3023
Sök

Onödigt bilvetande, dela med dig..

1 637 Inlägg
9 november 2014
#1321
moparfarmer skrev:
780 hade långa dörrar tongue
ambulansversinonen an saab 9000 kallades 90 000...
Visst hade dom det smile men försök å montera en sån på en 740 tongue


Evildan
9 november 2014
#1322
Munkis skrev:
moparfarmer skrev:
780 hade långa dörrar tongue
ambulansversinonen an saab 9000 kallades 90 000...
Visst hade dom det smile men försök å montera en sån på en 740 tongue
Samma skröna finns även om 300 serien.

714 Inlägg
9 november 2014
#1323
Skröna ? jag har sett bilder på det. men isf var dom photoshopade då sad


714 Inlägg
9 november 2014
#1325
The Volvo 243 was a limited run of 30 cars in 1982 due to a malfunction of machinery in the Belgium Volvo factory, causing car bodies to be made incorrectly. The cars had one left hand door, as per the Volvo 242, and two right hand doors, as per the Volvo 244. All 30 cars were completed, and were exported to Estonia for sale. All cars came with warranty and are highly sought after today. So far, this is the only car known in the whole world that has four door car right side and coupe left side.

http://forums.swedespeed.com/showthread … e-1982-243

Ingen skröna tongue

en till volvo 243 smile

https://www.google.se/search?q=volvo+24 … B720%3B540
Senast redigerat av Nurminen_ (9 november 2014)


Ford fantast
1 607 Inlägg
9 november 2014
#1327
Aston Martin DB7 Vantage har samma dörrhandtag som mazda miata och baklyserna är från mazda 323f och knapparna till elhissarna är från ford för el säten smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

1 637 Inlägg
9 november 2014
#1328
Nurminen_ skrev:
The Volvo 243 was a limited run of 30 cars in 1982 due to a malfunction of machinery in the Belgium Volvo factory, causing car bodies to be made incorrectly. The cars had one left hand door, as per the Volvo 242, and two right hand doors, as per the Volvo 244. All 30 cars were completed, and were exported to Estonia for sale. All cars came with warranty and are highly sought after today. So far, this is the only car known in the whole world that has four door car right side and coupe left side.

http://forums.swedespeed.com/showthread … e-1982-243

Ingen skröna tongue

en till volvo 243 smile

https://www.google.se/search?q=volvo+24 … B720%3B540
Bilarna existerar men det är fortfarande en skröna eftersom det inte var ett misstag tongue Tror du själv att 30st bilar skulle kunna rulla igenom en hel fabrik utan att det märks att det är en dörr förlite på ena sidan? wink


Yawn...
3 151 Inlägg
9 november 2014
#1329
Vad är förklaringen till att det är en dörr på ena sidan och två på den andra då?

9 113 Inlägg
9 november 2014
#1330
Mervolic skrev:
Vad är förklaringen till att det är en dörr på ena sidan och två på den andra då?
Samma anledning som att det finns limo, ambulanser, likbilar mm. Något företag som tagin in bilarna och byggt om dom helt enkelt.


Yawn...
3 151 Inlägg
9 november 2014
#1331
Putteliten skrev:
Mervolic skrev:
Vad är förklaringen till att det är en dörr på ena sidan och två på den andra då?
Samma anledning som att det finns limo, ambulanser, likbilar mm. Något företag som tagin in bilarna och byggt om dom helt enkelt.
Aha, coolt. Undrar vad det fyllde för funktion med en lång dörr på ena sidan.

...has left the building...
4 474 Inlägg
9 november 2014
#1332
Var det verkligen som så att karosserna till 2-serien byggdes i Belgien(Holland?)? Var det inte "bara" 3-serien som byggdes i Belgien(Holland?)?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Ford fantast
1 607 Inlägg
10 november 2014
#1333
var väl tänkt att dom skulle användas som taxi bilar så man inte behövde kliva ur mitt i gatan

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

Evildan
10 november 2014
#1334
dawwe skrev:
Var det verkligen som så att karosserna till 2-serien byggdes i Belgien(Holland?)? Var det inte "bara" 3-serien som byggdes i Belgien(Holland?)?
En del 200 är mycket riktigt byggda i Belgien.

Evildan
10 november 2014
#1335
Putteliten skrev:
Mervolic skrev:
Vad är förklaringen till att det är en dörr på ena sidan och två på den andra då?
Samma anledning som att det finns limo, ambulanser, likbilar mm. Något företag som tagin in bilarna och byggt om dom helt enkelt.
Det finns även flertalet biltillverkare som byggt bilar/familjebussar/arbetsfordon med enbart en passagerardörr på ena sidan.
Hyundai Veloster.
Ford Windstar.
Volkswagen typ2 gen4 DH.
Renault Kangoo.
Citroën Berlingo.
Peugeot Partner.
mfl.

Forummoderator
9 299 Inlägg
10 november 2014
#1336
Ang dörrarna så finns det ju en liknande skröna med Morris Marina eller om det var Ford Cortina som kom ut med trumbroms på ena framhjulet och skivbroms på andra, detta till följd av kaosartad styrning av massivt strejkande brittiska bilfabriker. En skröna alltså.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Forummoderator
9 299 Inlägg
10 november 2014
#1337
En annan intressant sak som man bör känna till var att den värsta modellen av Austin Seven (Twin cam racer) 1936 hade 744cc och gav 116bhp vid 9000rpm. Den drog 9,5 liter per mil och var mer accelerationssnabb än en Jaguar E-type skulle komma att bli 30 år senare. Den mest framgångsrika föraren av denna vagn var en kvinna (Kay Petre) och Austin sopade under en tid banan med det mesta. Originalbilen Austin 7 hade parallellt 13,5bhp och sopade inte banan med någonting alls.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 861 Inlägg
10 november 2014
#1338
Porsche har som känt bakmonterade motorer i flertalet av sina modeller och har därför inte en vanlig "trunk" den går under namnet "frunk" i stället smile

Om man håller in lås/upplås knappen på Porsche 996  nyckeln så kan du öppna/stänga fönsterna!

För att öppna dörren på en Porsche 996 enklast ska du ta tag i hantaget lätt och lyfta det en sekund, släppa ner det och sedan lyfta det helt! Det gör så att rutan går ned fortare och dörren kan öppnas!

Porsche har även uttag för takbox från fabrik på flertalet av sina bilar! En av dom är 996Turbo!

Saab's "kortblock" Passar rakt ihop med Opel Omega B diesel samt V6 växellådor!

Saab Trionic-7 har ett läge man kan aktivera med Tech 2 som gör så att man får upp realtids data på "sid'en"

På Suzuki Sj413 så sitter spaken för att öppna huven i handskfacket!

Man kan byta fläktrem på en VW bubbla utan att stänga av bilen på under 15 sek!

Opel kadett C City har tanken i kupén under en träskiva i bagage utrymmet!

Volvo's B230K och B200K har helt plana toppar och förbränningsrummet sitter istället i kolvarna!

Volvos B230 motorer förutom dom ovan och 16v kan man köra av kamrem på utan risk för att rasa om toppen inte är planad och högre lyft på kamaxel än original inte används!

Ford bronco är egentligen en International Scout som Ford byggde vidare efter att ha köpt upp International!

Fords Powerstroke motorer härstammar i international!

(har ingen källa på det som kommer nu men jag har ingen tvekan om att det skulle vara sant!)

Ferrari ville tidigare köpa in sig i Saab trionic motorstyrsystemet men nekades av GM!

Mer kom jag inte på, men sjukt kul tråd! big_smile


46 Inlägg
10 november 2014
#1339
Dr_struts skrev:
Om man håller in lås/upplås knappen på Porsche 996  nyckeln så kan du öppna/stänga fönsterna!
Detta kan man göra på så gått som alla bilar, iaf Audi, BMW samt VW.

1 861 Inlägg
10 november 2014
#1340
Lohi skrev:
Dr_struts skrev:
Om man håller in lås/upplås knappen på Porsche 996  nyckeln så kan du öppna/stänga fönsterna!
Detta kan man göra på så gått som alla bilar, iaf Audi, BMW samt VW.
Har bara testat på Porschen så ville bara skriva på den! ^^



Sök