Ejan skrev:
det är 2 mycket roliga bilar du väljer mellan :-) så jag ska ge min syn på det hela då jag äger en Integra och en polare har haft en WRX med 218hp
Integran är tokigt billig att äga på alla sätt och vis..försäkringen är billigare än snikcivicar och reservdelar är billiga om man nu behöver byta nåt(väldigt sällan) drar lite bensin sett till vad man har under huven,,,runt 0.9 blandad körning med mycket bus.
gällade väghållning så har ju båda bilarna mycket bra sådan så jag vill inte peka ut nån som den bättre då jag inte kört Impreza så mycket. enda jag vet är att Integran är grymt grymt snabb i böjarna och det är faktiskt inte många bilar som hänger på om man kan spaka den.
rakt fram prestanda där vinner Integran ganska enkelt faktiskt,,det är jämt upp till en 120 sen åker man ifrån Subarun utan problem,,tänk då på att jag nu jämför med en WRX kombi från typ 01 eller nåt den med grodögonen.,,kan ju hända att GT versionen går bättre
värt att tänka på är att Integran oftast saknar AC vilket kan vara skönt en varm sommardag(tro mig jag vet hehe) och det finns ingen som helst ljudisolering och ingen utrustning alls typ, men det är ju också en ren "banracer" varvar 4000 i 120 då växellådan är lågt drevad och då blir komforten därefter på längre turer
den tål att piskas hårt då den är byggd för det..chassit är väldigt potent och växellåda motor är bland det bästa som honda gjort..torsen LSD gör att man får ett äckligt fint driv ur kurvor rondeller osv..motorljudet när nålen pekar uppåt 9000rpm är örongodis deluxe :-)
mycket snack om Integra där så nån subaru-ägare får väl ge dig mer info ang dom
vill du ha en renodlad kompromisslös leksak så är Integran bland det roligaste du kan köra...som bruksbil kan den bli dryg i längden men va fasen jag har ju min kvar och njuter av varje stund så det funkar ;-)
kolla in mina filmer så får du en uppfattning om hur en lätt moddad Integra går.