2198
Sök

Nu får de fan vara nog.. bensinen över 13 kr/litern..

Bilar, datorer och hundar
187 Inlägg
20 maj 2008
fundera på hur mycket 1 miljard är
sitter du räknar 1-2-3 osv med ett tal i sekunden så tar det dryga 30år att räkna, kanske kan få lite begrepp på vad 1 miljard är då, och här snackade vi 80 miljarder

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
20 maj 2008
Tradegy84 skrev:
Jag kan ju inte påstå att Sverige är ett fattigt land som BEHÖVER höja bensinskatten?? Eller?

Vi har BRA vägar, BRA sjukvård till LÅG kostnad (docj inte gratis för barn längre, pga Moderaterna) osv osv osv osv...

"Inte gratis för barn längre, pga moderaterna" ?

Nu förstår jag ingenting. Utveckla dig gärna (även om du är totalt offtopic nu) och ange källa. Jag trodde i min naivitet att jag var hyfsat insatt, men jag fattar ärligt talat inte vad du syftar på.

17 Inlägg
20 maj 2008
Tradegy84 skrev:
Jag kan ju inte påstå att Sverige är ett fattigt land som BEHÖVER höja bensinskatten?? Eller?

Vi har BRA vägar, BRA sjukvård till LÅG kostnad (docj inte gratis för barn längre, pga Moderaterna) osv osv osv osv...

det värsta är ju bara att som höjer bensinpriset för att förre ska köra bil ur miljö synpunkt men alla som MÅSTE andvända bilen för att komma sig någonstans är ju tvugna att köra endå, för vi här uppe i norrland, visst har vi bussar men dom går typ 3ggr per dag å samma om vi ska hem från nånstan. sen har vi ju inga tunnelbanor eller så här heller,

5 198 Inlägg
20 maj 2008
Tradegy84 skrev:

Barn HAR fortfarande gratis sjukvård...Eller är just min familj undantag..
Senast redigerat av gamlingen (20 maj 2008)

5 198 Inlägg
20 maj 2008
Tradegy84 skrev:
gamlingen skrev:
Tradegy84 skrev:

Ingen aning, men vi får vackert betala för barnen.. Källa: Min sambo som går till läkarn med barnen!

Vi går dit 1 gång i månaden får provtagning och var 14,nde dag för sjukgympa,, har inte betalat 1 krona förutom till medicin.. så vårt landsting måste va undantaget från alla andra då

61 Inlägg
20 maj 2008
Kanske beror på vart man bor, men i värmland är de iaf gratis sjuk o tandvård till året man fyller 20

Tradegy84 skrev:
gamlingen skrev:
Tradegy84 skrev:

Ingen aning, men vi får vackert betala för barnen.. Källa: Min sambo som går till läkarn med barnen!

EDIT: Sorry för OT..

Teddan
2 495 Inlägg
20 maj 2008
Tradegy84 skrev:
gamlingen skrev:
Tradegy84 skrev:

det skulle jag vilja se kvitto på .....

inte en chans att det kostar pengar att gå till läkarn/sjukvård med barn.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

5 198 Inlägg
20 maj 2008
r-ted skrev:
Tradegy84 skrev:
gamlingen skrev:

tänkte just det samma,,, ska inte skilja från landsting till landsting

Teddan
2 495 Inlägg
20 maj 2008
Diesel__power skrev:
Jaha nu har diesel och bensin priset gått upp igen. Men nu får det vara nog! NU är det dags att vi säger ifrån.
Så Fredagen den 23 maj tycker åkerinäringen och ett stort antal bilister och chaufförer att vi gör en demonstration . Vi tänkte blockera ALLA bensin stationer och diesel stationer  så ingen kan tanka. Då måste staten förstå att dom inte kan höja skatten hur mycket som hellst på drivmedlet. Priset har ökat minst 3 kr per liter på ca 3 år både bensin och diesel. Skicka detta vidare till dina kollegor och andra bilister du känner så kanske vi tillsammans kan göra något åt detta.

det känns som att en kille med en suburban e rätt person att uttala sig om bensinpriset hahaha.

å sen att uppmana till brott e ju inget vidare... hoopas du står utanför macken där jag skall tanka på fredag så får vi se vilken suburban som är tyngst:P

61 Inlägg
20 maj 2008
Kan ju inte påstå att Sverige är ett rikt land heller med tanke på att stadsskulden är
1 052 465 809 464 SEK källa: https://www.riksgalden.se/

"Inkomster
Cirka 90 procent av av statens inkomster kommer från skatter. Det är skatter på våra löner och andra inkomster, moms (mervärdesskatt) på varor vi köper och tullar på varor som importeras till Sverige. "
se: http://www.riksdagen.se/templates/R_Page____303.aspx

någonstans ska dom väl ta pengarna från arbetarna...

Tradegy84 skrev:

Teddan
2 495 Inlägg
20 maj 2008
Tradegy84 skrev:
gamlingen skrev:
r-ted skrev:

Får väl anta att min Sambo ljuger då, jösses.. mad

tjejer har en viss tendens att ljuga:lol:

5 198 Inlägg
20 maj 2008
Tradegy84 skrev:
gamlingen skrev:
r-ted skrev:

OM du bor i Hallands län

http://www.lthalland.se/lth_templates/i … _4382.aspx

betalar ni avgift så är ni tvärblåsta på pengar

Bobo
20 maj 2008
Extra kul att se sådant slarv med bistånd också http://www.expressen.se/nyheter/1.11676 … andsfiasko

Vi blir lurade varje dag av staten och endå händer inget, undrar när det blir en falling down

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
Bilar, datorer och hundar
187 Inlägg
20 maj 2008
priser för läkarvård för barn skiljer sig från landsting till landsting, så ja tror inte någon av er ljuger. men de e ju lite OT trots allt

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
20 maj 2008
Tradegy84 skrev:
gamlingen skrev:
r-ted skrev:

Sluta tramsa nu. Så här ligger det till.

Vi har statligt skattesubventionerad sjukvård i Sverige sen många år tillbaka. Det har inte monterats ner av moderaterna och det kommer inte ske heller, oavsett vad din sambo säger.

Om din sambo nu väljer att gå till en privatklinik med barnen kan det möjligtvis bli hur dyrt som helst, men om så nu inte är fallet ser det tyvärr ut som om hon blåser dig på en stor del av hushållskassan.. Jag lider med dig, broder. cool

För övrigt är det märkligt hur tråden kan gå off-topic hela tiden. Jag förstår att bensinpriset är den enda politiska fråga som överhuvudtaget engagerar somliga av er, och att det är jättefestligt att kasta skit på moderaterna för ett system som de själva inte byggt upp, men fattar ni inte att situationen sett likadan ut oavsett vem som haft makten? Vad är det ni är upprörda över? Inget har förändrats.
Senast redigerat av pUs (20 maj 2008)

1 112 Inlägg
20 maj 2008
Detta med bensinen börjar värkligen ta fart i diskussinoer nu jag har till å med fått ett par stycken sms från diverse folk där meddelandet lyder:

Besök inte en bensinstation för att handla något eller tanka under perioden 23-26 maj. detta är en protest mot bensin priset! Handla cigg, snus, annat ni behöver i vanliga affärer. är dessutom mycket billigare. Sänd vidare till alla du känner.

Ryktet om protester sprider sig som en löpeld.
blir å tanka fullt på torsdag å sen blir det att instämma protesten då jag inte är gjord av pengar. Kan inte förstå att dom inte klarar sig med en jämn 10 kr per liter! de e acceptabelt men nu börjar ju bensin priset likna liter priset på typ alkohol eller något annat dyrt.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

240 Inlägg
20 maj 2008
Det här med att blockera bensinstationerna är ju löjligt egentligen. det är ju inte deras fel direkt. Man förstör ju bara för mackägaren.

Och att strunta i att tanka under tre dagar? Om detta ska ge någon effekt så måste ju alla vara med på det, och det måste nog ske under en längre period. Hur många som tankar hänger på sånna här sidor och får veta det ens? Skulle vilja påstå att dom flesta som tankar inte ens kommer att få reda på denna "demonstration" med att strunta i att tanka. Om du ändå tankar fullt dagarna före? du komer ju ändå tanka samma mängd bränsle. Och om vi skulle hålla oss en längre period från att tanka? det går inte för vi måste använda bilen.
Ingen kommer ens att lägga märke till denna demonstration.

Hitta på något vettigt som kan ge effekt istället.

edit, stavfel
Senast redigerat av Fivi (20 maj 2008)

299 Inlägg
20 maj 2008
fick flera sms i dag med blandannat denna text :

Diesel o bensinpriset har gått upp igen . NU får de FAN vara nog!
Fredagen 23 maj ( perioden 23-26 maj ) tänker åkerinäringen,bilister och choförer göra  en gemensam demostration . blockera alla benin stationer , så ingen kan tanka! Då måste väll staten fatta att dom inte kan höja skatten och andra avgifter hur mkt som helst. Priset har ökat med ca 3 kr littern  på 3 år. Det moste bli ett stopp.

skicka detta till alla kolegor och bilister du känner .

Peronligen tror jag att de kan vara bra! Hoppas de funkar bara!

(SRY STAV FEL)

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--

7 Inlägg

Sök