1570
Sök

Nu får de fan vara nog.. bensinen över 13 kr/litern..

92 Inlägg
20 maj 2008
Ellertz skrev:
Kesler skrev:
stog ju i tidningen för inte så länge sen att soppan ska upp till 13.50 inom kort :S

Precis.. de värsta ä'r att dom skyller på att det är för mijön när soppan kostar 4-5 kr i ex USA..  Men men, de kommer sluta med att alla norr om sthlm får sluta köra bil hmm

finns ingen skatt på bensin i usa smile Det är som en hederlig ko för amerikanarna

jag kunde inte motstå, var tvungen att ta denna

92 Inlägg
20 maj 2008
Höj bränslet för de städer som har tillgång till lokaltrafik, Vi på landsbygden kan inte ta bussen till jobbet, jag skulle gärna åka lokaltrafiken till jobbet, vad pengar man skulle spara, bensin, slitage, osv osv, skulle gärna betala 2000 i månaden till lokaltrafiken, men nu kan man inte åka de, så bögfehlt, SÄNK priset ute på landet, upp med det i stan

299 Inlägg
20 maj 2008
nytro skrev:
Höj bränslet för de städer som har tillgång till lokaltrafik, Vi på landsbygden kan inte ta bussen till jobbet, jag skulle gärna åka lokaltrafiken till jobbet, vad pengar man skulle spara, bensin, slitage, osv osv, skulle gärna betala 2000 i månaden till lokaltrafiken, men nu kan man inte åka de, så bögfehlt, SÄNK priset ute på landet, upp med det i stan

höller fan med ;D

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--

17 Inlägg
20 maj 2008
Ellertz skrev:
Kesler skrev:
stog ju i tidningen för inte så länge sen att soppan ska upp till 13.50 inom kort :S

Precis.. de värsta ä'r att dom skyller på att det är för mijön när soppan kostar 4-5 kr i ex USA..  Men men, de kommer sluta med att alla norr om sthlm får sluta köra bil hmm

det värsta är att i usa kostar bensinen ungefär 4-5 kronor per gallon å det är kring 4 liter :s

92 Inlägg
20 maj 2008
Diesel__power skrev:
Ellertz skrev:
Kesler skrev:

det värsta är att i usa kostar bensinen ungefär 4-5 kronor per gallon å det är kring 4 liter :s

De finns ingen skatt på bensin i usa, de vågar inte ha de där

18 Inlägg
20 maj 2008
Glöm inte bort nu att nuvarande regeringen ändå är den sidan som någorlunda försöker att inte trycka upp priset för mkt. Vänta bara tills regeringsskiftet 2010. DÅ kommer det hända saker :S

92 Inlägg
20 maj 2008
iiocke skrev:
Glöm inte bort nu att nuvarande regeringen ändå är den sidan som någorlunda försöker att inte trycka upp priset för mkt. Vänta bara tills regeringsskiftet 2010. DÅ kommer det hända saker :S

kanske, kanske inte,

17 Inlägg
20 maj 2008
det är ju bara de att regeringen tjänar ju så att dom har ju råd även om bensinen skulle kosta 20 kronor litern och säkert ännu mer. där sitt he int uti perninga...

53 Inlägg
20 maj 2008
ERTYY skrev:
fick flera sms i dag med blandannat denna text :

Diesel o bensinpriset har gått upp igen . NU får de FAN vara nog!
Fredagen 23 maj ( perioden 23-26 maj ) tänker åkerinäringen,bilister och choförer göra  en gemensam demostration . blockera alla benin stationer , så ingen kan tanka! Då måste väll staten fatta att dom inte kan höja skatten och andra avgifter hur mkt som helst. Priset har ökat med ca 3 kr littern  på 3 år. Det moste bli ett stopp.

skicka detta till alla kolegor och bilister du känner .

Peronligen tror jag att de kan vara bra! Hoppas de funkar bara!

(SRY STAV FEL)

jag har fåt det medelandet med jag ska då stödja det fult ut. jag är inte arg på mackägarna utan på statens skatt, jag känner mackägare och dom är lika förbanade som många trafikanter över skatten. vist bor man i en storstad så spelar det ingen råll om soppan skulle gå lös på 30kr liten för dom som bor i städerna har ju lokaltrafik och affärer runt hörnet.

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar

53 Inlägg
20 maj 2008
men förihelvete vist ska vi värna om våran miljö men vi kan fan inte avbefolka landsbygden! men vist bygg mer lägenheter i storstäderna så vi på landet kan flytta in till stan...... fattar ite varför folk ska lida för att vi ska se så bra ut som möjligt mot rästen av eu, vi som är ett litet skitland har gjort tilräckligt åt värdsmiljön vi släpper ut minst i eu så nu får fan dom andra sjuta till lite.

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar

2 079 Inlägg
20 maj 2008
damdidamdidam lalala, jag ska också börja klaga så fort inte nåt passar som alla andra i denna tråden.
volvo gör fula bilar!
saab gör slöa bilar!
fords bilar är inte krocktåliga nog!
porsches bilar är för dyra!
kaffet är för beskt!

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Teddan
2 495 Inlägg
21 maj 2008
Diesel__power skrev:
Ellertz skrev:
Kesler skrev:

du var itne så bra på matte i skolan va ?? inte heller läsförståelse.

Läs igenom tråden så får du veta vad bensinen kostar i USA

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

906 Inlägg
21 maj 2008
Själv har jag plockat fram cykeln nu:) Funkar jätte bra det med;)

=)

Norrlänning
1 453 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
r-ted skrev:
Diesel__power skrev:
Ellertz skrev:

joo ja känner mig rätt duktig på matte.. Precis klar med mattebreddning, och innan de vart de A,B,C och D..  I svenska är ja lite sämre, bara svenska A,B och C.. smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Norrlänning
1 453 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
r-ted skrev:
Ellertz skrev:
richardoo290 skrev:
haha, skulle vilja se dig på en cyckel lol .. vem vet du kanske trampar på ordentligt (om du ska till donken)

haha precis.. Han verkar ju ha nått emot en vanlig svensson som inte har tagit miljonlån för att kunna köpa en bil smile

Miljonlån ???

Jag har 330 000kr i lån på allt jag äger då är Ferrarin, Bmw:n , volvon och mitt nyrenoverad hus inräknat.
Så jag vet att jag sitter i en guldsits big_smile

detta ihop med min trevliga inkomst gör att jag kan se ner på sånt avskum som hatar alla som det går bra för.

Avundsjuka kräk är det värsta som finns.

Det är bara fattiga som tycker att det är fult att prata om pengar.

Vad bra, då har du ändå 329 980 kr mer än mig i lån då smile ja ser inte ner på sånna de går bra för, för ja tycker går skapligt bra för mig också smile  ja har de mesta man kan begära som 18 åring!  Men till skillnad från vissa så brukar ja hålla nere med skrytet så mycket de går... Men de är trevligt att det inte bara är mig de går framåt för smile
Senast redigerat av Ellertz (21 maj 2008)

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Teddan
2 495 Inlägg
21 maj 2008
Ellertz skrev:
r-ted skrev:
Diesel__power skrev:

joo ja känner mig rätt duktig på matte.. Precis klar med mattebreddning, och innan de vart de A,B,C och D..  I svenska är ja lite sämre, bara svenska A,B och C.. smile

nu var det ju inte det du skrev jag mena, nu handla det om diesel_power´s inlägg .... där han tror att en gallon kostar 4-5kr.

Teddan
2 495 Inlägg
21 maj 2008
Ellertz skrev:
r-ted skrev:
Ellertz skrev:

haha precis.. Han verkar ju ha nått emot en vanlig svensson som inte har tagit miljonlån för att kunna köpa en bil smile

Miljonlån ???

Jag har 330 000kr i lån på allt jag äger då är Ferrarin, Bmw:n , volvon och mitt nyrenoverad hus inräknat.
Så jag vet att jag sitter i en guldsits big_smile

detta ihop med min trevliga inkomst gör att jag kan se ner på sånt avskum som hatar alla som det går bra för.

Avundsjuka kräk är det värsta som finns.

Det är bara fattiga som tycker att det är fult att prata om pengar.

Vad bra, då har du ändå 329 980 kr mer än mig i lån då smile ja ser inte ner på sånna de går bra för, för ja tycker går skapligt bra för mig också smile  ja har de mesta man kan begära som 18 åring!  Men till skillnad från vissa så brukar ja hålla nere med skrytet så mycket de går... Men de är trevligt att det inte bara är mig de går framåt för smile

ja det är väll inga problem att vara skuldfri om man åker gammal S6 och bor hemma.
Nu var det ju itne riktigt det tråden handla om .

Nu får du ju inte ta mina inlägg på blodigaste allvar , det är en hel del ironi i dom.
Men det luktar avundsjuka lång väg när man beskyller någon för miljon lån osv.

men men bensinpriset, vad har vi kommit fram till ?
några skall ut å "protestera" jag skall göra en motdemonstration tror jag big_smile

5 198 Inlägg
21 maj 2008
Demonstrera mot demonstrationen ?

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
21 maj 2008
gamlingen skrev:
Demonstrera mot demonstrationen ?

Typiskt Moderater!
Haha närå, ville bara reta upp er lite mer wink

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Sök