3138
Sök

Toning av rutor på bil..

821 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
Tänkte bara kolla om ni vet något om Carglass i Uppsala om dom är bra på att tona rutor på bilar?
eller om ni har något annat bra företag att rek. i västerås, uppsala eller enköping.?

821 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
Sen får ni gärna komma med lite tips på vad som kan vara snyggt?
5% genomsläpp
15% genomsläpp
30% genomsläpp

Vad tycker ni skulle passa på skodan min?

2 982 Inlägg
23 maj 2008
asså, de är alla bra på det. ja menar; blir du inte nöjd så får de fanimej göra om d

44 Inlägg
23 maj 2008
Ska du göra ända fram till A stolpen?

Jag har 15% på min. Men ibland tycker jag att jag borde ha tagit 5%

821 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
Det blir till B stolpen.
Tänkte först mörkaste ända till B stolpen.
sen ljusaste mellan A och B stolpen

741 Inlägg
23 maj 2008
sengstr skrev:
Det blir till B stolpen.
Tänkte först mörkaste ända till B stolpen.
sen ljusaste mellan A och B stolpen

Är det mörkaste helt kolsvart?

själv tycker jag svagt tonade rutor är mycket snyggare, ser mer stilrent ut än och komma med svarta rutor smile

821 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
Det är nog så när kolsvart.!

180 Inlägg
24 maj 2008
Jag tycker nog det hade varit snyggast om man hade tagit 30%, men då ska det vara fram till a-stolpen

VW-nörd?
4 332 Inlägg
24 maj 2008
Ta isf 30% ljusgenomsläpp, tänkt göra de med...väldigt bonnigt med supermörkt fram till framdörrarna...

42 Inlägg
24 maj 2008
Kolla upp lite vad som gäller från bilprovningen i år,,,,det kan vara lite kinkiga med toningen från b till a,,,,,,,,,firmor som tonar är inte alltid uppdaterade om detta och det e lite kass att suga en 2:a bara för det,,,,

Fullt grepp på fyra tassar
med ett laddtryck direkt från helvetet
It´s
Fun

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
24 maj 2008
InYourFace skrev:
Kolla upp lite vad som gäller från bilprovningen i år,,,,det kan vara lite kinkiga med toningen från b till a,,,,,,,,,firmor som tonar är inte alltid uppdaterade om detta och det e lite kass att suga en 2:a bara för det,,,,

Har man nån gång fått tona framrutorna? Man får inte sätta någon film alls på främre sidorutorna.
Men tycker du skall satsa på hyffsat ljust runt om, tycker de blir lite likbil över de hela om man har mörkt på bara de bakre rutorna.
Man får skaffa ett par extrarutor att ha till besiktningen och hoppas polisen inte stoppar en för många gånger:)
Senast redigerat av R_fused (24 maj 2008)

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
24 maj 2008
får visst har solfilm på framrutorna, men minst 70% ljusgenomsläpp om jag minns rätt

865 Inlägg
24 maj 2008
Sätt det som du tycker e snyggast det e ju alltid det lättaste

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
24 maj 2008
Hertigen skrev:
får visst har solfilm på framrutorna, men minst 70% ljusgenomsläpp om jag minns rätt

Dom kan inte mäta ljusgenomsläpp så dom slår ner på all toning mellan A och B stolpen.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

821 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
no_fake skrev:
Sätt det som du tycker e snyggast det e ju alltid det lättaste

Det är sant.. wink
men ville bara ha lite tips smile
vad andra tror kan vara snyggt.. Men jag tror att det blir den som släpper in mellan mycket faktiskt just nu.
ska till dom på onsdag och lämna in bilen tänkte jag. får vi se smile

Amatör
193 Inlägg
25 maj 2008
roxe skrev:
Hertigen skrev:

Dom kan inte mäta ljusgenomsläpp så dom slår ner på all toning mellan A och B stolpen.

Därför visar du förpackningen har funkat för många... Vissa är kinkigare än andra kör till en mindre besiktning ute på landet så ska du se att det funkar! Och ja 70 ellr 75% ljusigenom får man ha

203 Inlägg
25 maj 2008
lase skrev:
roxe skrev:
Hertigen skrev:

Därför visar du förpackningen har funkat för många... Vissa är kinkigare än andra kör till en mindre besiktning ute på landet så ska du se att det funkar! Och ja 70 ellr 75% ljusigenom får man ha

Snälla man får INTE tona framrutorna!!!!! Det har skrivits minst 10000 gånger och alla spekulerar kring om man får eller inte samt ljusinsläppet.
Rutorna är tonade orginal så pass att redan där är ljusinsläppet på gränsen.
Sen finns det oxå en lag som nu säger att framrutorna SKALL gå att veva upp samt ner wink
Hur jag vet att det är så roll Jo jag har jobbat med solfilmsmontering i ca 15 år wink
Senast redigerat av peter.w (25 maj 2008)

Den som har mest prylar när han dör vinner

741 Inlägg
26 maj 2008
peter.w skrev:
Snälla man får INTE tona framrutorna!!!!! Det har skrivits minst 10000 gånger och alla spekulerar kring om man får eller inte samt ljusinsläppet.
Sen finns det oxå en lag som nu säger att framrutorna SKALL gå att veva upp samt ner wink
Hur jag vet att det är så roll Jo jag har jobbat med solfilmsmontering i ca 15 år wink

Det är ju väldigt konstigt då att denna killen (vet personligen själv vem det är men känner han inte) kommer igenom besiktningen? jag vet flera och har sett flera som har framrutorna tonade svagt.. smile

http://www.garaget.org/?car=36075
Senast redigerat av Joo (26 maj 2008)

804 Inlägg
26 maj 2008
"Tonade bilrutor
Vindruta måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 %. Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 %. Kravet gäller både inifrån och utifrån.

Det är inte tillåtet med film eller färgskikt som ger störande reflexer eller bländar andra trafikanter."
http://www.vv.se/templates/page3____12314.aspx
Så ni får inte tona framrutorna med film, Så ni får tona med coca, kaffesump eller något annat som inte ger reflexer.

203 Inlägg
26 maj 2008
Joo skrev:
peter.w skrev:

Det är ju väldigt konstigt då att denna killen (vet personligen själv vem det är men känner han inte) kommer igenom besiktningen? jag vet flera och har sett flera som har framrutorna tonade svagt.. smile

http://www.garaget.org/?car=36075

Ja visst kan man ha tur MEN det är fortfarande INTE tillåtet wink  Jag vet inte hur man ska gemföra men som att sno en kola på pressbyrån och klara sig men som sagt man får inte sno wink
Du kan säkert klara dig igenom bilprovningen med trasiga lyktor glappa styrleder men då är det återigen en ruskig tur man har. Jag åker själv med tonade rutor fram trots förbudet men det är en chansning helt klart smile
Senast redigerat av peter.w (26 maj 2008)

Den som har mest prylar när han dör vinner

Sök