Funderar på att byta turbo och mappa och chippa. men ha kvar orginal avgasystemet på min s40, då får jag ca 230hk, kan det ge ngra konsekvenser genom att bilen inte får släppa ut avgaserna maximalt?
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Det största problemet blir att när du laddar mer, blir turbon varmare. Om den då inte får andas ordentligt kommer du att ha effekten i intervaller, eftersom turbon blir för varm.
Satsa på öppnare avgassytem. Det behöver inte låta som att du kör utan ljuddämpare!
trimma utan att byta avgasrör visst det går.. men testa ta ett bra grep om halsen och ta och tryck lite så kommer din turbo känna sig om du stressar upp motorn men inte kan släppa ut avgaserna bara ett exempel:P
trimma utan att byta avgasrör visst det går.. men testa ta ett bra grep om halsen och ta och tryck lite så kommer din turbo känna sig om du stressar upp motorn men inte kan släppa ut avgaserna bara ett exempel:P
Testa att andas genom ett sugrör , är ett annat exempel.
ni har väl rätt. grejjen var att ja nöjjde mig med 230hk och inte ville slänga ut cash på nytt avgassystem, jaja vi får väl se va som händer, behöver ju inte köra som en galning
Du har ju råd att trimma motorn.. Varför inte gå hela vägen?
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
om avgaserna inte kommer ut ur avgassytemet, lär det hitta nån annanstans att gå ut ur
Borde det inte bli mindre skillnad i tryck mellan turbinen och downpipen? Att avgaserna lika gärna kan ta vägen över turbinen som igenom wg-klaffen? Om jag inte tänkt fel så kan man få skenande laddtryck...
bullshitt. det klarar sig gott o väl med orginal systemet, snackat med patrik på atm
Skenladd är alltså bara något jag hittat på menar du? Vid just 230 hk kanske det klarar sig med original men till slut får man ju allvarliga problem med för klena rör...
Jag hade en audi a4 1.8 t förut och när den var på 250 häst så hängde inte mitt avgassystem med utan de sprack kan ju ha varit gammalt med men men jag har dålig erfarenhet av att åka med orginal system med trimmad motor
men rören är inte för klena.. så du menar att en t4a med steg 1 måste byta avgassystem för att inte kollapsa? ljuger Atm?
Men läs! Vid just 230 hk kanske det håller men tillslut blir de för klena. Fysiska grundlagar!
Det kanske går bra upp till 250hk, 300hk eller mer men värmeutvecklingen blir större och turbons verkningsgrad sjunker. Kan ju lova dig att du inte kan leda ut obegränsat med avgaser genom ett original...
När påstår jag att atm ljuger? Enligt atm så bör man byta vid 255hk men man behövde ju aldrig byta till grövre...
men jag skriver om just (230hk) så vrf ta upp andra exempel? att d kan bli fucked up om det är för stort tryck d fattar vem som helst.. dessutom frågade jag om atm ljög, och anklagade dig inte.. det är skillnad