3794
Sök

Någon som testat Falken Ziex ZE 512 -Däcken?

324 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Som rubriken lyder.
Någon som testat Falken Ziex ZE 512 däcken?

Hur bra dom håller i på Tort/blött underlag.
Hur fort dom slits.

Storleken det handlar om 215/45 -17" om det har betydelse.

En till sak.

Läste en gammal tråd:

"Ett Bridgestone 225 va tex bredare än ett Falken 245. Han som sålde sa att de skiljer massor från däck till däck, lr rättare sagt från fabrikant till fabrikant.
Hankook och Bridgestone gjorde de bredaste däcken sa han. Falken gjorde smala däck.. därimellan låg resten"

Någon mera som hört detta?

MVH
KRILLE
Senast redigerat av Audikrille (30 mars 2008)

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

268 Inlägg
30 mars 2008
Jag har sådana på min bil på sommaren wink. och jag tycker dom funkar bra, tycker inte dom har slitits allt för mycket, men är väl helt på hur man själv ser på det?

Sen det med att Falken skulle vara smalare än nån annan har jag svårt att tänka mig hmm.. breden kan ju inte vara annan än på något annat däck eller vad man ska säga?

Men ja, vad vet ja? ska bli kul o höra vad nån annan har att säga wink

One Man Clan
4 287 Inlägg
30 mars 2008
ett däck som är 225 är 225.... sen att de finns dom som har lite mer gummi vid fälgkanten är en sak...sätter du på bredare däck osv kan man ändra bilens egenskaper (positivt /negativt beroende på modell) så att vissa tillverkare har så breda och andra har mycke bredare kan inte stämma...då måste ju biltillverkarna tillverka bilen efter tex däcken  och man måste då köra på dessa däcken för att biltillverkaren ska kunna garantera ditttan och dattan ju ...

Better than God \o/
1 883 Inlägg
30 mars 2008
Jag köpte precis de däcken. Skall sitta fram på mustangen dock var det 235/45-17" iofs. Har hört att våtgreppet har övrigt att önska men vet inget om det själv ännu. Köpte Falken 542 till bakfälgarna 275/40-17" , de hade bättre betyg när det gällde våta underlag.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Sök