3933
Sök

Avgassystem

27 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
Har tänkt montera 2 slutrör på min 850R -96, typ JT Twin Pipe. Finns här några som har erfarenheter om vilka/vilket företag (ferrita,raka rör osv) som är billigast, bäst, håller bäst, dyrast, svårast o montera osv.. Mkt tacksam för svar, även PM. Christian

Storleken har betydelse...

236 Inlägg
5 januari 2006
ferrita är kanske något dyrare än tex raka rör, jt osv men passformen och kvaliten är mycket mycket bättre.

Saab ng900 Steg 3+

27 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
Har oxå för mig där e lite mer "stil" på Ferrita.. Dom gör mkt lastbilsgrejor, och det kräver ju lite hållbarare saker.. Har du hört något om Simons eller? Har hört deras system ofta spricker i skarvarna/svetsarna? Tyder ju lite på tunt gods....

404 Inlägg
5 januari 2006
Använder man Simons universalgrejer och bygger egna system är det definitivt inte klent gods, hellre tvärtom. Tyvärr vet jag inte hur deras egna helsystem är.
Senast redigerat av Attenator (5 januari 2006)

27 Inlägg
6 januari 2006
Trådstartare
Ja, det hörs ju bra ju.. Kanske förhöra sig lite me "grabbarna" Simons då.. Inga andra som har nåt förslag?

174 Inlägg
6 januari 2006
de e inge fel på simons-system!! bara de att de e väll ganska rostbenäget!! annars inga fel på dom!!

Pessimist
8 Inlägg
6 januari 2006
simons är inget kvalitets direkt, skulle nog kört med feritta omdu vill att det skall hålla ett tag allafall, kostar lite mer men, du får vad du betalar för.

Sierra Cossie 4x4
Bmw 530 iA touring -02

27 Inlägg
6 januari 2006
Trådstartare
Verkar som ferrita är lite "top of the line"..

Type R
368 Inlägg
6 januari 2006
uppsala avgasteknik är ju jävligt bra .. som ferrita, kostar lite mer men bra kvalité

Honda is the shit!

23 Inlägg
7 januari 2006
Jag säger Uppsala avgasteknik! Har sett deras byggen och dom har fixat min bil. Och d e nog d bästa jag har gjort. Min system e 3" rostfritt me dubbla racekattar och 4" utblås och d gick på 16 000 me montering. Och dom grabbarna vet precis va dom gör! Så ring och hör hur mycket d går på för din bil.

27 Inlägg
12 maj 2006
Trådstartare
Uppsala avgasteknik verkar vara jävligt duktiga. Får nog slå en signal, nu börjar ju det bli dags, solen skiner ju ute! smile

Sök