3383
Sök

Fotad av fartkamera igen..yawn

13 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
Gav mig faen på att testa laservarnaren igen och se om den gav nåt utslag, men Inte!!
Såg rosa elefanter halva vägen hem, och den sa som sagt inte ett piss laservarnaren om att jag uppenbarligen blev uppmätt och fotad
Hade huva som används under Mc hjälmar så antar att jag var ganska så dold.
Ännu en gång ingen bra ide och omoget överskrida fartgränsen, men så satans sur när man köpt en sådan utav en enda anledning och det inte fungerar.

Är det någon som har den minsta aning om vilket band"? fartkamerorna använder sig utav.
Är en Cobra XRS 9730
från www.scanshop.se
mvh
Senast redigerat av Molenda (21 maj 2008)

Trägnagare
185 Inlägg
21 maj 2008
Hahahahaha

All show and no go!

Avstängd
124 Inlägg
21 maj 2008
såga ner skiten istället.

Jag är en tramsare.

654 Inlägg
21 maj 2008
Oskar_ skrev:
såga ner skiten istället.

+1

3 121 Inlägg
21 maj 2008
Va? Fartkamrorna mäter väl med radar...x-band kallas det väl för.
Såg att du har på din laservarnare med iofs. tongue
Senast redigerat av viccoA (21 maj 2008)

213 Inlägg
21 maj 2008
Någon som vet reglerna om dem där fartkamorna? Vissa säger att man inte får böter om dem inte kan se vem som kör ? Ett tips.. Skruva skylten fram smile De har jag gjort iaf:D

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...

Avstängd
124 Inlägg
21 maj 2008
Nä, dom måste kunna identifiera föraren för att det ska bli böter, därför kan man inhandla en Lars Lejonborg ansiktsmask och bränna om i 500km/h utan problem!

Jag är en tramsare.

689 Inlägg
21 maj 2008
den e inte trasig då? min laservarnare/störare piper så in i helvete när jag närmar mig ett kameraskåp

96 Inlägg
21 maj 2008
Har vart chaufför ett par gånger i en bil med laservarnare och det är samma som ovan, det låter utav bara helvete när en kamera är i närheten.

Reach for the sky, sky is the limit!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 maj 2008
Men samtidigt är det väl även så att en varnare inte hjälper ett skit om man är ensam på vägen, när det väl piper/blinkar/tjuter/varnar så är det redan försent ??

Kamerorna behöver ju inte direkt flera minuter på sig för att mäta hastigheten och sen fotta.

Är väl mer om man ligger bakom någon som blir lasrad som man har en chans att bromsa ner till laglig fart ?

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

2 164 Inlägg
21 maj 2008
De går väldigt snabbt för dom att mäta och har du vanare så är de bara att bromsa så klarar man sig.
De är vissa avstånd som skåpen får mäta på och lika så polisen så då brukar man klara sig.

MVH

F

689 Inlägg
21 maj 2008
därför ska man ha en sån som jag har som både varnar o stör.. gäller bara att gömma den innan man blir invinkad av polisen om man skulle åka igenom en poliskontroll

Turbocharged
421 Inlägg
21 maj 2008
Skippa laservarnaren och kör GPS istället. Funkar alltid och är 100% lagligt. Hjälper dock bara mot kameraskåp såklart.

n_andersson skrev:
därför ska man ha en sån som jag har som både varnar o stör.. gäller bara att gömma den innan man blir invinkad av polisen om man skulle åka igenom en poliskontroll

Stör du lasern så märker polismannen det ganska lätt, då plockar dom ner din bil i molekyler tills dom hittar den.
Senast redigerat av Innox (21 maj 2008)

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

835 Inlägg
21 maj 2008
Haha, så gåré. Ingen tycker synd om dig.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
22 maj 2008
Sen är det ju tydligt förvarnat om fartkameror vad jag vet..
En schysst uppdaterad GPS varnar ju för fartkameror också..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
22 maj 2008
Farthållare är inte en ny uppfinning...hålla på som 15 åringar med sina trimmade mopeder å "busa me snuten", löl, ta de som en man

343 Inlägg
23 maj 2008
Dom måste ju kunna identifiera dig i en fartkamera men hur är det om du sätter handen för ansiktet eller skymmer med armen t.ex? Då är det ju inte lätt i alla fall..? Kan man åka på något då?

Hmm.
23 maj 2008
Manhunt skrev:
Dom måste ju kunna identifiera dig i en fartkamera men hur är det om du sätter handen för ansiktet eller skymmer med armen t.ex? Då är det ju inte lätt i alla fall..? Kan man åka på något då?

Ja det svarade du ju precis själv...

citerar "Dom måste ju kunna identifiera dig i en fartkamera "
Senast redigerat av Hmm. (23 maj 2008)

343 Inlägg
23 maj 2008
Yeye.. Tack smile

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
23 maj 2008
Man borde fixa nån nummerplåtshållare med en servo som flippar skylten när man trycker på en knapp. Skulle vara klockrent, speciellt med trängselskatten här i sthlm också.

Sök