2753
Sök

Nu får de fan vara nog.. bensinen över 13 kr/litern..

61 Inlägg
19 maj 2008
skrota alla bilar äldre än -95? Då finns de ju inte några bilar kvar typ, mest plast på 4 hjul.
Finns ju som som tycker det är roligt att kunna öppna huven på bilen o visa en motor. inte en stor plastkåpa som täcker allt.

r-ted skrev:
Girlpower skrev:
azid skrev:

men det var väll på gammla diesel as ifrån 80 talet som dom reggat om till lätta lastbilar

Dom sk gammla asen som man reggar om till Lastbil är billigare än dom som inte är reggade till Lastbil.
Ja visst dom nya diesel bilarna kanske är billigare i skatt, men dom lite äldre är inte det!

gamla dieselbilar suger, dyra i drift och miljöbovar.
Skrota ut allt som är äldre än -95 så det blir lite ordning, bort med alla gamla miljöbovar och tattarbilar

116 Inlägg
19 maj 2008
Aa alla kommer få åka buss eller flytta in te städerna och överge våra bilar tongue Som det verkar vid de thär laget .. visst ahr amn råd att åka bil men om man måste så vad ska man göra för att komam te jobbet när det inte finns några bussförbindelser eller liknande

Avskaffa flygen det är mer miljöskadligt än våra bilar

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
19 maj 2008
_Spawned_ skrev:
Hmm... Jag betalar 6kr/l för 95okt.. Jag klagar inte smile

yeah right cool

DFFL
9 020 Inlägg
19 maj 2008
Adamski skrev:
Hmm. skrev:
~12.95 på Jet imorse. Huvudstaden Borås.

Att storstadsbor alltid ska ah det så läät hehe åk buss för sjutton heheh big_smile

Du kan ju åka buss istället.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
19 maj 2008
r-ted skrev:
lastbilsregga en personbil är ju så löjligt, bara för att spara nån tusenlapp om året , herre gud .......

Nej nu får ni stila er och skaffa lite miljöbilar gott folk, har ni inte råd börja cykla

haha, skulle vilja se dig på en cyckel lol .. vem vet du kanske trampar på ordentligt (om du ska till donken)

Norrlänning
1 453 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
richardoo290 skrev:
r-ted skrev:
lastbilsregga en personbil är ju så löjligt, bara för att spara nån tusenlapp om året , herre gud .......

Nej nu får ni stila er och skaffa lite miljöbilar gott folk, har ni inte råd börja cykla

haha, skulle vilja se dig på en cyckel lol .. vem vet du kanske trampar på ordentligt (om du ska till donken)

haha precis.. Han verkar ju ha nått emot en vanlig svensson som inte har tagit miljonlån för att kunna köpa en bil smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

DFFL
9 020 Inlägg
19 maj 2008
Tradegy84 skrev:
r-ted skrev:
Girlpower skrev:

Dom sk gammla asen som man reggar om till Lastbil är billigare än dom som inte är reggade till Lastbil.
Ja visst dom nya diesel bilarna kanske är billigare i skatt, men dom lite äldre är inte det!

Skrota ut allt som är äldre än -95 så det blir lite ordning, bort med alla gamla miljöbovar och tattarbilar

Fan va gött, då betalar DU bilarna åt alla som inte har råd att köpa bil nyare än -95 då? var det det du hade tänkt dig så gärna för mig!

Du å alla andra idiotiska moderater som hatar Arbetarklassen så in i själen att dom måste trampa på dom som redan ligger kan ju ta å betala bilar samt drivmedel åt alla dom som befinner sig i det som ni kallar "Arbetarklass"

Blir så jävla förbannad när man läser sådana idiotiska inlägg.. Kom med en vettig lösning på problemet istället för att sko dig själv och trampa på andra. madmadmadmadmadmadmadmad

Märks ju att du är sosse.
Vill att en moderat ska köpa bil åt dig OCH komma med en lösning till problemet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

DFFL
9 020 Inlägg
19 maj 2008
Tradegy84 skrev:
föresten skall du nog ta dig en tankeställare ang "bondhatande moderat" Firetraxxx.. Funderat på hur världen sett ut utan Bönder?????

Nej, varför skulle jag ha funderat på det?
Lär väl ändå aldrig bli av med er?

Russel Crowe, Gladiator.

DFFL
9 020 Inlägg
19 maj 2008
Tradegy84 skrev:
FireTraXX skrev:
Tradegy84 skrev:
föresten skall du nog ta dig en tankeställare ang "bondhatande moderat" Firetraxxx.. Funderat på hur världen sett ut utan Bönder?????

Jösses så insnöad man kan vara? Du begriper visst inte att du kommer svälta ihjäl utan bönder?
vart fan tror du maten du skickar en betjänt att köpa kommer ifrån??

Bli av med ER??? Jag är inte bonde.. Använd den hjärncell du blivit begåvad med..

Albert fixar min mat från den lokala bonden 2km ifrån herrgården.
Självklart så tar han min Rolls Royce och hämtar råvarorna till denna underbara måltid.

Därefter så tar Maria (Kokerskan) över och lagar en fantastisk middag som hela min familj kan njuta av medans vi tänker på hur vi ska göra världen sur för "er".

Shit kompis, vakna...

Russel Crowe, Gladiator.

Personbils tekniker
238 Inlägg
19 maj 2008

Alla har inte den ekonomin att ha råd med -08 bil och då blir det en sunkig 240 för runt 5000:- visst du kanske tjänar 20000:- i månaden men en annan får 1050:- kr i månaden.

Hmm.
19 maj 2008
Smedhult skrev:
Tradegy84 skrev:
FireTraXX skrev:

Jösses så insnöad man kan vara? Du begriper visst inte att du kommer svälta ihjäl utan bönder?
vart fan tror du maten du skickar en betjänt att köpa kommer ifrån??

Bli av med ER??? Jag är inte bonde.. Använd den hjärncell du blivit begåvad med..

än är inte den siste idioten född tongue. vissa fattar inte att sverige skulle stanna utan bönderna som fixar kött, mjölk mm

Det kommer alltid att födas idioter, även dem förökar sig tyvärr. Och då går det som det går... tongue

(notera låg seriositet på inlägget)

* Klåpare
1 718 Inlägg
19 maj 2008
Jag vill också kasta pajer!

Moderaterna - Mer åt dom mätta! big_smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

53 Inlägg
19 maj 2008
nu har diesel å bensin priserna gått upp igen. Men nu får det vara nog! nu är det dags att vi säger ifrån, så fredagen den 23 maj, tycker åkerinäringen å andra bilister å chufförer att vi ska göra en demostration. Vi tänker blockera ALLA bensin å diesel stationer så ingen kan tanka!! Då måste staten förstå att dem inte kanhöja skatten hur högt som helst på drivmedel. priset har ökat minst 3 kr/liter på ca 3 år på både bensin å diesel. Meddela alla era kamrater å bilister så att vi kanske tillsammans kan göra något åt detta!!!  sprid det vidare mycke viktigt

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar

26 Inlägg
19 maj 2008
Tycker det är konstigt. rätta mig om jag har fel på kommande:
Tillverkningen av bensin är inge vidare dyr att framställa. oljan har heller inte gått upp dom summor som staten vill få oss att tro. max 5,50:- kostar bensinen med transport till sverige inkl framställning och råoljepriset. resten tar staten. Sen en annan grej som jag funderar över. bensinpriset ligger nu läggre än dieseln. när mig veterligen fått höra att dieseln är en restprodukt vid framtagning av. just det. BENSIN.
hur kan en restprodukt någonsin bli dyrare än det som det blev spill ifrån och som dessutom i dagsläget släpper ut lika lite om inte mindre utsläpp i moderna bilar än just bensin. Jag måste ha fått allt om bakfoten men skit samma. d e för dyrt. sen sitter regeringen och säger att det inte finns någon samlad grupp mot dagens priser. vad hände med Bensinskatteupproret.se som funnits ett bra tag nu.
Hjälp min förvirrade skalle å lätta på alla konstiga frågetecken för nånting måste jag ha fattat fel...
Stäng av bilen. då stannar sverige. fattar dom inte då fattar dom aldrig.

Varför finns det bara ETT konkurrensverk???

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
19 maj 2008
Ante945 skrev:
Tycker det är konstigt. rätta mig om jag har fel på kommande:
Tillverkningen av bensin är inge vidare dyr att framställa. oljan har heller inte gått upp dom summor som staten vill få oss att tro. max 5,50:- kostar bensinen med transport till sverige inkl framställning och råoljepriset. resten tar staten. Sen en annan grej som jag funderar över. bensinpriset ligger nu läggre än dieseln. när mig veterligen fått höra att dieseln är en restprodukt vid framtagning av. just det. BENSIN.
hur kan en restprodukt någonsin bli dyrare än det som det blev spill ifrån och som dessutom i dagsläget släpper ut lika lite om inte mindre utsläpp i moderna bilar än just bensin. Jag måste ha fått allt om bakfoten men skit samma. d e för dyrt. sen sitter regeringen och säger att det inte finns någon samlad grupp mot dagens priser. vad hände med Bensinskatteupproret.se som funnits ett bra tag nu.
Hjälp min förvirrade skalle å lätta på alla konstiga frågetecken för nånting måste jag ha fattat fel...
Stäng av bilen. då stannar sverige. fattar dom inte då fattar dom aldrig.

du kanske inte har fattat att hälften av de du tankar för blir lön till doktorer, soldater osv.. det kallas skatt, du betalar in pengar men får tillbaka genom tex: gratis sjukvård..
i USA betalar man inte mkt skatt på tex:bensin och då har man heller ingen sjukvård/gratis gymnasium.. osv.. .. men ja kan hålla med om att dem har gått lite överstyr,..

staten tar inte alla pengar, dem bestämmer däremot vad pengarna ska gå till, vill du betala mindre i bränsleskatt så får du rösta på nått annat än sossarna o moderaterna nästa gång!
för du kan inte säga till moderaterna att dem ska sänka bensinpriset när dem har blivigt valda och inte står för att sänka bensinpriset.. vill du få de sänkt så rösta på ett parti som vill sänka, finns ett som kan och vill.
Senast redigerat av richardoo290 (19 maj 2008)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
19 maj 2008
chevy_61 skrev:
nu har diesel å bensin priserna gått upp igen. Men nu får det vara nog! nu är det dags att vi säger ifrån, så fredagen den 23 maj, tycker åkerinäringen å andra bilister å chufförer att vi ska göra en demostration. Vi tänker blockera ALLA bensin å diesel stationer så ingen kan tanka!! Då måste staten förstå att dem inte kanhöja skatten hur högt som helst på drivmedel. priset har ökat minst 3 kr/liter på ca 3 år på både bensin å diesel. Meddela alla era kamrater å bilister så att vi kanske tillsammans kan göra något åt detta!!!  sprid det vidare mycke viktigt

jag har spridit de till 20 pers som kommer blocka 3 bensinstationer nu,.. SPRID VIDARE!

53 Inlägg
20 maj 2008
richardoo290 skrev:
chevy_61 skrev:

jag har spridit de till 20 pers som kommer blocka 3 bensinstationer nu,.. SPRID VIDARE!

kanon fint

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar

darkstar.se
80 Inlägg
20 maj 2008
Ladda ner denna och sprid vidare!
http://www.speedyshare.com/770204355.html - Mot bensinpriserna.
Länken kommer försvinna om en vecka. Laddar upp den igen då och skriver ny länk.
Senast redigerat av synden (20 maj 2008)

When I get sad, I stop being sad and be awsome again. True story.
Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
http://blog.darkstar.se

Intresseklubben
673 Inlägg
20 maj 2008
det e la billigt, snart kommer den ligga på 27kr / litern

/Mvh Andreas

Intresseklubben
673 Inlägg
20 maj 2008
chevy_61 skrev:
richardoo290 skrev:
chevy_61 skrev:

kanon fint

Alltså, då får ju staten som dem vill tongue dem vill ju folk ska sluta köra bil tongue

/Mvh Andreas

Sök