när den hamnar i undre gräns så är det ju självklart att den inte renar tillräckligt men sen kan det ju vara att katen är deffekt för liten men oxå att man på motorsidan förser den med mer cohalt än vad den klarar av att rena. pga tex lågt lambda värde
pga misständing felaktigt bränsletryck osv.
det är betydligt mycket vanligare att det är på motorsidan problemet är och inte katsidan.
där kan man ju få en fingervisning när man ser avgasvärdena
lågt lambda värde är ju en sak som avslöjar ganska mycket ibland kan en bil få underkänt på lambdavärdet men vara fullt godkänt co2 utsläpp just pga katen kan rena det fast lambda värdet är fel.
oftast så klarar den co2 men inte co2500 alltså förhöjd varvtal
jag skulle aldrig kasta saker på bilen utan att verkligen veta att man tar reda på felet.
det kan ju fortfarande vara så att lambdavärdet är åthelvete fast den renar tillräckligt
för att felkoden ej ska sättas
Kör fort så hinner inget hända...