4329
Sök

Frågor angående dumpventil och luftfilter

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
12 oktober 2008
#41
bmw330i skrev:
VARFÖR VARNING PÅ DUMP VENTIL  kan något ting går sönder om jag ska kopla den till sug motor ?

du kan inte ha en dumpventil till din motor


63 Inlägg
12 oktober 2008
#42
Jag tycker du ska fråga dom som tagit bort den om dom bänkat motorn med lmm och utan och då fått bevis för att det inte är nån skillnad......
Motorn går ju...men är det maximalt.....
Lmm är ju byggda för att jobba ihop med det orginalfilter som sitter där.....
Vissa bilar har mätare som klarar en annan miljö andra inte.....
Ska man börja ändra får man räkna med merkostnader....är man inte beredd på det så låt allt vara orginal.....då har du många garanterade mil.......
Kan inte äta kakan och ha den kvar.......

Konsten att ha roligt för små pengar....*L*

Smålänning
7 883 Inlägg
12 oktober 2008
#43
Alltså allvarligt?
Så coolt är det inte... Det är inte häftigt att byta sånna grejer förrän man måste för att originalprylarna inte pallar trycket. Enligt mig då...

Fixa extern atmosfärisk WG och ett responssystem istället, och skippa dumpen helt, de låter fränare och ger mer effekt ihop med uppställt ladd smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Reservdansk
6 271 Inlägg
12 oktober 2008
#44
twin_cam skrev:
Alltså allvarligt?
Så coolt är det inte... Det är inte häftigt att byta sånna grejer förrän man måste för att originalprylarna inte pallar trycket. Enligt mig då...

Fixa extern atmosfärisk WG och ett responssystem istället, och skippa dumpen helt, de låter fränare och ger mer effekt ihop med uppställt ladd smile

SBP tycker lika mycket om atmosfärisk WG som öppen dumpventil. big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Smålänning
7 883 Inlägg
12 oktober 2008
#45
TurbOla skrev:
twin_cam skrev:
Alltså allvarligt?
Så coolt är det inte... Det är inte häftigt att byta sånna grejer förrän man måste för att originalprylarna inte pallar trycket. Enligt mig då...

Fixa extern atmosfärisk WG och ett responssystem istället, och skippa dumpen helt, de låter fränare och ger mer effekt ihop med uppställt ladd smile

SBP tycker lika mycket om atmosfärisk WG som öppen dumpventil. big_smile

Men det är fränare, så det kan man leva med smile Du får väll hämnas då och koppla in responssystemet vid avgasmätningen och smälta givaren wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!


Sök