som har tryckt på en turbo på moppe också. men om det funkar så jättebra är väll frågan. måste väll vara en fyrtaktare dock?

\Lindgren

272 Inlägg
23 mars 2008
SimonTs740 skrev:
850turbo skrev:

Man ska inte skita i en turbo då går det aldrig

Hahaha underbart!

På ämnet:
Du kan bygga en moped som accelererar tillräckligt fort för att volta över >>utan turbo<<, dessutom gissar jag på att det är ett billigare alternativ.

Sierra-döbel

Sök