3630
Sök

Svetsdiff på besiktning?

7 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
tänkte att ja skulle svetsdiffa lite tråkigt å åka spinna innerhjul men går bilen igenom besiktningen med svetsdiff?? lr ska ja fixa en till bakaxel??

kolla hans kommentar under denna rad

Varningar. 36
1 200 Inlägg
5 maj 2008
Den går igenom. En polare till mig besiktade sin 240 med svetsdiff för inte många veckor alls och jag vet fler som har gjort det. smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

erixon89
5 maj 2008
min gick igenom för 1 vecka sen så det är inga problem så vida det inte är lite lösgrus å gubben snurrar;)

Offroad Racing
3 122 Inlägg
5 maj 2008
borde gå. men räkna inte med det... du kan ju även köpa en riktig spärr.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
5 maj 2008
köp en aussie locker istället...!!

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

KHRacing
5 maj 2008
TFkarlsson skrev:
Den går igenom. En polare till mig besiktade sin 240 med svetsdiff för inte många veckor alls och jag vet fler som har gjort det. smile

Olagligt.

bara för din kompis bil & andra gått genom betyder det inte att dte är lagligt tyvärr.

mvh k

8 156 Inlägg
5 maj 2008
KHRacing skrev:
TFkarlsson skrev:

Olagligt.

bara för din kompis bil & andra gått genom betyder det inte att dte är lagligt tyvärr.

mvh k

Det beror väl lite på årsmodellen? För man får nog inte göra så på en ny bil, men en icke helfordonsgodkänd bil från 1960-talet?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

ElectroRaggare
885 Inlägg
5 maj 2008
Min besiktningsman frågade om jag hade agadiff när jag besiktade min sunkia 740, varpå jag frågade om det var olagligt. -Nej sa han, men det var inget han rekomenderade. Dock hade jag inte det, men fick endå 19 tvåor på lite andra grejjer smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

7 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
med 1050 kr i månaden ? kommer nog ta ett halv år att få ihop till en

kolla hans kommentar under denna rad

146 Inlägg
6 maj 2008
Inte tillåtet - inte på äldre bilar heller.

Slinker nog lätt igenom dock.

4 001 Inlägg
6 maj 2008
bubbsan skrev:
med 1050 kr i månaden ? kommer nog ta ett halv år att få ihop till en

med dom pengarna ska du nog inte svetsa diffen ändå, bränsleförbrukningen ökar, bussningar tar slut, däckslitage m.m

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

906 Inlägg
6 maj 2008
NxV skrev:
Dock hade jag inte det, men fick endå 19 tvåor på lite andra grejjer smile

19 tvåor? Det var då fan inte dåligt, jag som blev utskrattad av min förra klass när jag hade 6tongue

=)

Varningar. 36
1 200 Inlägg
6 maj 2008
KHRacing skrev:
TFkarlsson skrev:

Olagligt.

mvh k

Muaha, besiktningsgubben frågade tillockmed om den var svetsdiffad och dom sa ingenting?

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

ElectroRaggare
885 Inlägg
6 maj 2008
740Fors skrev:
NxV skrev:
Dock hade jag inte det, men fick endå 19 tvåor på lite andra grejjer smile

19 tvåor? Det var då fan inte dåligt, jag som blev utskrattad av min förra klass när jag hade 6tongue

mycket idiot tvåor, 4 tvåor på tonade lampor, 4 tvåor på agasänkningen, dålig handbroms, lite rost ojämn bromsverkan, trasig blinker m.m. allt en 740 brukar ha på en besiktning smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

294 Inlägg
6 maj 2008
Det ska vara lagligt. är bara det att det blir lite krabb när dom ska testa bromsarna har jag för mig.

då ena rullen ska skarta lite tidigare än på andra sidan..

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

KHRacing
7 maj 2008
Phaetoon skrev:
KHRacing skrev:
TFkarlsson skrev:

Olagligt.

mvh k

Det beror väl lite på årsmodellen? För man får nog inte göra så på en ny bil, men en icke helfordonsgodkänd bil från 1960-talet?

hehe sant,bilen skall eligt reglerna vara trafiksäker & körsäkerheten förändras med en svetsad diff ju.

tror inte att T-forden hade diff alls...  . edit Hmmmm
hittar ingen info om sånt tyvärr. men vet att gamla bilar hade helt stel driving:

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 maj 2008
KHRacing skrev:
Phaetoon skrev:
KHRacing skrev:
Olagligt.

mvh k

hehe sant,bilen skall eligt reglerna vara trafiksäker & körsäkerheten förändras med en svetsad diff ju.

hittar ingen info om sånt tyvärr. men vet att gamla bilar hade helt stel driving:

T-forden hade inte stel axel. smile
EDIT: Stel axel hade den, men den hade diff så det skulle styra bättre. Det var det jag menade. wink
Senast redigerat av Irmscher Vectra (7 maj 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Forummoderator
9 299 Inlägg
7 maj 2008
Irmscher Vectra skrev:
KHRacing skrev:
Phaetoon skrev:

EDIT: Stel axel hade den, men den hade diff så det skulle styra bättre. Det var det jag menade. wink

Jag knappast någon bil tillverkad under 1900 talet hade stel drivning. Det fanns några med kedjedrivning som bara drev på ett hjul, men differentialen i sig fanns redan på ångmaskiner etc på 1800 talet.

En T-ford skiljer sig inte speciellt mycket från t ex en Corvette i bakaxeln. Däremot framaxeln, där har det hänt grejer.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Forummoderator
9 299 Inlägg
7 maj 2008
Irmscher Vectra skrev:
KHRacing skrev:
Phaetoon skrev:

Jag knappast någon bil tillverkad under 1900 talet hade stel drivning. Det fanns några med kedjedrivning som bara drev på ett hjul, men differentialen i sig fanns redan på ångmaskiner etc på 1800 talet.

En T-ford skiljer sig inte speciellt mycket från t ex en Corvette i bakaxeln. Däremot framaxeln, där har det hänt grejer.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök