3459
Sök

Onödigt bilvetande, dela med dig..

1 697 Inlägg
9 februari 2010
#901
Ska du byta v-låds olja i en cheva blazer måste avgassystemet plockas loss. Och det sitter ganska trixit till det oxå.


Fordmaffian87
9 februari 2010
#902
oljepumpen på ford scorpio tdi motorerna ( VM MOTORS )sitter INTE i tråget utan inbyggd i generatorn..

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 februari 2010
#903
Turbomatte skrev:
Opelmadness skrev:
Volvo S40 skulle ha hetat S4 om inte Audi redan hade rättigheter för namnet..
Och V40 skulle ha hetat F40 men då klagade Ferrari. Därav S40 och V40...
Minns jag inte fel så står s för sedan och v för kombi och har varit så sen s/v90?
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Cars
Kolla får du se. Läste det även i teknikens värld när S4 (S40) premiärvisades i geneve. smile
MVH.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 637 Inlägg
10 februari 2010
#904
Turbomatte skrev:
Opelmadness skrev:
Volvo S40 skulle ha hetat S4 om inte Audi redan hade rättigheter för namnet..
Och V40 skulle ha hetat F40 men då klagade Ferrari. Därav S40 och V40...
Minns jag inte fel så står s för sedan och v för kombi och har varit så sen s/v90?
Och S/V90 kom ett år efter S/V40 wink


474 Inlägg
10 februari 2010
#905
Lagar du ett fel på en bil så dyker genast ett annat upp

Volvo S60 2.5T AWD

36 Inlägg
10 februari 2010
#906
Slave_joe skrev:
saab 9-5 aero har ett kylskåp i handskfacket.. finns en omställare för ljummet eller kall luft.
på vilka årsmodeller gäller detta?smile

efter en lång dag av hårt slappande är det skönt att koppla av!

Sir
291 Inlägg
10 februari 2010
#907
TurbOla skrev:
I vilka volvo-bilar satt Audis 5-cyl under 80-talet? wink
Fasiken de var 1991 den kom å inte i slutet på 80-talet som jag trodde. Sorry.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

Olika
907 Inlägg
10 februari 2010
#908
Volvo ville skriva 944 på bagageluckan på sin fyrdörrars 940 men det hade Porsche åsikter om.
Porsche ville kalla sin 911 för 901 men stoppades av Peugeot eftersom de redan hade en 901.

Kan inte vara lätt att komma på ett modellnamn, har funderat på uppkomsten av modellnamnet Audi V8, finns det någon annan biltillverkare som döpt sin modell efter motortyp ?

Mvh
Fredrik

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
10 februari 2010
#909
Juvakka skrev:
Ska du byta v-låds olja i en cheva blazer måste avgassystemet plockas loss. Och det sitter ganska trixit till det oxå.
Låååångt ifrån på alla Blazers!

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

3 714 Inlägg
10 februari 2010
#910
sammlund skrev:
För att byta tändstift på en Chevrolet Van så måste man skruva lös och plocka ut halva instrumentbrädan.
När jag bytte på en Cheva van så tog jag dom 4 främre underifrån och resterande innefrån kupen så man behöver inte lossa mer än just motorkåpan

Sen behöver man ingen domkraft för att byta startmotor på en Cheva van då den är så hög så man kommer lätt under ändå (iaf jag)big_smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

1 174 Inlägg
10 februari 2010
#911
Att man tydligen inte behöver ha 4ra likadana däck på bilen. kan vara 3 nokian å ett goodyear. bara det har samma storlek så är det lungt enligt transportstyrelsen.

Så lät det ej förut då man var tvungen att ha likadana hjul på samma axel. (2 nokian & 2 goodyear på vardera sida)

1 637 Inlägg
10 februari 2010
#912
Dale skrev:
TurbOla skrev:
I vilka volvo-bilar satt Audis 5-cyl under 80-talet? wink
Fasiken de var 1991 den kom å inte i slutet på 80-talet som jag trodde. Sorry.
I vilka volvo-bilar satt Audis 5:a -91 då? smile


1 697 Inlägg
10 februari 2010
#913
bollen1986 skrev:
sammlund skrev:
För att byta tändstift på en Chevrolet Van så måste man skruva lös och plocka ut halva instrumentbrädan.
När jag bytte på en Cheva van så tog jag dom 4 främre underifrån och resterande innefrån kupen så man behöver inte lossa mer än just motorkåpan

Sen behöver man ingen domkraft för att byta startmotor på en Cheva van då den är så hög så man kommer lätt under ändå (iaf jag)big_smile
Blir dock trångt om den har sportpaket kjolarna. (vet inte vad paketet heter)


1 697 Inlägg
10 februari 2010
#914
hotrodder skrev:
Juvakka skrev:
Ska du byta v-låds olja i en cheva blazer måste avgassystemet plockas loss. Och det sitter ganska trixit till det oxå.
Låååångt ifrån på alla Blazers!
Kanske, på den jag bytte på gick röret från vänster sida på motorn rakt under v-lådan.


Sir
291 Inlägg
10 februari 2010
#915
Munkis skrev:
Dale skrev:
TurbOla skrev:
I vilka volvo-bilar satt Audis 5-cyl under 80-talet? wink
Fasiken de var 1991 den kom å inte i slutet på 80-talet som jag trodde. Sorry.
I vilka volvo-bilar satt Audis 5:a -91 då? smile
850 diesel men redan 1979 satt det en Audi diesel i Volvon men den var 6-cylindrig.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

3 354 Inlägg
10 februari 2010
#916
Dale skrev:
Munkis skrev:
Dale skrev:
Fasiken de var 1991 den kom å inte i slutet på 80-talet som jag trodde. Sorry.
I vilka volvo-bilar satt Audis 5:a -91 då? smile
850 diesel men redan 1979 satt det en Audi diesel i Volvon men den var 6-cylindrig.
hade för mig 2,5tdi'n till 850 kom senare, vid 96 elr vad det var?
Senast redigerat av Seth (10 februari 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
10 februari 2010
#917
Visste du att om man har billjud i en ford escort mk4 så går generator remmen av extremt snabbt (var själv tvungen att byta 1 gång i veckan tills jag stoppade i ett extra batteri, då slutade  den gå av hela tiden)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Sir
291 Inlägg
10 februari 2010
#918
Seth skrev:
Dale skrev:
Munkis skrev:

I vilka volvo-bilar satt Audis 5:a -91 då? smile
850 diesel men redan 1979 satt det en Audi diesel i Volvon men den var 6-cylindrig.
hade för mig 2,5tdi'n till 850 kom senare, vid 96 elr vad det var?
Möjligt men Audi hade då tydligen börjat leverera 5 cylindriga dieslar motorer redan 1991 till Volvo.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
10 februari 2010
#919
Slave_joe skrev:
saab 9-5 aero har ett kylskåp i handskfacket.. finns en omställare för ljummet eller kall luft.
Finns kylda handskfack på Opel Vectra också. Alla modeller med AC/ECC från 89-08.
Om inte original CD-växlaren sitter i handskfacket, Vectra A & B) då är det urkopplat.
Senast redigerat av Opelmadness (10 februari 2010)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 februari 2010
#920
Dale skrev:
Munkis skrev:
Dale skrev:

Fasiken de var 1991 den kom å inte i slutet på 80-talet som jag trodde. Sorry.
I vilka volvo-bilar satt Audis 5:a -91 då? smile
850 diesel men redan 1979 satt det en Audi diesel i Volvon men den var 6-cylindrig.
850 TDI kom inte förrän -96 eller -97.

Originalcitat var att det fanns 5-cyl audimotorer i Volvo redan på 80-talet, det var vad jag var nyfiken på. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet


Sök