3743
Sök

Ersätta mittljuddämpare med rakt rör?

15 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
Hej!

Ska snart in och besiktiga bilen och behöver byta ut avgasrör inkl mittljuddämpare från kat till bakre ljuddämpare. Jag funderar på att köra rakt rör, 2,5" från katen till bakre ljuddämparen utan mittljuddämparen, kommer bilen att gå igenom besiktningen med detta? bakre ljuddämparen är original.

Tacksam för svar

Leg. nöt
460 Inlägg
16 maj 2008
svar ja.. du får ta bort den burken.. men måste ha kvar katt + slutburk.. har själv frågat på SBP och dom sa att man får ta bort mellanburken... men sen e de ju de me db.. låter de för högt kan dom ge en tvåa för de men oftast bryr dom sej inte om de sålänge de finns katt + slutburk och om de itne låter för högt..
så ja säger bara KAPA PÅ.. big_smile

SAAB

15 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
tack för svaret, jag kommer att skippa mellandämparen och köra "raka rör" smile Till problem nummer 2, skulle montera rören idag och det visade sig att jag måste byta katalysatorn också.. och tänkte att de kanske går att köra med race/sportkatalysator där istället? går dessa igenom besiktningen? och kommer hela systemet att gå igenom isf?

racekat->2,5"->japsdämpare med dämpinsats?

tacksam för snabba svar!

1 772 Inlägg
28 maj 2008
Racekat är tillåtet så det bör gå igenom. Och som 740Rob säger, bara det inte låter för högt, men med tanke på att du har dämpningssats borde det inte vara några problem.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Sök